AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #1 Skrevet 22. november 2017 Sønnen min går i fjerde klasse og har SFO 2-3 dager i uken (han har faste dager) og går ellers hjem selv etter skolen. I dag skulle han hatt SFO, men han glemte det og gikk bare hjem selv. Skolen sluttet kl 12 og kl 13 kom han inn døren. Da hadde jeg ikke hørt noe som helst fra SFO om at de savnet ham. Jeg ringte dem for å si i fra og da fikk jeg vite at de akkurat skulle krysse av hvem som var der så de visste ikke engang at han var savnet. Hva tenker dere om dette? Dette er store barn som om mindre enn ett år ikke lenger har SFO og dermed skal klare seg selv. Samtidig er det jo en grunn til at barn har SFO, de skal tas vare på og man skal være trygg på at de vet hvor barna er. De minste barna hentes i klasserommet så der er de aldri uten oppsyn av voksne, mens de store barna går selv til SFO etter skolen. Ville dere tatt det opp med dem eller er det en bagatell? Anonymkode: ce17c...701 1
Blikkboks Skrevet 22. november 2017 #2 Skrevet 22. november 2017 Eg ville heilt klart sagt tydeleg (men venleg) i frå om at det ikkje er greitt! 7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #4 Skrevet 22. november 2017 Sånt skjer. Minn han på å huske når han skal på SFO. Anonymkode: aa66c...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #5 Skrevet 22. november 2017 De hadde ikke hatt opprop én time inn i sfo-tiden? Jeg er ikke imponert... Der jeg jobbet, skulle ungene ha med lapp fra foreldre hvis de ikke skulle på sfo en dag de egentlig hadde tilbud. Anonymkode: 91af0...f3e 3
Eneri Skrevet 22. november 2017 #6 Skrevet 22. november 2017 Jeg syns det er for dårlig kontroll. De bør se på rutinene sine. Hva om gutten kom hjem til låst dør og foreldre som ikke var umiddelbart tilgjengelige på tlf? Jeg ville sagt fra. 7
Gjest ricecrispies Skrevet 22. november 2017 #7 Skrevet 22. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sønnen min går i fjerde klasse og har SFO 2-3 dager i uken (han har faste dager) og går ellers hjem selv etter skolen. I dag skulle han hatt SFO, men han glemte det og gikk bare hjem selv. Skolen sluttet kl 12 og kl 13 kom han inn døren. Da hadde jeg ikke hørt noe som helst fra SFO om at de savnet ham. Jeg ringte dem for å si i fra og da fikk jeg vite at de akkurat skulle krysse av hvem som var der så de visste ikke engang at han var savnet. Hva tenker dere om dette? Dette er store barn som om mindre enn ett år ikke lenger har SFO og dermed skal klare seg selv. Samtidig er det jo en grunn til at barn har SFO, de skal tas vare på og man skal være trygg på at de vet hvor barna er. De minste barna hentes i klasserommet så der er de aldri uten oppsyn av voksne, mens de store barna går selv til SFO etter skolen. Ville dere tatt det opp med dem eller er det en bagatell? Anonymkode: ce17c...701 Si i fra. Her ringer de ganske fort om barna ikke dukker opp de dagene de skal komme.
Gjest making.a.mess Skrevet 22. november 2017 #8 Skrevet 22. november 2017 Hvis noen bortførte et barn så hadde de ikke merket noe. Hadde de ringt tro,- når de da hadde opprop en time senere og fant ut at han ikke var der? Eller hadde de tenkt-« jaja, da kommer han vel ikke i dag da»?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #9 Skrevet 22. november 2017 Så sløv SFO og skole..😖😫😢 Anonymkode: 95eb7...70e 1
bettsa Skrevet 22. november 2017 #10 Skrevet 22. november 2017 Ta det opp med dem. Dette er ikke greit. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #11 Skrevet 23. november 2017 Sløvt. De skal ha opptelling kort tid etter skolen er over. Anonymkode: c88fd...02c 1
MissPierce Skrevet 23. november 2017 #12 Skrevet 23. november 2017 (endret) Synes absolutt ikke at dette er noen bagatell. Mye kunne ha hendt uten at noen viste om det på den timen. At foreldrene selv må melde i fra før Sfo oppdaget det er utrolig sløvt. Kan jo lure på hvor lang tid det faktisk hadde gått om du ikke ringte de? Hadde sagt klart i fra at dette ikke var greit. Endret 23. november 2017 av MissPierce 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #13 Skrevet 23. november 2017 Jeg ville definitivt sagt noe. Det er overhodet ikke OK at de ikke har kontroll på om ungen er der eller ikke. En hel time uten at de ante om barnet var tilstede eller ikke? Det er IKKE greit. Når du betaler for SFO, har de også ansvar for å sørge for sikkerheten til barnet der - og det innebærer at de skal vite om barnet er der eller ikke. Anonymkode: fb7ba...a7d 2
Ullvott Skrevet 23. november 2017 #14 Skrevet 23. november 2017 (endret) Skolefritidsordningen er ansvarlig for elevenes sikkerhet. Når de ikke har oversikt over hvilke barn som er der og hvilke barn som mangler er de ikke i stand til å ivareta sikkerheten. Dette er et direkte lov- og forskriftsbrudd. PS: var ikke meningen å gjenta innlegget over. Vi skrev samtidig Endret 23. november 2017 av Ullvott 3
MissPierce Skrevet 23. november 2017 #15 Skrevet 23. november 2017 Man kan si hva man vil om MyKid, Ebarnehage osv. Men jeg er veldig for innlogget, telling og utlogging av av barna. For da vil det vises om man ikke har gjort det man skal, og skulle det hende noe som dette. Så kan man gå inn det å se hvor lang tid det faktisk har vært mellom hver telling. Hvor lang tid tok det faktisk før de oppdaget at noen manglet. Gikk det veldig fort, eller drøye det lenge før noen ble savnet? Da slipper man å spekulere. Man kan se hva som er vanlig rutine, om det var en spesiell hendelse eller om de bare er sløve.
BerntHulken Skrevet 23. november 2017 #16 Skrevet 23. november 2017 (endret) . Endret 23. april 2018 av æøå* 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #17 Skrevet 24. november 2017 Jeg er redd dette er vanligere enn man tror. Jeg vet jeg glemte å varsle skolen en dag datteren min var syk og ble hjemme, ingen som ringte og sjekket med meg. I teorien kunne hun ha forsvunnet på skoleveien, og jeg ville ikke visst det før langt på dag (ev. hun kunne skulket, for å ta et mer sannsynlig scenarie). Selvfølgelig kunne hun forsvunnet på vei hjem også, jeg ville ikke visst om det heller så jeg skal ikke krisemaksimere, men greit at skoler og SFO har gode rutiner på slike ting. Jeg sa i fra til skolen, men hun har ikke vært syk siden, så har ikke testet om de har skjerpet seg. Anonymkode: 075fd...994
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #18 Skrevet 24. november 2017 På 22.11.2017 den 15.52, AnonymBruker skrev: Sønnen min går i fjerde klasse og har SFO 2-3 dager i uken (han har faste dager) og går ellers hjem selv etter skolen. I dag skulle han hatt SFO, men han glemte det og gikk bare hjem selv. Skolen sluttet kl 12 og kl 13 kom han inn døren. Da hadde jeg ikke hørt noe som helst fra SFO om at de savnet ham. Jeg ringte dem for å si i fra og da fikk jeg vite at de akkurat skulle krysse av hvem som var der så de visste ikke engang at han var savnet. Hva tenker dere om dette? Dette er store barn som om mindre enn ett år ikke lenger har SFO og dermed skal klare seg selv. Samtidig er det jo en grunn til at barn har SFO, de skal tas vare på og man skal være trygg på at de vet hvor barna er. De minste barna hentes i klasserommet så der er de aldri uten oppsyn av voksne, mens de store barna går selv til SFO etter skolen. Ville dere tatt det opp med dem eller er det en bagatell? Anonymkode: ce17c...701 Mange er ren oppbevaring. Anonymkode: ebba3...90c
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #19 Skrevet 24. november 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange er ren oppbevaring. Anonymkode: ebba3...90c De skal da likevel vite hvor mange unger de 'oppbevarer' til enhver tid. Anonymkode: 91af0...f3e
Minlillesky Skrevet 24. november 2017 #20 Skrevet 24. november 2017 På 22.11.2017 den 15.52, AnonymBruker skrev: Sønnen min går i fjerde klasse og har SFO 2-3 dager i uken (han har faste dager) og går ellers hjem selv etter skolen. I dag skulle han hatt SFO, men han glemte det og gikk bare hjem selv. Skolen sluttet kl 12 og kl 13 kom han inn døren. Da hadde jeg ikke hørt noe som helst fra SFO om at de savnet ham. Jeg ringte dem for å si i fra og da fikk jeg vite at de akkurat skulle krysse av hvem som var der så de visste ikke engang at han var savnet. Hva tenker dere om dette? Dette er store barn som om mindre enn ett år ikke lenger har SFO og dermed skal klare seg selv. Samtidig er det jo en grunn til at barn har SFO, de skal tas vare på og man skal være trygg på at de vet hvor barna er. De minste barna hentes i klasserommet så der er de aldri uten oppsyn av voksne, mens de store barna går selv til SFO etter skolen. Ville dere tatt det opp med dem eller er det en bagatell? Anonymkode: ce17c...701 Du må jo si fra om dette! Min jente, som går i 1.klasse bruker SFO. Alle går selv inn til sfo etter skoletid, selv 1.klasse. De samler alle inne på SFO, sjekker rundt på skolen og ute for å se om det er flere tilstede, som må inn på SFO. Så har de navne opprop. Hvis det er noen som skal være på SFO, som ikke er det, og det er ingen beskjed fra noen, så leter de rundt skolen, og ringer foreldrene for å høre. De har et stort ansvar, og det må de ta på alvor Noe de heldigvis gjør her Man skal og gi beskjed om barnet ikke skal på sfo, om barnet skal gå hjem alene, eller bli hentet av den og den personen kl da og da osv Veldig glad for at det er såpass strengt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå