Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som gjør at sykepleiere og deres forbund er så mye dyktigere og frem snakke sin rolle i helsevesenet enn fagforbundet. Sykepleierne er stadig på barrikadene og fronter sitt syn på det meste, mens helsefagarbeideren sier lite om de samme sakene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forventer du virkelig noe svar fra helsefagarbeidere her med en slik påstand? 😉

Anonymkode: f5cf9...057

Skrevet

Ja, hvorfor ikke ?

Skrevet

Er jo stor kompetanseforskjell. Blir som å sammenligne en lege og sykepleier igjen, eller en med bachelor i psykologi, og en psykolog

Anonymkode: e65b7...fd2

Skrevet

Det er sant ,men begge arbeider i helse og de burde jo ha meninger om hva som ikke fungere og kreve mer annerkjennelse for den gode jobben dem gjør.

Sykepleierne har ingen problem med å mene de kan overta noen av legenes arbeids oppgaver. 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo stor kompetanseforskjell. Blir som å sammenligne en lege og sykepleier igjen, eller en med bachelor i psykologi, og en psykolog

Anonymkode: e65b7...fd2

Men altså hva har det egentlig med fagforeningsarbeidet å gjøre? :P

Uansett, vet egentlig ikke. Kanskje det er mange flere i NSF? Vet ikke hvordan jeg finner anfall helsefagarbeidere i Fagforbundet så tidlig :P ellers så er jo NSF rent Sykepleierforbund, som kanskje spiller inn. Også er jo noen forbund bare sterkere enn andre. I den gamle jobben min så følte jeg forbundet bare sto og ventet for å legge seg på rygg ifht. Dårlig lønn og arbeidsvilkår liksom, mens nå er jeg i NSF og de er veldig aktive.

Anonymkode: a83b1...417

Skrevet

Som å sammenligne tannlege og tannlegesektretær.

Anonymkode: 91579...774

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, tøva skrev:

Det er sant ,men begge arbeider i helse og de burde jo ha meninger om hva som ikke fungere og kreve mer annerkjennelse for den gode jobben dem gjør.

Sykepleierne har ingen problem med å mene de kan overta noen av legenes arbeids oppgaver. 

Hos oss har hjelpepleierne nå fått disp til å gjøre en del sykepleier-oppgaver :) det har vært veldig fint.

Anonymkode: aae88...607

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...