AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #1 Skrevet 22. november 2017 Heii! Jeg har i flere måneder slitt med dårlig hørsel pga dotter i ørene som aldri forsvant etter en forkjølelse. Tror jeg er blitt vant til det, for jeg legger ikke så mye merke til det - før noen snakker til meg. Hører jo ingenting... ofte gir jeg opp med å spørre om folk kan si det igjen, for det er plagsomt for alle. Så jeg gjetter bare hva folk sier eller sier at jeg rett og slett ikke hører. De må helt opp til meg før jeg hører ordentlig. Jeg skrur opp radioen, andre skrur den ned. Jeg hører ikke... Hva i alle dager kan man gjøre med det? Er blitt forkjøla atter en gang nå, og ble enda mer tett i ene øret, så nå er hørselen i alle fall borte. Anonymkode: ed700...fa7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #3 Skrevet 22. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heii! Jeg har i flere måneder slitt med dårlig hørsel pga dotter i ørene som aldri forsvant etter en forkjølelse. Tror jeg er blitt vant til det, for jeg legger ikke så mye merke til det - før noen snakker til meg. Hører jo ingenting... ofte gir jeg opp med å spørre om folk kan si det igjen, for det er plagsomt for alle. Så jeg gjetter bare hva folk sier eller sier at jeg rett og slett ikke hører. De må helt opp til meg før jeg hører ordentlig. Jeg skrur opp radioen, andre skrur den ned. Jeg hører ikke... Hva i alle dager kan man gjøre med det? Er blitt forkjøla atter en gang nå, og ble enda mer tett i ene øret, så nå er hørselen i alle fall borte. Anonymkode: ed700...fa7 Hører du så dårlig som du her ehvder så er det fastlegen og henvisning til øre nese halsspesialist der både øret og hørselen blir testet før tiltak kan settes inn. Anonymkode: 436d6...14c
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #4 Skrevet 22. november 2017 Kan du ha en del ørevoks? Da svekkes hørselen veldig. Drq til legen og hør. Få skylt ørene om det trengs. Kanskje det er alt som skal til? Anonymkode: 3f4d6...b2a 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #5 Skrevet 22. november 2017 Dra til fastlegen, så gir hen deg henvisning til øre-nese-halsspesialist. Dotter kan komme av flere ting, umulig for oss å si hva som er årsaken. Anonymkode: 43cdf...418
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #6 Skrevet 22. november 2017 Garantert vann i mellomøret. Du trenger henvisning fra fastlege til øre,nese,hals Anonymkode: 10863...456
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #7 Skrevet 23. november 2017 Prøv å skylle øregangen hos fastlegen, drypp i godt med olje og steng igjen med dott hver kveld i minst en uke først. "Utlign trykket" så ofte du husker det (slik som du gjør på fly). Hvis det er væske i mellomøret vil det hjelpe på å få det ut/hindre at det dannes nytt. Og eventuelt ta en tur til legen. Anonymkode: 1d511...60c
stan Skrevet 23. november 2017 #8 Skrevet 23. november 2017 Sjekk med lege. En av ungene begynte å klage over det samme. Det tok fem minutter hos legen og problemet var løst.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #9 Skrevet 23. november 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Prøv å skylle øregangen hos fastlegen, drypp i godt med olje og steng igjen med dott hver kveld i minst en uke først. "Utlign trykket" så ofte du husker det (slik som du gjør på fly). Hvis det er væske i mellomøret vil det hjelpe på å få det ut/hindre at det dannes nytt. Og eventuelt ta en tur til legen. Anonymkode: 1d511...60c Verken oljedrypping eller andre ting skal inn i ørene før øret er otoskopert så man vet hva som er galt. Olje i ørene uten tetthet av ørevoks skader. Enten det er vann i øret eller andre ting, så er ører og hørsel sensitive saker man ikke klusser med på egenhånd. Anonymkode: 436d6...14c
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #10 Skrevet 24. november 2017 On 11/22/2017 at 7:45 PM, AnonymBruker said: Kan du ha en del ørevoks? Da svekkes hørselen veldig. Drq til legen og hør. Få skylt ørene om det trengs. Kanskje det er alt som skal til? Anonymkode: 3f4d6...b2a Det er ikke ørevoks er jeg sikker på, for det skjedde da jeg hadde forkjølelse for en god stund tilbake. Kjente at det ble dott i ørene, og at hørselen ble verre, og så forsvant de dottene aldri... Vanligvis sprekker det i ørene etter forkjølelsen og hørselen er som normalt, men skjedde ikke. Så fikk jeg bihulebetennelse, og hørselen kjente jeg ble verre, men ingen «sprekking» etter det heller. Har prøvd å holde for nesa og blåse ut, men det fungerer ikke. Av og til når jeg gjesper kjenner jeg at det på en måte begynner å «åpne» seg i ørene, men så lukkes det igjen på en måte og dottene forsvinner ikke. Helt merkelig. Nå har jeg begynt å kjenne at det gjør litt vondt. Så blir nok legebesøk ja... Men noen som har opplevd liknende? Forsvant det? ts Anonymkode: ed700...fa7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #11 Skrevet 24. november 2017 Sånn etter en flyturfølelse? Det kan være en tett øregang. Jeg kjøpte nesespray, eller kok deg saltvann. Så holder du for munn og nese og blåser ut. Hjelper ikke det, så søk lege. Jeg hadde trykk samtidig Anonymkode: 1b33c...7d4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #12 Skrevet 24. november 2017 Gå til fastlege og be hun/han ta en titt. Samme skjedde med det ene øret mitt. Sikker på at det var noe veldig galt, men viste seg å være forsteinet ørevoks. Helt umulig å få velkved bruk av Q-tips. Måtte dryppe med olje i 3-4 dager før det hadde løsnet såpass at jeg fikk skylt det ut. Ble en helt ny verden🙈 Anonymkode: 98a2e...701
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå