Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn på 9 og 13 år som har fri på fredag. Tenkte å bruke dagen til julegavelaging/juleverksted. Noen forslag om hva vi kan lage? Ikke noe som innbefatter symaskin - de har ikke brukt den nok enda til at det blir bra. Det jeg har tenkt foreløpig er:

- brente mandler

- tennbriketter laget av kongler og stearin

- hjemmelaget marsipan

Anonymkode: 2aeb9...4ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville enten gått for matlaging, eller for tinglaging. Om man både skal søle med matting og med lime-klippe-ruske-ting, tar det fort mye mer tid enn hva ungene har tålmodighet til. 

Jeg ville gått for baking og hjemmelaget konfekt. Det fungerer også ypperlig som julegaver (langt bedre enn hjemmelaget "dekor" og tennbriketter). 

Pepperkakene kan pyntes med glasur og evt nonstop o.l. Kakemenn kan farges med konditorfarge. Dere kan lage risboller, marsipan med diverse tilsetninger og med og uten sjokoladetrekk, fudge, hjemmelaget troika (tar litt tid og er litt puttel, da), trøfler, karameller, fudge, osv. 

Anonymkode: 22a37...6c7

Skrevet

Takk for tips begge to :) da blir det nok konfektgreier og småkaker :) så får de hjelpe til med den kjedelige jobben med å skålde mandler. Tror vi skal prøve på den rocky Road-oppskriften. En porsjon til hver av ungene :)

Anonymkode: 2aeb9...4ed

Skrevet

Det er mulig det er litt sølete med to barn, men det å lage gelegodt er et koselig prosjekt vi har gjort hjemme. Ellers lager vi mintpinner og hjemmelaget marsipan. Pepperkaker eller kakemenn, og diverse andre småkaker elsket også vi å bake sammen med mamma. Er du dreven i å lage brente mandler? Om ikke synes i alle fall jeg det er noe styr, så det ville jeg neppe gjort med barna.

Anonymkode: 299f1...71f

Skrevet

I tillegg til brente mandler kan jo barna male på Norgesglass som du har mandlene i?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...