Gå til innhold

Hvor mye betaler du den unge barnevakten?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dere som har ungdommer som sitter barnevakt, hvor mye betaler dere han/henne? (Snakker ikke om søsken som passer søsken, men om du får f.eks sønnen til kolegaen din, nabojenta, etc til å sitte barnevakt)

Endret av Qwerty55
Videoannonse
Annonse
Skrevet

18 år. 50,- i timen. Sitter 2 timer en gang i uken med noe å tygge på. Kl. 20.00-22.00. Ingen legging av barn. 

Anonymkode: 073b3...bf5

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

18 år. 50,- i timen. Sitter 2 timer en gang i uken med noe å tygge på. Kl. 20.00-22.00. Ingen legging av barn. 

50 kr...? :heks:

Anonymkode: 67b70...9a9

• Liker 14
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

18 år og sier seg fornøyd med kun 50kr/timen? :O

Anonymkode: 900c4...fb5

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sosial dumping.

Anonymkode: acafc...02c

• Liker 10
Skrevet

Satt en del barnevakt fra jeg var 13 til 16 år. Fikk oftest 300-500 kr per kveld pluss mat/godteri/snacks. Noe ganger legging, andre ganger ikke.

Anonymkode: 1a73b...495

• Liker 6
Skrevet

Du betaler nok til at de tar jobben igjen ved en senere anledning.

Gjest GoldenLioness
Skrevet

50kr? Det er faktisk frekt. For 2 timer hadde jeg minst gitt 200 kr pluss mat og snacks. For en kveld 500kr. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Satt en del barnevakt fra jeg var 13 til 16 år. Fikk oftest 300-500 kr per kveld pluss mat/godteri/snacks. Noe ganger legging, andre ganger ikke.

Dette. Betaler 400 kr pr gang, da 3-4 timer. Har enten bestilt pizza eller lagd mat som hun kan forsyne seg av og godteri. 
17 år 

Anonymkode: 6fcfa...dac

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ca hvor mange timer var det snakk om da?

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

50 kr...? :heks:

Anonymkode: 67b70...9a9

Ingen som tvang henne. Hun bor rett oppi veien her. Jeg la ut annonse på facebook om 50 i timen, hvis noen som bodde i området var intr. Flere svarte og hun var søskenbarn til en venn. Hun skrev at det gjorde henne ingenting å komme over, at det ikke var noe forskjell for henne hvor hun satt å gjorde leksene sine. Så hvorfor skulle ikke jeg takke ja til det?

Skrevet
4 timer siden, GoldenLioness skrev:

50kr? Det er faktisk frekt. For 2 timer hadde jeg minst gitt 200 kr pluss mat og snacks. For en kveld 500kr. 

Hvordan er det frekt når hun velger å svare på min annonse hvor pris og tidspunkt er oppgitt? Å betale 800,- i mnd + mat og snacks er ikke aktuelt for 4 fotballkamper.

• Liker 1
Skrevet

18 år og sier seg fornøyd med kun 50kr/timen? :O

Det finnes faktisk enkelte som ønsker å gjøre andre en tjeneste uten at prislappen har noe å bety. Belive it or not.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes faktisk enkelte som ønsker å gjøre andre en tjeneste uten at prislappen har noe å bety. Belive it or not.

Var ikke det jeg tenkte på. Men 18-åringer har mye skolearbeid (tro meg, jeg bor med en), er omtrent på toppen av sosialt liv, og med skole i tillegg er det få som har tid til å sitte barnevakt. Med tanke på at de fleste 18-åringer har jobb ved siden av skolen der de tjener mye mer enn 50kr/t, tenker jeg at hun kanskje har det i tillegg, og at det går bort mye tid. Nå snakker jeg 18-åringer generelt, kan godt hende at din 18-åring er annerledes, men tror ikke TS bør belage seg på at det er noe særlig normalt.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke det jeg tenkte på. Men 18-åringer har mye skolearbeid (tro meg, jeg bor med en), er omtrent på toppen av sosialt liv, og med skole i tillegg er det få som har tid til å sitte barnevakt. Med tanke på at de fleste 18-åringer har jobb ved siden av skolen der de tjener mye mer enn 50kr/t, tenker jeg at hun kanskje har det i tillegg, og at det går bort mye tid. Nå snakker jeg 18-åringer generelt, kan godt hende at din 18-åring er annerledes, men tror ikke TS bør belage seg på at det er noe særlig normalt.

Jeg svarte kun på din kommentar om at hun var fornøyd med 50,- i timen. Hun brydde seg ikke om hun satt hjemme eller hos oss med bøkene sine så hun mistet ikke tid av å være her. Det er markedet som bestemmer prisen så TS bør se på det en ønsker å gi/hvor mye en kan gi og så se på responsen. Jeg hadde 5 interesserte fra 14-17 år. Så hun har sittet de siste fotballsesongene her, men skal flytte etter jul så da får jeg se hva markedet sier neste år.

Skrevet

Sosial dumping.

Anonymkode: acafc...02c

Sosial dumping er et begrep som i dagens Norge knyttes til arbeidsinnvandring hvor utenlandske arbeidstakere får vesentlig dårligere lønns- og arbeidsvilkår enn norske arbeidstakere.

Fikk ikke respons fra noen med utenlandsk opprinnelse.

Skrevet
5 timer siden, GoldenLioness skrev:

Skrevet

Ville gitt 100,- kr timen, men maks 500 for en kveld. Syntes det er fair. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

5 timer siden, GoldenLioness skrev:

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det frekt når hun velger å svare på min annonse hvor pris og tidspunkt er oppgitt? Å betale 800,- i mnd + mat og snacks er ikke aktuelt for 4 fotballkamper.

Ser det hadde blitt minst 8400,- i året for 2 fotballsesonger (+ nesten 3000,- for å spille i tillegg til noe utgifter til utstyr +  bom og drivstoff) hvis jeg hadde betalt 200,- pr. gang + 100 i mat, brus og snacks for 28 kamper.

Skrevet

Jeg jobbet fast hos en familie som "tilkallings barnevakt"/"Tidsklemma hjelper" hadde fast 150kr pr time hvitt. Lagde ofte middag til barna som jeg selv fikk lov til å spise selvsagt og kunne ellers forsyne meg av det de hadde. 

Anonymkode: b13fa...db8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...