AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #1 Skrevet 22. november 2017 Jeg skal ikke installere varmepumpe. Jeg lurer på hva er billigst av panelovn, varmevifte eller oljeovn? Hva trekker minst strøm? Ser varmeviften bruker 0,67W i effektmodus, men det sier meg ingenting. Drives med 230V, effekt inn 25,2W. Og en liten panelovn 600W. Er snakk om en liten stue. Jeg har mest lyst på elektrisk vifte da den bli varm med en gang og gir en gjennomstrømning av varm luft i rommet, men ser bare for meg at det er mye dyrere i strøm? Kan det stemme? Anonymkode: bb3c2...3a9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #2 Skrevet 22. november 2017 Du kan ikke sammenligne pris på disse produktene. De har helt ulikt bruksområde og og funksjon. Anonymkode: 85813...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #3 Skrevet 22. november 2017 All strøm som brukes blir til varme, men med panelovn og oljeovn vil den i større grad stige opp og bli liggende under taket. Vifteovn vil derfor gi bedre følt utnyttelse. Anonymkode: 930a3...643
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #4 Skrevet 22. november 2017 Jeg har en gjennomstrømmings panelovn beregnet på 25 kvm stue. Den er på 2000w. Strømregningen er lav. Og den kan stå på døgnet rundt. Oljeovn skal ikke brukes 24/7 pga brannfare. Det samme gjelder vifteovn. Anonymkode: 10a7c...91d 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #5 Skrevet 22. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: All strøm som brukes blir til varme, men med panelovn og oljeovn vil den i større grad stige opp og bli liggende under taket. Vifteovn vil derfor gi bedre følt utnyttelse. Anonymkode: 930a3...643 Det anbefales ikke å bruke vifteovn til 24/7 oppvarming. Det er brannfarlig. Anonymkode: 10a7c...91d
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #6 Skrevet 22. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det anbefales ikke å bruke vifteovn til 24/7 oppvarming. Det er brannfarlig. Anonymkode: 10a7c...91d Ikke oljen heller. Vært branner. Har hatt alle som hun nevner. Gir veldig tørr luft og fikk problemer med det. Fikk varmepumpe. Komfort døgnet rundt. Dyr..ja. regning har gått ned Anonymkode: 4fb2d...2bf
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #7 Skrevet 22. november 2017 Jeg bruker panelovn for å få en jevn innetemperatur, det minsker også mulig kondens. Har ikke giddet regne på hva som er billigst strøm-messig, for jeg vet hvordan prisene kan bli med kondens og fuktskader, og hva det koster å fikse gulv etter svimerker pga vifteovn. Betaler gladlig noen ekstra kroner i strøm for å ha en jevn innetemperatur å unngå eventuelt andre skader som vifteovn/oljeovner kan medføre. Anonymkode: d66ee...8d5
stan Skrevet 22. november 2017 #8 Skrevet 22. november 2017 Alle disse alternativene vil koste det samme i bruk. De bruker alle strøm og vil gi akkurat like mye varme per krone. Men som er komentert, det er ulike bruksområder og kvaliteter. Om det er kostnadene ved bruk som er det viktigste, så ville jeg kjøpt en kombinasjon. Panelovner under vinduene, som gir god sirkulasjon, hindrer dugg og kalde gulv. Så en vifteovn til bruk der du er. Den kan varme opp deg og ikke hele rommet.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #9 Skrevet 22. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en gjennomstrømmings panelovn beregnet på 25 kvm stue. Den er på 2000w. Strømregningen er lav. Og den kan stå på døgnet rundt. Oljeovn skal ikke brukes 24/7 pga brannfare. Det samme gjelder vifteovn. Anonymkode: 10a7c...91d Hvilken temperatur har du ovnen på? Og vet du hvilken temperatur rommet ville hatt dersom du ikke hadde på noe varme? Anonymkode: b9fb4...c87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå