AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #1 Skrevet 22. november 2017 Ene hånda mi er så ru inni. Huden er hvit og flassete og sprekker lett opp. Har også noen små klumper i hånda. Og det er bare den ene. Ikke begge. Det ser ut som jeg har skrelt en appelsin, men det har jeg ikke. Kan man ha eksem i hele håndflata? Det klør ikke. Er bare veldig tørt og ru. Anonymkode: d1b38...130
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #2 Skrevet 22. november 2017 Ja, det kan være eksem Anonymkode: 57a88...e28
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #3 Skrevet 22. november 2017 Gå til legen? De vet bedre enn oss Anonymkode: 72063...5ce
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #4 Skrevet 22. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ene hånda mi er så ru inni. Huden er hvit og flassete og sprekker lett opp. Har også noen små klumper i hånda. Og det er bare den ene. Ikke begge. Det ser ut som jeg har skrelt en appelsin, men det har jeg ikke. Kan man ha eksem i hele håndflata? Det klør ikke. Er bare veldig tørt og ru. Anonymkode: d1b38...130 Er huden tørr og ru, så er det ikke eksem, enda, men tørr vinterhud på grunn av manglende forebyggende smøring. Det er mye mer fornufyig å smøre deg for3byggende enn å vente til du kommer så langt som nå at du må smøre for å få huden myk igjen. Gå på apoteket og få anbefalt smøremidler før du må betale både for legebesøk og midler på resept. Om det bare er den ene hånda, så er nok den hånda enten mer utsatt for kulde eller mer brukt, og "varsler" før den andre og blir tørr. Smører du ikke får du eksem med sprekker og det gjør vondt. Anonymkode: c4cdd...8c9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå