AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #1 Skrevet 22. november 2017 Hei Jeg er utdannet førskolelærer med fire års ansiennitet. Har i ettertid tatt to videreutdanninger innenfor det spesialpedagogiske feltet, på 60 studiepoeng til sammen. Jeg er lønnet gjennom PBL, og det står følgende i tariffen: 3.3.2Tilleggs-/videreutdanning Ansatte i stillinger i kategori fagarbeider, eller i ulike stillinger med krav om høyskoleutdanning, herunder styrer med godkjent utdanning og som har relevant tilleggs-/videreutdanning tilsvarende 30/60 studiepoeng (10/20 vekttall), eller fagskole av et halvt/ett års varighet, skal ha minst kr 10 000,-/20 000,- pr. år i tillegg til minstelønn. ———- Jeg tolket dette som at jeg skal stige i lønn, mens styrer i barnehagen mener at dette kun skjer dersom arbeidet er relevant (dvs om jeg har barn med spesialpedagogiske utfordringer på avdeling). Jeg kan ikke skjønne hvordan det er riktig, og hvem som isåfall skal avgjøre når det er «nok» spesialpedagogiske utfordringer på avdelingen til å utløse lønnsforøkelse. Er det noen som har kjennskap til hvordan dette egentlig er? Jeg er medlem i Utdanningsforbundet, så tenkte jeg skulle benytte meg av dette også. Ønsket bare å høre hva andre mente var riktig først. Er jo fullt mulig at jeg tar feil Anonymkode: a844c...dba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå