Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greien med at de sier norsk skole er bra når den er dårlig?

hva er hensikten? Poenget? Vitsen?

når det ikke er tilfelle...

de skaper jo problemer for folk som tror at norsk skole er det ypperste livet har å tilby. Trodde jo de andre ekstraherte ut informasjon jeg ikke så. Problemet er at den informasjonen aldri eksisterte i utgangspunktet. Det man så var altså det man fikk... Det lå aldri noen dypere mening bak skolen. 

Huff, jeg gleder meg seriøst til skolen. Endelig lære seg noe. For så å finne ut at det er barnehage vol. 2. Ungdomsskole barnehage vol. 3, og VGs er nesten verre enn ungdomsskolen når det kommer til teoretisk informasjon. Er minstekrav på grunnskolen i det minste, så lesing og skriving slurves ikke så mye med. Regning, kanskje. Har gått igjennom uendelige runder med lange svar, når spørsmålet egentlig handlet om en bitteliten bagatell på hvordan uttrykket ser ut. Det er egentlig litt ekkelt.... 

Grøss!!!

Anonymkode: 8dd50...dcc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God eller dårlig sammenlignet med hva?

Norge er det landet i verden som best utnytter sin "menneskelige kapital". Så noe gjør vi rett, og skolen er en viktig bidragsyter.

Det betyr selvfølgelig ikke at skolen kan bli bedre.

Meningen med å gå på skole og lære er jo noe den enkelte faktisk må finne ut av selv. Du må gi livet ditt mening. Vi andre kan komme med forslag og kunnskap på veien, men det er du som må stake ut retningen.

• Liker 1
Skrevet

Sammenlignet med hva?

Og nøyaktig hva er så dårlig med skolen? Nå er det og forskjeller fra forskjellige skoler og.

Og vi kan helt klart gjøre noen endringer, sånn så det blir bedre. Jeg har selv ett barn på privat videregående skole, og barnet sier jo at det er bedre enn offentlig skole. Men de store forskjellene er det ikke.

Anonymkode: 0b897...f4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...