Gjest Virvar Skrevet 28. januar 2005 #1 Skrevet 28. januar 2005 Jeg har begynt å irritere meg over de amerikanske "seriene" som sendes på Tv norge. Slike som Nanny 911, Face lift, extrem makeover,amish in the citty, osv osv osv. Si meg, lider amerikanerene av ekstremt korttidsminne? Det kan jo virke slik, for det er jo de samme klippene som sendes omigjen og omigjen. Egentlig så kunne programmene vart halvparten av tiden, men når de repeterer heletiden underveis, så får de det til å vare sånn rett under en time. Nå har ikke jeg verdens beste hukommelse alltid. Men jeg synes det er fullstendig unødvendig å repetere alt heletiden. Flere enn meg som har lagt merke til dette? Jeg sitter bare og irriterer meg over at de egentlig kunne vist mye mer av situasjonene, om de ikke måtte repetere alt. Da ville programmene blitt kjekkere. Så jeg bare konstanterer: Amerikanere glemmer fort, og må ha tv inn med t-skje.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 28. januar 2005 #2 Skrevet 28. januar 2005 Yepp, lagt merke til det. Tror det kommer av at det er flere reklamepauser i amerikansk TV.
Gjest Virvar Skrevet 28. januar 2005 #3 Skrevet 28. januar 2005 De bør da virkelig klare å huske hva programmet handler om selv om det kommer reklame. jeg holder på å bli tussete av alle de gjentakelsene der.
Gjest Valhalla Skrevet 28. januar 2005 #4 Skrevet 28. januar 2005 amerikanske kanaler har vel ofte reklame sånn hvert 10. minutt? Er vel litt for å dra med seg seere som nettopp har kommet til kanalen.
Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2005 #5 Skrevet 28. januar 2005 amerikanske kanaler har vel ofte reklame sånn hvert 10. minutt? Er vel litt for å dra med seg seere som nettopp har kommet til kanalen. Jeg trodde det var for at seerne skulle få anledning til å hente seg mere vomfyll uten å gå glipp av noe.
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2005 #7 Skrevet 29. januar 2005 Åh, dette synes jeg også er så travelt! Det er en del program som benyttter seg av denne metoden nå synes jeg. Jeg gidder ikke å se på, så jeg skifter til noe annet. Helt greit når det er dårlige programkonsept, men når det kunne ha vært noe spennende, så er det litt kjedelig.
Gjest Virvar Skrevet 29. januar 2005 #8 Skrevet 29. januar 2005 ja, det er VELDIG mange programmer som driver med dette. Det meste TV Norge sender er jo fra amerika, serier, og da blir det sånn heletiden. Jeg ville mye heller fått sett mer, istedenfor repetisjoner. Det er så bortkastet tid
~sikka~ Skrevet 29. januar 2005 #9 Skrevet 29. januar 2005 Men når du ser tv der borte blir det litt annerledes, jeg og synes det er utrolig irriterende når vi ser det her hvor vi nesten ikke har reklamepauser. Der borte er det bokstavlig talt reklamepauser hvert 10 minutt ca, og det er kjekt med en liten repetisjon før det begynner, det føles faktisk ikke som det er repetisjon når de gjør det sånn. Med 24 f.eks så er det pause hver gang klokka kommer, ca 6 ganger i løpet av en episode, der borte varer 24 en time :o
Gjest Virvar Skrevet 29. januar 2005 #10 Skrevet 29. januar 2005 Blir nok annerledes med reklamepauser der. Noe som også er irriterende er at de hver gang det liksom slutter før en reklamepause, og når det begynner etter reklamepausen, så sender de "åpningsvignetten" eller hva jeg skal kalle det. F.eks Nanny 911, så kommer den der klokken med visere og Nannyen som går , musikken, og teksten der det står noe slikt som "en familie, en barnevakt, en uke can - this- family - be - saved?" To ganger etter hverandre, og så kommer reprisen *ler oppgitt* Kanskje Tv norge kunne kuttet bort noe av dette, så det ikke ble så masende å se det på norsk tv sammenhengende.
~sikka~ Skrevet 29. januar 2005 #11 Skrevet 29. januar 2005 Ja det hadde jo vært fint hvis norsk tv kunne klippet bort alt det som er unødvendig for oss. Send dem en mail og spør om de kan gjøre det da vel
Gjest gjest1 Skrevet 29. januar 2005 #12 Skrevet 29. januar 2005 Flere enn meg som har lagt merke til dette? . Absolutt. Det gjør meg fullstendig sprø at de sender det samme klippet 4-5 ganger i løpet av ett program. Og enda mer irriterende er det når det klippet de har hauset opp ikke viser til noe dramatisk/morsomt/spennende i det hele tatt når du først får sett det i sammenheng. Irriterer meg også over at de 'lurer' seerne ved utvelgelsen av klippene de viser. Fx SOS Nanny forrige uke hadde de en voice over som spurte om guttene ville klare å oppføre seg under nabofesten. Klippet de viste var av guttene som så ut som de kranglet. Så kommer innlegget og alt er tilsynelatende fryd og gammen. Nanny var en suksess. Hurra hurra. Men hva viste da det klippet? Slik guttene var før? Eller har de rett og slett redigert inn en bedre passende sannhet for å vise at det nok en gang ble suksess?
Gjest Virvar Skrevet 29. januar 2005 #13 Skrevet 29. januar 2005 Det reagerte jeg på også Possum!! Jeg trodde at alt ville mislykkes for de, siden det såg ut som om de kranglet. Dette viste de flere ganger. Var sååååå dramtatisk. og så skjedde ikke noe .
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2005 #14 Skrevet 29. januar 2005 Men når du ser tv der borte blir det litt annerledes, jeg og synes det er utrolig irriterende når vi ser det her hvor vi nesten ikke har reklamepauser. Der borte er det bokstavlig talt reklamepauser hvert 10 minutt ca, og det er kjekt med en liten repetisjon før det begynner, det føles faktisk ikke som det er repetisjon når de gjør det sånn. Med 24 f.eks så er det pause hver gang klokka kommer, ca 6 ganger i løpet av en episode, der borte varer 24 en time :o Jeg orket rett og slett ikke se på tv der borte, jeg. Klarte ikke å konsentere meg når programmet ble avbrutt hvert tiende minutt og man plutselig fant seg selv gloende på en bilreklame - uten på ha lagt merke til at reklamen startet... Synes absolutt de norske tv-kanalene kunne klipt programmene så de var litt mer ok å se på. Men det koster pæng, sjø.
~sikka~ Skrevet 29. januar 2005 #15 Skrevet 29. januar 2005 Jeg blir vant til det etter hvert, men de første månedene irriterer jeg meg kraftig. Å komme hjem hit er jo som en drøm i forhold.
Gjest GreenSky Skrevet 30. januar 2005 #16 Skrevet 30. januar 2005 Det brukes også som et dramaturgisk moment for å bygge opp spenningen. F.eks på Fear Factor har jeg lagt merke til det. Ikke bare pga reklame, altså. (Men sikkert mest derfor)
loop Skrevet 30. januar 2005 #17 Skrevet 30. januar 2005 For min del kan de like gjerne fylle sendetiden med repriser, som å lage lange programmer. Jeg gir opp slike serier, syns det er søppel uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå