Gå til innhold

Seroquel - skal slutte...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har gått på seroquel? ble enig med legen idag og slutte, så har tatt 25 mg og skal ikke ta ikveld for søvn.. er litt nervøs.. kan jeg forvente noen bivirkninger ved slutt?

Anonymkode: e4d07...c25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Høres ikke ut som at du har stått på noen høydose. Har brukt det små mengder for søvn selv. Det som skjedde er at jeg hadde et par dager med dårlig søvn. Så tok kroppen etterhvert over igjen. Er redd for å være uten søvn selv og har valgt å fortsette. Etterhvert skal jeg slutte å bruke de. Men det er jo ingen krise hvis du må begynne igjen en periode. Slipper dessuten hangover dagen etter. 

Anonymkode: 72004...f42

Skrevet

Ja jeg er gravid og vil slutte før barnet er født, med tanke på at barnet kan bli avhengig også går det over i morsmelken.. Så er spent, har egentlig bare tatt de for jeg føler meg trygg på å ta de men håper jeg sover godt likevel uten dem. Gikk på 100 mg før jeg ble gravid og gikk ned til 25 mg uten problemer.. Våkner ofte om natten uansett med 25 mg.. Så like greit å slutte, men redd for jeg kan bli dårlig? Også har jeg gått så sykt opp i vekt før jeg ble gravid med seroquel, gikk opp 10 kg på noen mnd :/ Håper jeg tar de av nå..

Skrevet

Et godt samarbeid med fastlegen er jo lurt. Bivirkninger er veldig individuelt. Men tipper at det er først og fremst noen dager med dårlig søvn. For min del rettet det seg etter noen dager. Aksepterte bare at jeg kom til å være våken noen netter. I forhold til søvn er det viktig med stabile rutiner. Legge seg og stå opp til samme tid. Har en liten tro på akkurat det. 

Anonymkode: 72004...f42

• Liker 1
Skrevet

Du går jo på en veldig lav dose så er jo ikke sikkert du vil merke så veldig mye annet enn kanskje et par dager med dårligere søvn. 

Selv går jeg på 500 mg og sover sånn noen lunde. Sliter med å sovne, men så går natten sånn høvelig etter det. 

• Liker 1
Skrevet

Eneste bivirkningen jeg har hatt ved brå slutt er søvnløshet de første nettene. 

Anonymkode: 33eb9...9b3

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Eneste bivirkningen jeg har hatt ved brå slutt er søvnløshet de første nettene. 

Sov Ok i natt.. hodepine fra helvete og kvalm :( 

Skrevet

Jeg fikk mye bivirkninger da jeg trappet ned. Store søvnproblemer, svettet og fryste, skalv og var kvalm. Varte ca 1 uke, også var det borte :) Ingen er like. Venninnen min fikk ingen plager.

Anonymkode: 5ba88...ebf

Skrevet

Fastlegen skrev dette ut til meg pga søvnvansker. Har bare tatt minste dose i noen få dager. Var i utgangspunktet veldig skeptisk til denne medisinen. Og jeg fikk rett. Var hos psykiater nylig og han sa at dette var absolutt ikke en bra sovetablett og ba meg slutte. Bivirkningene var altfor heftige i forhold til virkning.Jeg har ingen tung diagnose ,vanlig depressiv og angst lidelse man kan oppleve i løpet av livet.Han skrev ut vanlige sovetabletter. Typisk når fastleger følger eksperimentelle leger.

Anonymkode: 8d7fc...141

• Liker 1
Skrevet

Dette preparatet er ikke vanedannende og man skal normalt sett ikke oppleve noen symptomer ved brå slutt. Har sluttet på de selv, og det eneste jeg merket var søvnløshet de første nettene, altså klarte ikke å bli trøtt. 

Anonymkode: 71ac9...4cf

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Fastlegen skrev dette ut til meg pga søvnvansker. Har bare tatt minste dose i noen få dager. Var i utgangspunktet veldig skeptisk til denne medisinen. Og jeg fikk rett. Var hos psykiater nylig og han sa at dette var absolutt ikke en bra sovetablett og ba meg slutte. Bivirkningene var altfor heftige i forhold til virkning.Jeg har ingen tung diagnose ,vanlig depressiv og angst lidelse man kan oppleve i løpet av livet.Han skrev ut vanlige sovetabletter. Typisk når fastleger følger eksperimentelle leger.

Hva er bivirkningene?  Har nokså nylig  startet, bruker 200 mg nå. 

Setter stor pris på om du forteller mer om eventuelle bivirkninger☺. ( kommer selvsagt uansett følge leges råd når alt kommer til alt)

Anonymkode: d7963...971

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er bivirkningene?  Har nokså nylig  startet, bruker 200 mg nå. 

Setter stor pris på om du forteller mer om eventuelle bivirkninger☺. ( kommer selvsagt uansett følge leges råd når alt kommer til alt)

Nå bruker du stor dose i forhold til hva jeg gjorde,så er ikke sikkert bivirkningene blir de samme da. Men altså,jeg ble veldig trøtt,men ble samtidig veldig urolig i kroppen og fikk skikkelig rastløse bein. De er jo i utgangspunktet ment for å roe tankene,ikke for å sove,selv om man blir trøtt. Du får ikke nødvendigvis stabil søvn,men kan virke motsatt og føre til hyppige oppvåkninger. Jeg fikk mye vondt i hodet av dem. Jeg ble veldig trøtt,men mer svimmel av dem. Var liksom ikke en behagelig tretthet.Dette sa psykiater at var en av de mest negative bivirkningene. Og ikke minst så kan du legge lett på deg. Jeg merket at jeg fikk veldig matlyst av dem og var generelt veldig sulten de dagene jeg gik på dem,men dette kan jo være bivirkninger som går over.Og man kan jo alltids være streng med seg selv på det området.( Men er ikke alltid enkelt ut i fra situasjon til den enkelte)Dette ramset psykiater opp,før jeg fortalte om mine bivirkninger. Det verste syns jeg var svimmelheten,rastløse bein og den økte matlysten. Absolutt null verdi for meg. Men de kan selvfølgelig ha god virkning på andre. Men for meg( og det jeg er diagnostisert for) var de ikke vellykket. Men andre trenger absolutt ikke oppleve disse bivirkningene,og som sagt gikk jeg på minste dose( 25 mg). Jeg så jo at psykiater ble veldig skeptisk til at legen hadde skrevet ut dette til meg. Men som sagt,så er det nok veldig personavhengig og også diagnoseavhengig.  Men,uansett,leger følger ofte trender og det som erfaringsmessig funker for mange.Sånn er det bare.

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå bruker du stor dose i forhold til hva jeg gjorde,så er ikke sikkert bivirkningene blir de samme da. Men altså,jeg ble veldig trøtt,men ble samtidig veldig urolig i kroppen og fikk skikkelig rastløse bein. De er jo i utgangspunktet ment for å roe tankene,ikke for å sove,selv om man blir trøtt. Du får ikke nødvendigvis stabil søvn,men kan virke motsatt og føre til hyppige oppvåkninger. Jeg fikk mye vondt i hodet av dem. Jeg ble veldig trøtt,men mer svimmel av dem. Var liksom ikke en behagelig tretthet.Dette sa psykiater at var en av de mest negative bivirkningene. Og ikke minst så kan du legge lett på deg. Jeg merket at jeg fikk veldig matlyst av dem og var generelt veldig sulten de dagene jeg gik på dem,men dette kan jo være bivirkninger som går over.Og man kan jo alltids være streng med seg selv på det området.( Men er ikke alltid enkelt ut i fra situasjon til den enkelte)Dette ramset psykiater opp,før jeg fortalte om mine bivirkninger. Det verste syns jeg var svimmelheten,rastløse bein og den økte matlysten. Absolutt null verdi for meg. Men de kan selvfølgelig ha god virkning på andre. Men for meg( og det jeg er diagnostisert for) var de ikke vellykket. Men andre trenger absolutt ikke oppleve disse bivirkningene,og som sagt gikk jeg på minste dose( 25 mg). Jeg så jo at psykiater ble veldig skeptisk til at legen hadde skrevet ut dette til meg. Men som sagt,så er det nok veldig personavhengig og også diagnoseavhengig.  Men,uansett,leger følger ofte trender og det som erfaringsmessig funker for mange.Sånn er det bare.

Interessant,  tusen takk skal du ha!

Føler mer og mer på at dette ikke er medisinen for meg,  skal ta det opp snarlig med legen!  

Ha en god dag-:)

Skrevet

Seroquel ga meg de mest groteske marerittene. Folk orket Ikke høre hva jeg hadde drømt. Ødela søvnen min fullstendig i fem år!! Verste medisinen jeg har hatt i meg. 

Anonymkode: 598d5...3f2

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Seroquel ga meg de mest groteske marerittene. Folk orket Ikke høre hva jeg hadde drømt. Ødela søvnen min fullstendig i fem år!! Verste medisinen jeg har hatt i meg. 

Anonymkode: 598d5...3f2

Jeg tok disse pga PTsd og var deprimert men de hjalp meg gjennom det verste, fikk mindre mareritter men gikk opp 10 kg på halvt år. Nå er jeg gravid og slutter med de før termin dato, pga barnet kan bli avhengig, jeg har hatt hodepine de siste to dagene, sover som før (våknet ofte opp om natten med seroquel var på minste dose 25mg) .. deilig å kunne våkne opp og føle seg «klar» i hodet nå...

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant,  tusen takk skal du ha!

Føler mer og mer på at dette ikke er medisinen for meg,  skal ta det opp snarlig med legen!  

Ha en god dag-:)

Ja,så bra:) Det er absolutt en medisin som man bør være litt skeptisk til. Det finnes mange andre mye bedre alternativ. Lykke til og ha en god dag du også😊

Skrevet

Hvordan kan ungen din bli avhengig av seroquel, når ‘vanlige’ mennesker ikke kan bli det?

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan kan ungen din bli avhengig av seroquel, når ‘vanlige’ mennesker ikke kan bli det?

Bruk av førstegenerasjons antipsykotika i senere del av graviditeten er assosiert med risiko for ekstrapyrimidale- og abstinenssymptomer hos nyfødte. Risiko for slike reaksjoner antas å være lavere ved bruk av atypiske antipsykotika, men abstinensreaksjoner og adaptasjonsproblemer er observert hos nyfødte også ved bruk av slike midler. Ved maternal bruk av antipsykotika i siste trimester anbefales derfor observasjon av barnet etter fødselen

http://relis.arnett.no/Utredning_Ekstern.aspx?Relis=2&S=4807

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...