Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I september ble jeg inseminert første gang. Dessverre kom mensen 4 dager etter den var forventet og hcg prøven var negativ. 

Så skulle jeg vente til neste mens å kjøre i gang med forsøk nr 2, etter avtale med sykepleier. 

Det er nå 46 dager siden forrige mens startet, ifølge mens kalenderen er jeg nå 14 dager på overtid. 

Da jeg ventet mensen hadde jeg både kviser, utflod og ømme pupper. Men dagene gikk og ingen mens. 

Jeg er nå mye trøtt, uvel og svimmel nå og da. Jeg tror ikke jeg er gravid, jeg fikk jo mensen etter forsøket, men burde jeg ta en test likevel? 

Har lest om andre hvor blodprøver og tester har vært negative fordi de produserer lite hormoner og dermed ikke har fått bekreftet graviditeten før uke 12 eller senere. 

Som sagt tror jeg jo sjansen er liten ettersom jeg hadde mensen, men når den nå ikke kommer må jeg innrømme at det er et mikroskopisk håp tent. 

Jeg har ikke tenkt graviditet nå før de siste dagene, "symptomene" kom jo for noen uker siden. 

Føler meg så teit, men hadde jo vært en super julegave om jeg likevel er gravid :)

Så, skal jeg ta en test eller er det bare teit? 

Anonymkode: 12dc4...ca8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det kanskje kan være greit, bare for å sjekke. Nå vet jeg jo ikke om du sliter med uregelmessig mens og slikt.

Noen ganger er jo syklusen bare litt ute å kjøre, også. Selv har jeg hatt nesten to uker forsinket mens uten at det har vært noe spesielt.

Håper du finner ut av det 😊

Anonymkode: 3d314...ccd

Skrevet

Jeg tok en test 2 dager etter ikm - negativ. Dagen etter kom mensen, og jeg tenkte ikke mer over det egentlig. Etter mensen, dvs 10 dager etter ikm fikk jeg bare en følelse av at jeg var gravid, ganske ut av det blå.. Tok en test på ettermiddagsurin og den var positiv.. Var nemlig gravid!

Anonymkode: c40f1...d52

Skrevet

Jeg må nok bare ta en test, bare for å få bekreftet at det ikke er noe, så får det heller være en positiv overraskelse om det kommer to streker :)

Mensen har alltid pleid å komme til tida, +- noen dager. Regner med det bare er kroppen som tuller med meg, men klare ikke slippe "tenk om" heller. 

Jeg er så veldig oppblåst for tiden, samt småkvalm og uvel, kviser og ellers bare veldig rar :P

Tenker først og fremst at mensen er på vei, men nå har jeg hatt det slik og venta over to uker. 

Jeg får bare ta en test, viser den negativt så kommer sikkert mensen, da har jo ikke psyken noen grunn til å lure meg mer i alle fall :)

Anonymkode: 12dc4...ca8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...