Gå til innhold

Regjeringen øker kvoteflyktninger til Norge!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nær dobling av kvoteflyktninger

De borgerlige partiene på Stortinget har blitt enige om en nær dobling av antall kvoteflyktninger. Høyre og FrP foreslo i utgangspunktet 1120, men KrF og Venstre har økt tallet med 1000 personer til 2120.

https://www.nrk.no/nyheter/statsbudsjettet-2018-1.13725129

Si meg, har ingen av de lest ssbrapporten eller har de blankt valgt å ignorere den? GG Norge. GG

Anonymkode: 13bf1...3af

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heller kvoteflyktninger enn asylsøkere.

• Liker 6
Skrevet

Nå kan det være at de sitter på mer helhetlig kunnskap enn en bruker på KG, men hvem vet

Anonymkode: fe6f4...b99

• Liker 3
Skrevet

Kvoteflyktninger er ok. 2100 er ikke rare talet, det takler vi.

Selv om jeg er ekstremt i mot innvandring, er dette tallet svelgbart.

Anonymkode: 38af4...b5c

• Liker 2
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvoteflyktninger er ok. 2100 er ikke rare talet, det takler vi.

Selv om jeg er ekstremt i mot innvandring, er dette tallet svelgbart.

Det er urimelig å øke antallet utlendinger som krever ganske betydelige ressurser for integrering når det allerede sitter titusenvis i landet (minst) som ikke har integrert seg. Det er 2100 for mye.

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Drizzt skrev:

Det er urimelig å øke antallet utlendinger som krever ganske betydelige ressurser for integrering når det allerede sitter titusenvis i landet (minst) som ikke har integrert seg. Det er 2100 for mye.

Mange av disse skal ut.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mange av disse skal ut.

Ikke så lenge flertallet på Stortinget vil ha enda flere inn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er dypt skuffet. Dette må ta slutt snart!

Anonymkode: 35a18...4c3

• Liker 2
Skrevet

Kjempebra at de fikk det til.

• Liker 3
Skrevet

Hvordan tenker de å bosette disse kvoteflyktningene? 

Tilhører de den ordinære kvota eller er også de relokaliserte flyktningene som er hentet fra Italia og Hellas inkludert? 

Skrevet
13 timer siden, Pipaluk skrev:

Hvordan tenker de å bosette disse kvoteflyktningene? 

Tilhører de den ordinære kvota eller er også de relokaliserte flyktningene som er hentet fra Italia og Hellas inkludert? 

På godt og vondt mistenker jeg at regjeringen kommer til å telle relokaliserte flyktinger fra Sør-europa i dette tallet.

På den måten får de slått flere fluer i ett smekk. FN synes det er viktigst at vi opprettholder den takten vi alt holder, EU vil verdsette at vi øker, og vi står mer fritt til å velge fulle familier, på samme måte som med kvoteflykninger. KrF kan komme til å sutre, men de vil ha begrenset mulighet til å klage. Det er ulemper med å motta fra EU, men det er en del fordeler også, så alt i alt nuller det seg ut.

Bosetningen ser jo ikke ut til å bli noe stort problem med tanke på at svært mange lokalområder kjemper for å beholde asylmottakene sine.  Pakker vi om statsstøtten til asylmottak til bosettingstiltak, så vil lokalsamfunnene stille seg klare med åpne armer.   

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, Drizzt skrev:

Så jobb med integrering da.

Anonymkode: 148d4...b18

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Druid skrev:

På godt og vondt mistenker jeg at regjeringen kommer til å telle relokaliserte flyktinger fra Sør-europa i dette tallet.

På den måten får de slått flere fluer i ett smekk. FN synes det er viktigst at vi opprettholder den takten vi alt holder, EU vil verdsette at vi øker, og vi står mer fritt til å velge fulle familier, på samme måte som med kvoteflykninger. KrF kan komme til å sutre, men de vil ha begrenset mulighet til å klage. Det er ulemper med å motta fra EU, men det er en del fordeler også, så alt i alt nuller det seg ut.

Bosetningen ser jo ikke ut til å bli noe stort problem med tanke på at svært mange lokalområder kjemper for å beholde asylmottakene sine.  Pakker vi om statsstøtten til asylmottak til bosettingstiltak, så vil lokalsamfunnene stille seg klare med åpne armer.   

