AndreaE Skrevet 22. november 2017 #1 Skrevet 22. november 2017 Heisann! Jeg har en Iphone og har lenge brukt Icloud av den grunn. Nå har jeg vært veldig frustrert over Icloud, jeg syntes det er kronglete og komplisert. Jeg vil helst at iphonen min ikke er knyttet direkte til iclouden, slik at jeg kan legge inn i nettskyen selv. Har opplevd at når jeg sletter bilder på telefonen, så forsvinner de fra iclouden, eller så er det bare dupliserte versjoner igjen, selv om det står at orginalene skal være urørte. Kan hende det bare er jeg som er litt kokkos, men nå har jeg blitt så irritert at jeg er nødt til å bytte uansett. Jeg tar mange bilder, så trenger en nettsky med høy eller ubegrenset lagringsplass. Jeg har lest litt om Jottacloud, som er en norsk nettsky. Noen som har erfaring? Også vurdert Dropbox osv. Tar imot forslag med åpne armer!!
stan Skrevet 22. november 2017 #2 Skrevet 22. november 2017 Jeg bruker Jottacloud. Mest som backup. Den fungerer automatisk, og med ubegrenset plass. Den har også en mappe som oppdateres automatisk mellom alle enheter man ønsker. Jeg har ikke brukt denne muligheten noe særlig. Jeg har også Google Disk, der lagrer jeg det meste av dokumentasjon og lignende. Enkelt tilgjengelig fra både PCer og mobiler. Men jeg kjører backup av Google Disk til Jottacloud. Det er nok ikke nødvendig. Men jeg vil ha alt på Jottacloud. For Office har jeg OneCloud, mest fordi den er såpass godt integrert, og praktisk når jeg bruker ulike enheter. For å lagre store mengder er Jottacloud den beste av disse. Jeg har omtrent 2 terabyte der nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå