AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #1 Skrevet 22. november 2017 Hei. For noen år siden var jeg hadde jeg økonomiske vansker, og jeg valgte å sperre meg selv fra å handle på avbetaling på nett. Jeg snakket med en økonomisk rådgiver fra nav som ordnet det slik at jeg ikke fikk godkjent kjøp med mitt personnummer om jeg ikke betalte samtidig som jeg bestilte varen (altså jeg kunne ikke velge å få faktura eller handle på avbetaling). Noen som vet hvordan jeg kan avslutte dette nå, slik at det bestillinger ikke blir avslått når jeg må bestille noe og bruke personnummeret mitt? Anonymkode: 2c7d7...a67
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #2 Skrevet 22. november 2017 Har aldri oppgitt mitt personnummer ved netthandel, og kommer heller ikke til å gjøre det noensinne. Ei heller burde du. Anonymkode: d60d3...24d 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #3 Skrevet 22. november 2017 Må oppgi personnummer ved feks kjøp av mobiltelefon på avbetaling. Jeg skulle kjøpe noe fra en kjent nettside nå nylig (som jeg anser som trygg), hvor jeg måtte skrive inn personnummer. Ordren gikk da ikke gjennom, fordi jeg har "sperret meg" for slike kjøp for flere år siden. Ingen som vet hvordan jeg fikser dette? TS Anonymkode: 2c7d7...a67
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #4 Skrevet 22. november 2017 Står noe om det her. Både sperring og fjerning av sperre. www.datatilsynet.no/rettigheter-og-plikter/overordnet-om-rettigheter-og-plikter/kreditt-finans-forsikring/hvordan-sperre-for-kredittvurdering/ Anonymkode: b4ea0...833
Tillion Skrevet 22. november 2017 #5 Skrevet 22. november 2017 Du må ta kontakt med Bisnode og Experian ang. frivillig kredittsperre og si at du har mistet koden.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #6 Skrevet 22. november 2017 Hvis du har ordnet opp i det er det vel ikke noen grunn til å kjøpe på avbetaling? Jeg antar at det virker hvis du betaler når du bestiller. Anonymkode: 3dfc7...cc2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #7 Skrevet 22. november 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har ordnet opp i det er det vel ikke noen grunn til å kjøpe på avbetaling? Jeg antar at det virker hvis du betaler når du bestiller. Anonymkode: 3dfc7...cc2 Det er sant, men på noen nettsider er det kun faktura som er alternativet. Anonymkode: 2c7d7...a67
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #8 Skrevet 22. november 2017 Takk for svar ☺️ TS Anonymkode: 2c7d7...a67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå