AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #1 Skrevet 22. november 2017 Hei alle flotte! Jeg har et spørsmål som kanskje er umulig å svare på, men ønsker bare noen tanker så jeg kanskje kan forberede meg litt. Jeg og samboeren hadde ubeskyttet sex lørdag kveld. La oss si kl 00:00. Mandag kl 09 tok jeg angrepille. Tirsdagskveld fikk jeg svak positiv EL-test, og samme i dag (onsdag morgen). Vil dette si at eggløsning skjer nå innen to dager? Er det en sjanse forfor at jeg er gravid? Og har angrepillen ikke virket slik den skal, eller utsetter den bare eggløsningen med noen få dager? Håper noen har noen tanker. Skal sier at jeg tok angrepille fordi vi har en på 1 år i tillegg. Anonymkode: 3aeae...75f
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #2 Skrevet 22. november 2017 Svak positiv eggløsningstest vil si at den er negativ. For at eggløsningstest skal være positiv må begge strekene være like sterke. To streker vil de aller fleste oppleve å få gjennom hele syklusen. Anonymkode: f4f38...99e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #3 Skrevet 22. november 2017 Okei, men jeg har testet EL helt siden mensen stoppet, og da har jeg fått bare en strek. Helt frem til i går- som var syklus dag 13. Ta Anonymkode: 3aeae...75f
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #4 Skrevet 22. november 2017 Man har stort sett alltid litt av det hormonet EL-tester slår ut på (LH) i kroppen, uansett når man er i syklusen. Det er derfor helt normalt at man kan oppleve svake streker på el-tester uansett når i syklusen du tar den. Det er derfor streken på testen skal være sterkere enn kontrollstreken for at den skal være positiv. Det er umulig å si når du får el ut ifra at du har fått svak strek på testen. Når testen er positiv, altså teststreken er sterkere enn kontrollstreken, er det som regel 24-48 timer til el. Så når du ikke har en positiv test, men bare svake tester, er det umulig å si hvor lenge det er til el. Anonymkode: 361c6...ec7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #5 Skrevet 22. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Okei, men jeg har testet EL helt siden mensen stoppet, og da har jeg fått bare en strek. Helt frem til i går- som var syklus dag 13. Ta Anonymkode: 3aeae...75f Kan være at eggløsning nærmer seg, men testen er uansett ikke positiv. Viktig å lese bruksanvisning, det står der Anonymkode: f4f38...99e 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #6 Skrevet 22. november 2017 Jeg vet ikke noe om EL-testing jeg. Men ble gravid likevel om jeg tok angrepille innen 48 timer etter at kondomet røk. Leste om at siden jeg er "stor", over 75 kg så tas stoffene opp i fettceller istedet. Anonymkode: 78dbf...976
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #7 Skrevet 22. november 2017 Takker for alle svar. Tror nok at EL nærmer seg mtp at strekene blir sterkere og jeg er på dag 14.. men vi får bare vente å se. Tok pillen i seneste laget, men jeg er ikke over 70kg. Men la oss si at jeg får EL i morgen. Vi hadde samleie lørdag natt. Kan man bli gravid 5 dager etter? (At angrepillen ikke har utsatt EL lenge nok?) Ts Anonymkode: 3aeae...75f
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #8 Skrevet 22. november 2017 Sædceller kan i ekstreme tilfeller overleve i opp til 5 døgn, men det er uhyre sjeldent. Det normale er 2-3 døgn. Så om du har el i morgen, er det lite sannsynlig at du blir gravid av det. Men siden du ikke fikk positiv el-test i dag, er det nok mer enn en dag til du får el. Anonymkode: 361c6...ec7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #9 Skrevet 22. november 2017 Okei. Tusen takk for svar! Da har nok angrepillen gjort jobben sin😬 Tester om en drøy uke eller noe. ts Anonymkode: 3aeae...75f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå