Gå til innhold

ilder og hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hå! 

Er det noen her inne som har noen gode tips og råd til hvordan tilvenne hund og ilder? Vi har en kongepuddel, leken og glad. Ilderen skvetter litt da puddelen kan bli litt brå. Ilderen er generelt veldig rolig, trygg og bedagelig, bryr seg sjeldent om hunden, men litt nysgjerrig likevel. Vi aner ikke om han er vant med hund fra før av da ingen vet bakgrunnen hans.  De har fått hilse på hverandre noen få ganger med to voksne til stede. Det har gått bra. Men er redd for at ilderen skal bli redd puddelen da puddelen er så ekstremt ivrig og leken. 

Vi har hatt puddel og ilder sammen før, men da var det motsatt. Rolig hund og leke ilder 😂  Det gikk veldig bra. Tar i mot alle tips og råd 😊 

Anonymkode: b7364...1c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen? 

Skrevet

Mye likt andre dyr, ville jeg tro. Dere kjenner personlighetene deres og vet litt om hva de tåler eller ikke tåler. Alltid vær der når de er i samme rom, gi de godbiter når de er sammen, gjør det til noe positivt. Pass på å fjerne dem fra hverandre om de blir irritable eller krangler. 

Om ilderen ikke setter grenser for seg selv, så må dere gjøre det. I noen tilfeller må menneskene bestemme om dyrene selv ikke setter egne grenser. 

Anonymkode: f1095...866

Skrevet

Takk for råd 😊

I dag fikk de noen minutter sammen hvor jeg satt sammen med de, klar for å skille dem vis det skulle være nødvendig. Ilderen gikk bort til hunden og slikket han på potene. Begge var rolige. Ellers får hunden være i samme rom som ilderen når ilderen sover og er i buret sitt. Da tror jeg og håper de venner seg litt til at de er i samme rom. Ingen av de er aggressive til vanlig. 

Hunden logrer mye og veldig ivrig med ilderen. Det eneste jeg er litt redd for er om puddelen ser på ilderen som bytte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...