AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #1 Skrevet 22. november 2017 Vi har en jentekatt(sterilisert og chippet) fra før på 3 år, og for 2 dager siden hentet vi en omplassert (sterilisert og chippet) jentekatt. Hun er så utrolig redd, gjemmer seg under sofaen hele dagen. Vi ser hun har vært fremme å spist, gått på do osv i dag, men verken ser eller hører noe fra henne.. noen som har tips ? Hvor lang tid pleier det å ta før de blir mer husvarme? Anonymkode: 75c7c...8c2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #2 Skrevet 22. november 2017 Hun nye er forresten ca 1år Anonymkode: 75c7c...8c2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #3 Skrevet 22. november 2017 Dakar pusen Anonymkode: f44d0...fea
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #4 Skrevet 22. november 2017 Det er veldig forskjell fra katt til katt, min ble husvarm på et par timer Anonymkode: 28a9f...9b3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #5 Skrevet 22. november 2017 Eldste min brukte noen dager før han turte titte fram mens jeg var våken/hjemme, men brukte nesten to uker før han var husvarm nok til å ikke krype sammen om jeg beveget meg litt. Yngste brukte en måneds tid før han krøyp rundt når jeg var hjemme, og enda en måned før han turte komme opp i sofaen til meg. Ingen av disse var sosialisert før dem kom til meg. Har to små fosterbarn nå, hatt dem i 5 dager, og dem kan leke på gulvet om jeg sitter rolig i sofa, men springer om jeg beveger meg ut på gulvet. Begge er født ute, og har hatt meget lite menneskekontakt. Så 2 dager er ikke ille så lenge hun får i seg mat/vann, og går på do, så er det bare å vente. Hun hører stemmene deres, og blir stadig mer vant til stemmene og blir tryggere. Du kan legge deg på gulvet å kikke under sofaen, å prate med henne. Legg godmat på ett lite fat, eller ett yoghurtlokk, og dytt under, men ikke fjerne hånden din. Da blir det litt komprimiss der hun får ligge på trygg plass å spise, men må godta hånden din. Etterhvert som hun begynner spise litt, kan du forsiktig prøve kose litt med en finger eller to Når hun spiser og godtar litt berøring, så kan du prøve dra maten utfor sofa, og se om hun kanskje følger etter. Etterhvert vil hun forbinde deg med mat, og mat er jo positivt! Når hun kommer fram, gjør det til en positiv opplevelse, med lek og forsiktig kos. Ikke prøv løfte henne, fange henne eller noe slikt, før hun er avslappet ute på gulvet! Anonymkode: 24e52...d9d
Ginny Skrevet 22. november 2017 #6 Skrevet 22. november 2017 Det er helt vanlig, bare gi pus tid. Hun spiser og går på do, da er det ingen grunn til bekymring. Prøv med godbiter, men ikke tving det fram. Hun kommer når hun er klar 😊 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #7 Skrevet 22. november 2017 2 dager er ingenting. Bare la henne være i fred evt sitt på gulvet med den andre katten uten å gjøre noe mer enn å bare kose. Sånn at den nye kan få se litt mer på dere Anonymkode: b4611...9ab
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #8 Skrevet 23. november 2017 Gi det tid. Mange katter som er redde i begynnelsen som blir skikkelig kosepuser. Noen katter har hatt en trist fortid med mennesker som har vært stygge med dem ): så de trenger tid på å bli trygge. Flott at dere tar imot en slik pus! Snakk fint med den og gi den litt godteri innimellom Anonymkode: e3dd2...86a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå