Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Trenger råd...

Jeg har i mange prøvd å bli gravid uten å lykkes. Har prøvd mange forskjellige metoder som IVF og masse annet. Men ingen ting virket på meg. Jeg ble veldiiig deprimert tenkte bare på barnløsheten min hele tiden. Jeg kunne ikke gå på jobb en gang. Var mye sykemeldt. Men hvor lenge kunne legen gi meg sykemelding?? Da tenkte jeg å si opp jobben bare. Da var det mannen min og hele familien som sa til meg det er ikke noe bra avgjørelse. Det er ikke lurt i det hele tatt å si opp jobben. Da ble det bestemt at jeg tar 1 år ulønnet permisjon fra jobben.  

Jeg har så snill mann som brukte mye tid sammen med meg og ikke minst penger. vi dro på ferie til forskjellige steder jeg ble bedre og klarte å bli gravid helt naturlig ❤❤ fant ut om graviditeten for en uke siden.

Når det gjelder permisjonen min så går den ikke ut før feb 2018. Jeg vil gjerne gå tilbake til jobben min slik at jeg kan få betalt mamma permisjon. Med tanke på at det kommer til å bli enda flere utgifter når babyen kommer så da må både jeg og mannen ha inntekt.

Slik jeg har skjønt så må man minst jobbe 6 måneder for å få fødselspermisjon. Hvis jeg venter til feb 2018 da rekker jeg ikke å jobbe 6 mnd siden jeg skal føde i juli. Jeg må starte senest neste måned.

Spørsmålet mitt er om man kan gå tilbake til jobb før ulønnet permisjons perioden er over? Eller må jeg vente til feb 2018?

Takk på forhånd

Anonymkode: 5e0a6...92b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er opp til arbeidsgiver. 

Anonymkode: cddf1...8d5

Skrevet

Det må du jo snakke med arbeidsgiver om.

Anonymkode: c457f...adc

Skrevet

Takk for svaret. Hva sier arbeidsloven om dette?

Ts

Anonymkode: 5e0a6...92b

Skrevet

Det er vel kanskje satt inn vikar for deg? 

Anonymkode: 65fa0...b62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...