AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #1 Skrevet 22. november 2017 Jeg har en bachelor i pedagogikk og studerer nå master i spesialpedagogikk. Jeg sendte inn en søknad på en spesialskole (elever med særskilte behov). Jeg ble innkalt til intervju og fikk jobb som vikar ved siden av studiene. Da jeg spurte om lønning i intervjuet sa h*n at jeg kom til å ligge på lønnstrinn 3 (dette gjelder Oslo kommune). Dette er "vanlig" assistent lønn i følge skolen. Jeg synes dette var dårlig betalt, og lurer på om jeg har rett på høyere lønn ettersom jeg har en så relevant og ikke minst høyere utdanning? Skjønner at jeg ikke får lærerlønn da jeg vil fungere mest som assistent, men synes uansett det var lite i forhold. Mulig dette er riktig, men dersom noen har vært i samme båt og fått høyere lønn så gjerne si fra hva jeg burde gjøre. Er forresten 24 år. Har jobbet blant annet som miljøarbeider for barn med psykisk utviklingshemming, i tillegg til en del år i barnehage. Anonymkode: aa88d...b0b
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #2 Skrevet 22. november 2017 Er faktisk i samme situasjon som deg og lurer på dette jeg også... føler jeg tjener dårlig i forhold til jobben jeg gjør. Anonymkode: aa88d...b0b
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #3 Skrevet 22. november 2017 Iom at du er under utdanning (du er jo ikke ferdig utdannet i spesialpedagogikk), høres det helt normalt ut. Anonymkode: 57453...29f 3
Unika Skrevet 22. november 2017 #4 Skrevet 22. november 2017 Høres rart ut. Du har jo tross alt fullført en relevant utdanning. Ville tro du skulle få noe uttelling, ville hørt med Utdanningsforbundet.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #5 Skrevet 22. november 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Iom at du er under utdanning (du er jo ikke ferdig utdannet i spesialpedagogikk), høres det helt normalt ut. Anonymkode: 57453...29f Men jeg har en bachelor i pedagogikk, og er fortsatt en pedagog med 45 studiepoeng i spesialpedagogikk. Ville tro dette er relevant selv om masteren ikke er ferdig? Anonymkode: aa88d...b0b
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #6 Skrevet 22. november 2017 5 timer siden, Unika skrev: Høres rart ut. Du har jo tross alt fullført en relevant utdanning. Ville tro du skulle få noe uttelling, ville hørt med Utdanningsforbundet. Enig... Takk for innspill! Anonymkode: aa88d...b0b
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #7 Skrevet 22. november 2017 Nei det har du ikke. Det er stillingen du ansettes i som avgjør hva slags lønn du får, ikke utdannelsen din når du ikke har noe relevant arbeidserfaring fra før av. Normalt sett så jobber man seg "oppover" hos alle arbeidsgivere og starter på bunn når man er ny og uten CV. Dessuten er du jo bare ansatt som vikar, og vikar har minst rettigheter og lavest lønn . Anonymkode: 0aa54...be5 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #8 Skrevet 22. november 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Men jeg har en bachelor i pedagogikk, og er fortsatt en pedagog med 45 studiepoeng i spesialpedagogikk. Ville tro dette er relevant selv om masteren ikke er ferdig? Anonymkode: aa88d...b0b Nei, det har ingen ting å si når du ikke har relevant arbeidserfaring. Anonymkode: 0aa54...be5
2a1m Skrevet 22. november 2017 #9 Skrevet 22. november 2017 (endret) Det er riktig at det stillingen du ansettes i som avgjør lønnen. Hvis dem søkte etter assistent så er det jo assistent lønn du får. Det er bare du som er overkvalifisert Endret 22. november 2017 av 2a1m
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå