AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #1 Skrevet 22. november 2017 Mitt 10 år gamle datter har siden 3 års alder hatt ekstra støtte som startet i barnehage.Den ekstra støtten har vært bra for henne hele veien. I 3 klasse på barneskolen begynte hun å slite litt på skolen,og ble henvist til BUP. Nå er hun diagnosert med ADD og får ekstra støtte på skolen ut i fra det. I dag fikk jeg i posten epikrisen som er skrevet,og et av disse punktene fikk meg til å stusse; 4.2 Psykososiale forhold; Manglende viktige hendelser,understimulert. Det står ingenting om akkurat dette i resten av epikrisen,ingen forklaring om hva de mener med dette,og hvorfor. Og jeg kjenner kun provokasjon,da det for meg høres ut som at hun har fått lite oppmerksomhet,lite aktiviteter,lite lek,lite samtaler,lite av alt mulig og liten stimulanse,noe som er helt motsatt av hva som er virkelig. Noen som kjenner igjen dette?Hva menes egentlig? Anonymkode: f0d70...937
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #2 Skrevet 22. november 2017 Manglende viktige hendelser: ferier, bursdager, besøk hos slekt og venner, museum, lekeland, fritidsaktiviteter (idrettslag, korps, kor, etc)? Er barnet stort sett bare sammen med deg på kveld og helg (utenom skolen)? Anonymkode: b6d0f...688
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #3 Skrevet 22. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: Manglende viktige hendelser: ferier, bursdager, besøk hos slekt og venner, museum, lekeland, fritidsaktiviteter (idrettslag, korps, kor, etc)? Er barnet stort sett bare sammen med deg på kveld og helg (utenom skolen)? Anonymkode: b6d0f...688 Nei.Hun hadde lite venner på fritiden da hun gikk i barnehage,da hun var veldig usikker og sjenert men dette ble helt motsatt da hun begynte på skole. Ferier har vi vært på hver sommer i både inn og utland,samt vinter og høstferier.Har hatt bursdagsselskap hvert år med hele klassen,samt deltatt i alle bursdager.Familie ser hun ofte,lekeland o.l har hun vært så mye på at hun ble lei til slutt,har vært med på diverse idrettskoler i flere år,svømmeklubb og spiller i korps. De dagene hun ikke er med på slikt,er hun stort sett med venner,enten her hjemme eller hos dem.Jeg synes derfor det var rart å lese dette. Anonymkode: f0d70...937 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #4 Skrevet 22. november 2017 Ring BUP i morgen og hør om det har skjedd en feil, eller hva de mener med å legge det inn i epikrisen. Anonymkode: f3823...491 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #5 Skrevet 22. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ring BUP i morgen og hør om det har skjedd en feil, eller hva de mener med å legge det inn i epikrisen. Anonymkode: f3823...491 Jeg ringte de i dag men hun som har skrevet denne er ikke tilbake på jobb før i neste uke.Det står jo at det multiaksielle diagnosesystemet skal benyttes,og på første side står dette på punkt nummer 5. Mulig det ikke har noen betydning av noe slag dette,da kopien kun går til legen,og min datter vil uansett få en IOP på skolen basert på alt annet,men akkurat dette punktet er så motsatt av hva som er riktig,at jeg bare føler det burde rettes opp. Anonymkode: f0d70...937 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #6 Skrevet 22. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte de i dag men hun som har skrevet denne er ikke tilbake på jobb før i neste uke.Det står jo at det multiaksielle diagnosesystemet skal benyttes,og på første side står dette på punkt nummer 5. Mulig det ikke har noen betydning av noe slag dette,da kopien kun går til legen,og min datter vil uansett få en IOP på skolen basert på alt annet,men akkurat dette punktet er så motsatt av hva som er riktig,at jeg bare føler det burde rettes opp. Anonymkode: f0d70...937 Når de først har skrevet slikt så endrer de det ikke. De kan legge til at du er uenig, men de endrer det ikke når de har sendt det fra seg. Anonymkode: 71732...001
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #7 Skrevet 22. november 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Manglende viktige hendelser: ferier, bursdager, besøk hos slekt og venner, museum, lekeland, fritidsaktiviteter (idrettslag, korps, kor, etc)? Er barnet stort sett bare sammen med deg på kveld og helg (utenom skolen)? Anonymkode: b6d0f...688 De tenker neppe på lekeland....... er det snakk om milepæler hun ikke har nådd? Anonymkode: 4ca15...669
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #8 Skrevet 22. november 2017 Er datteren din under 16? Hvis hun er det så skal epikrisen gjennomgås med foresatte før den sendes til fastlege/henviser. Og dere kan da si nei til at den sendes ut fra BUP. Anonymkode: 9aaa7...31c 1
Ulven Skrevet 22. november 2017 #9 Skrevet 22. november 2017 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg ringte de i dag men hun som har skrevet denne er ikke tilbake på jobb før i neste uke.Det står jo at det multiaksielle diagnosesystemet skal benyttes,og på første side står dette på punkt nummer 5. Mulig det ikke har noen betydning av noe slag dette,da kopien kun går til legen,og min datter vil uansett få en IOP på skolen basert på alt annet,men akkurat dette punktet er så motsatt av hva som er riktig,at jeg bare føler det burde rettes opp. Anonymkode: f0d70...937 Du kan lese litt om hva de legger vekt på under dette punktet på side 21 her. http://www.kith.no/upload/3552/Akse 5 20070803.pdf Endret 22. november 2017 av Ulven
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #10 Skrevet 22. november 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: De tenker neppe på lekeland....... er det snakk om milepæler hun ikke har nådd? Anonymkode: 4ca15...669 De har ikke sagt eller skrevet noe om det.Hele epikrisen var et par sider der alt er beskrevet av alle utfordringer hun har,men ingenting om noe som manglende viktige hendelser eller understimulering. 1 hour ago, AnonymBruker said: Er datteren din under 16? Hvis hun er det så skal epikrisen gjennomgås med foresatte før den sendes til fastlege/henviser. Og dere kan da si nei til at den sendes ut fra BUP. Anonymkode: 9aaa7...31c Hun er 10,og jeg leste den først i dag og da sto det på brevet at kopi er også sendt fastlegen... 1 hour ago, Ulven said: Du kan lese litt om hva de legger vekt på under dette punktet på side 21 her. http://www.kith.no/upload/3552/Akse 5 20070803.pdf Takk,jeg skal sjekke linken. Anonymkode: f0d70...937
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #11 Skrevet 22. november 2017 1 time siden, Ulven skrev: Du kan lese litt om hva de legger vekt på under dette punktet på side 21 her. http://www.kith.no/upload/3552/Akse 5 20070803.pdf Litt merkelig om det som står i epikrisen stemmer. Jeg mener, barnet har fått spesiell oppfølging siden barnehagen, og ingen har kommet på å veilede moren om de aktuelle punktene? Noen profesjonelle rundt barnet har jo vært klar over at det er sånn i så fall, men hvorfor har ingen gitt beskjed til foreldrene? Det der må jo være feil. Anonymkode: c6755...9ac 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #12 Skrevet 22. november 2017 Har nå lest gjennom punkt 4.2 i linken,og ingenting stemmer for oss. Hva kan jeg så gjøre,kun si fra at jeg er uenig?Kjenner jeg har lyst til å dra til deres kontor i morgen men det hjelper så lite når vedkommende som har skrevet det ikke er der. Anonymkode: f0d70...937
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #13 Skrevet 22. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har nå lest gjennom punkt 4.2 i linken,og ingenting stemmer for oss. Hva kan jeg så gjøre,kun si fra at jeg er uenig?Kjenner jeg har lyst til å dra til deres kontor i morgen men det hjelper så lite når vedkommende som har skrevet det ikke er der. Anonymkode: f0d70...937 Du kan ringe om be om å få snakke med leder eller teamleder. I BUP settes diagnosene på alle seks akser i team, så det er alltid flere som er med å drøfter hvorfor de skal settes. Anonymkode: 9aaa7...31c 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #14 Skrevet 22. november 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Mitt 10 år gamle datter har siden 3 års alder hatt ekstra støtte som startet i barnehage.Den ekstra støtten har vært bra for henne hele veien. I 3 klasse på barneskolen begynte hun å slite litt på skolen,og ble henvist til BUP. Nå er hun diagnosert med ADD og får ekstra støtte på skolen ut i fra det. I dag fikk jeg i posten epikrisen som er skrevet,og et av disse punktene fikk meg til å stusse; 4.2 Psykososiale forhold; Manglende viktige hendelser,understimulert. Det står ingenting om akkurat dette i resten av epikrisen,ingen forklaring om hva de mener med dette,og hvorfor. Og jeg kjenner kun provokasjon,da det for meg høres ut som at hun har fått lite oppmerksomhet,lite aktiviteter,lite lek,lite samtaler,lite av alt mulig og liten stimulanse,noe som er helt motsatt av hva som er virkelig. Noen som kjenner igjen dette?Hva menes egentlig? Anonymkode: f0d70...937 Alle må ha en diagnose som passer inn i diagnosessystemet. Både fordi det skal taes betaling fra helfo og fordi der skal settes diagnoser i en journal. Jeg oppfatter dette som den diagnosen BUP har satt, og den kan ikke du påvirke eller diktere. Anonymkode: 1ddbc...59e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #15 Skrevet 22. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan ringe om be om å få snakke med leder eller teamleder. I BUP settes diagnosene på alle seks akser i team, så det er alltid flere som er med å drøfter hvorfor de skal settes. Anonymkode: 9aaa7...31c To av de som har vært med i teamet har sluttet å jobbe der og lederen er ikke tilbake før neste uke.Vet ikke om jeg klarer vente så lenge,så jeg får se om jeg ikke tropper opp der i morgen og ber om å få snakke med noen andre... 2 minutter siden, AnonymBruker said: Alle må ha en diagnose som passer inn i diagnosessystemet. Både fordi det skal taes betaling fra helfo og fordi der skal settes diagnoser i en journal. Jeg oppfatter dette som den diagnosen BUP har satt, og den kan ikke du påvirke eller diktere. Anonymkode: 1ddbc...59e Nei,jeg kan nok ikke diktere den,men hva skal man gjøre om man føler at absolutt ingenting fra punkt 4.2 stemmer? Anonymkode: f0d70...937
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå