AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #1 Skrevet 22. november 2017 Jeg har fått tilbud om jobb Hurra Men jeg er litt skeptisk og tenker bare å forhøre meg om noen har erfaringer fra denne bransjen. Jeg skal jobbe med å booke møter. På de møtene skal jeg gi ut info og råd and. bank og forsikrings tjenester. Jeg får full opplæring og lønn er ut fra provisjon. Men jeg skal reise hjem til de som har ønsket å booke møte og gi ut informasjon hjemme hos den enkelte kunden. Lønn pr mnd med provisjon ca 30 000 - 50 000,- Jeg forstår at dette er en type selger jobb. Selge bank tjenester. Men da arbeidsgiver er så interessert, uten kritisk blikk til meg som søker - så blir jeg litt skeptisk. Noen som har erfaring fra denne type jobb... Skriv alt du vet - både positivt og ikke Anonymkode: 0fd77...5cd
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #2 Skrevet 22. november 2017 Det høres ut som en drittjobb, rett og slett. Jeg ville vært uhyre skepsitk, spesielt om arbeidsgiver er lite kritisk når de vil ansette deg. Anonymkode: 79d27...09c 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #3 Skrevet 22. november 2017 Du kommer til å bruke mest tid på nyttesløse samtaler med folk som er uinteressert, så om det er en jobb for deg eller ikke avhenger av hvor godt du tåler avslag. Anonymkode: 3af29...d33 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #4 Skrevet 22. november 2017 Har ikke jobbet som møtebooker kun, men hadde litt møtebooking pålagt i en tidligere jobb. Synes det var helt forferdelig, å skulle ringe til folk og selge de ting de ikke hadde bedt om. Passet ikke for meg Anonymkode: c777d...aa4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #5 Skrevet 22. november 2017 Takk for tilbake mld Jeg fikk beskjed om at de kundene som jeg ringer for å avtale ett møte med, har i utgangspunktet selv gått med på å bli oppringt. Altså at de er villige om å nærmere informasjon om forsikring eks... Anonymkode: 0fd77...5cd
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #6 Skrevet 22. november 2017 Spørs om du har blitt lovet gull og grønne skoger her. Regner med det meste av lønnen er provisjon, og om du skal selge noe ingen har bedt om å få, blir det neppe 50K i mnd... Anonymkode: 62040...557 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #7 Skrevet 22. november 2017 Dette er vel en forskjønnelse av det å være telefonselger Anonymkode: 9347b...9ad 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #8 Skrevet 22. november 2017 45 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er vel en forskjønnelse av det å være telefonselger Anonymkode: 9347b...9ad Nei, dette er faktisk mye verre. Som telefonselger i et seriøst firma har du tarifflønn + provisjon, og du slipper å reise hjem til de potensielle kundene Dette er å utnytte naive arbeidssøkende for å pushe dårlige produkter uten å trenge å betale en krone hvis/når de mislykkes. Anonymkode: a749b...5a5 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #9 Skrevet 22. november 2017 Har jobbet som det! Ganske kjipt, holdt ut i 2 år. Ofte lover de gull og grønneskoger i slike selskaper. Finn noe annet, de vil bare snsette unge folk med lite erfaring i arbeidslivet, tviler på en solid selger i 40 årene jobber der i samme stilling. Anonymkode: be578...f1a 1
tirben Skrevet 22. november 2017 #10 Skrevet 22. november 2017 Hvor mye skal du få i fastlønn, ts? Husk at det kan være vanskelig å banke inn salg, og regner med at du får provisjon kun når kunden har signert en kontrakt?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #11 Skrevet 22. november 2017 Er du supergod kan du tjene masse, men er du ikke så kan man gå måneder uten lønn og da er det ikke verdt det. Har aldri jobbet som det men har lang erfaring innen salg, det beste er å ha fast lønn for da vet du at du får noe i løpet av måneden. Anonymkode: be477...8a2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #12 Skrevet 23. november 2017 Tusen takk for at dere har delt deres erfaringer. Da tenker jeg at jeg takker nei. Har liksom ikke tid og overskudd til å jobbe gratis nærmest. Bedre å ta en jobb med fast timelønn. Tusen takk Anonymkode: 0fd77...5cd 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #13 Skrevet 23. november 2017 På 22.11.2017 den 13.11, AnonymBruker skrev: Jeg har fått tilbud om jobb Hurra Men jeg er litt skeptisk og tenker bare å forhøre meg om noen har erfaringer fra denne bransjen. Jeg skal jobbe med å booke møter. På de møtene skal jeg gi ut info og råd and. bank og forsikrings tjenester. Jeg får full opplæring og lønn er ut fra provisjon. Men jeg skal reise hjem til de som har ønsket å booke møte og gi ut informasjon hjemme hos den enkelte kunden. Lønn pr mnd med provisjon ca 30 000 - 50 000,- Jeg forstår at dette er en type selger jobb. Selge bank tjenester. Men da arbeidsgiver er så interessert, uten kritisk blikk til meg som søker - så blir jeg litt skeptisk. Noen som har erfaring fra denne type jobb... Skriv alt du vet - både positivt og ikke Anonymkode: 0fd77...5cd Hvis du får utbetalt kr 50.000,- i måneden som møtebooker så tjener du mer enn en advokat jeg kjenner. 🙂 Anonymkode: 31145...7ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå