Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ble du frelst ?

Anonymkode: 3348e...7f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du vite det? 

Med den sakligheten som er rundt slike tema her på KG så er det å kaste perler for svin. 

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, stan skrev:

Hvorfor vil du vite det? 

Med den sakligheten som er rundt slike tema her på KG så er det å kaste perler for svin. 

Oppbyggelig å høra på 😊

Anonymkode: 3348e...7f8

Skrevet

Jeg ble aldri frelst, enda jeg forsøkte. 

Anonymkode: 56eff...eaf

Skrevet

Dere som sier dere ønsker å bli frelst men ble det ikke? Hva slags hjerte gikk dere med til Gud? Hvor hardt prøvde dere? FRELSEN ER FOR ALLE! Jeg tror dere har misforstått voldsomt!

Anonymkode: e7bc6...162

Skrevet
On 24.11.2017 at 2:58 PM, AnonymBruker said:

Dere som sier dere ønsker å bli frelst men ble det ikke? Hva slags hjerte gikk dere med til Gud? Hvor hardt prøvde dere? FRELSEN ER FOR ALLE! Jeg tror dere har misforstått voldsomt!

Anonymkode: e7bc6...162

Ein kan berre verte frelst når Gud kallar på ein. Den tid Gud er nær kallar vi nådetid. I nådetida kan ein kome til Jesus. Nådetida er ikkje den same som levetida, men kortare. Bibelen seier at berre som born kan ein kome inn i Guds rike. Ein kan altså verte for gammal for å verte frelst.

Det er du som har misforstått, for det handlar ikkje om å prøve hardt. Det er Jesus som frelser, han er den aktive part. Vi skal ikkje ta oss saman, men falle saman for korsets fot. Jesu blod reinser frå all synd.

Det står i sangen:

Det er ikke din bønn, det er ikke din gråt, 
Det er blodet som frelser deg nu.
For all verden det rant, og det taler for deg:
Det er fred mellom deg og din Gud.

Skrevet

Jeg har alltid vært kristen og har ingen spesiell opplevelse av å bli frelst. Har vokst opp med kristne foreldre, og var aktiv i ungdomsmiljøet i kirka. Sakte men sikkert har troen blitt min egen uavhengig av familien og miljøet jeg vokste opp i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...