Derfor ser jeg ikke noen god grunn til at Ila mottak i Oslo blir nedlagt. Hvor skal flyktningene oppholde seg før de får oppholdstillatelse og bosetting.  Skal de da desentraliseres?

Skrevet
15 timer siden, Example skrev:

Heller kvoteflyktninger enn asylsøkere.

Hva er egentlig forskjellen? Hvilke kriterier er det på en kvote flyktning?

Anonymkode: b7c93...b1f

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange av disse skal ut.

Det får vi inderlig håpe.

Skrevet
1 minutt siden, Pipaluk skrev:

Derfor ser jeg ikke noen god grunn til at Ila mottak i Oslo blir nedlagt. Hvor skal flyktningene oppholde seg før de får oppholdstillatelse og bosetting.  Skal de da desentraliseres?

Dette er i utgangspunktet sterkt desentralisert; det er mer enn nok mottaksplasser sett over landet i sin helhet, og halvparten av dette tallet (FN -kvoten) er strengt tatt ikke innom dem i det hele tatt.

Sånn sett er det veldig positivt at når man strammer inn mottaksapparatet for mere å tilpasse seg ankomsten, også strammer inn i Oslo. HELST ønsker vi ikke mottaksplasser i de store byene i det hele tatt. (Det motarbeider integrasjonstanken)

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kvoteflykning :

• Har avklart identitet
  • Er statsløs
  • Vi kan be om hele familier

Dette betyr at saksbehandlingsprosessen er gjennomført og kvalitetssikret, vi kan begrense familiegjenforening, og personen er grunnleggende motivert for integrering. Man kutter kosten i integreringsarbeidet i to. Og slipper all kost i asylbehandling og utsending. 

Det er noen ulemper også; Krekar er ett rand-eksempel vi må være obs på, selv om mye av problemet kunne vært løst hvis vi var mer fleksible på prinsipper.

RElokalisering av EU-flykninger er ikke like rett fram, men issuene der har oppsider, som at en EU-flyktning med Norsk statsborgerskap er mere sannsynlig til å utvandre fra Norge i løpet av få år.

Endret av Druid
  • Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Asylsøkere er ofte ikke flyktninger, og vi vet som regel ikke hvem de er. De er også med å holde liv i en knallhard smuglerbransje.

Kvoteflyktninger hentes ut fra mottak, og er reelle flyktninger. Istedet for at de skal sitte på mottak i årevis, mens søknadene deres behandles, kan integreringen starte umiddelbart ved ankomst. I tillegg er de ofte hele familier med barn, og ikke bare enslige unge menn, som asylsøkere gjerne er.

• Liker 2
Skrevet

Problemet er at FrP fremdeles ikke får nok stemmer ved stortingsvalgene! 

Og det er alt for mange politiske partier, som alle drar i helt vidt forskjellige retninger. Dermed må det inngås kompromisser... 

Anonymkode: 57552...f45

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, Druid skrev:

En kvoteflykning :

• Har avklart identitet
  • Er statsløs
  • Vi kan be om hele familier

Dette betyr at saksbehandlingsprosessen er gjennomført og kvalitetssikret, vi kan begrense familiegjenforening, og personen er grunnleggende motivert for integrering. Man kutter kosten i integreringsarbeidet i to. Og slipper all kost i asylbehandling og utsending. 

Det er noen ulemper også; Krekar er ett rand-eksempel vi må være obs på, selv om mye av problemet kunne vært løst hvis vi var mer fleksible på prinsipper.

RElokalisering av EU-flykninger er ikke like rett fram, men issuene der har oppsider, som at en EU-flyktning med Norsk statsborgerskap er mere sannsynlig til å utvandre fra Norge i løpet av få år.

Statsløs?? Slik jeg har forstått det, er dette mennesker som FN har utpekt som reelle flyktninger, at de har en reell grunn til å frykte hjemlandets myndigheter. For eksempel politiske dissidenter, som ved retur kan risikere fengsling og tortur. Jeg er selvsagt for at vi øker antall kvoteflyktninger, det er disse asylinstituttet er laget for, ikke økonomiske immigranter, selv om jeg kan forstå grunnen til at de " flyktet".

Anonymkode: 1e0bb...a48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...