Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere studenter som studerer langt hjemmefra, får dere noen gang skikkelig hjemlengsel? Hvordan takle det best mulig? 

Anonymkode: 38802...09a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Studerte flere år i USA. Trikset mitt var å holde meg opptatt om jeg kjente jeg fikk litt hjemlengsel, og huske på at studiesituasjonen bare var midlertidig. Det var vennene jeg hadde der og da jeg kom til å savne om få år - og ikke familien min - fordi da kom jeg jo til å være tilbake i Norge. 

Anonymkode: 476de...c90

Gjest earlgrey
Skrevet

Jeg studerte i en annen by og slet veldig med hjemlengsel det første semesteret. Bodde 6 timer unna venner og familie så det var liksom litt langt å dra hjem på en langhelg, likevel var jeg hjemme en gang i måneden det første semesteret :P På slutten av studiet var jeg bare hjem til jul og påske, og hadde egentlig ikke noe hjemlengsel :) Poenget er at det blir som regel bedre med tiden, og du kommer til å vokse så utrolig mye på å studere utenbys/utenlands! Jeg visste på forhånd at jeg kom til å slite, og nettopp derfor valgte jeg å studere i en annen by enn hjembyen min, angrer ikke på det i dag :) Jeg vet ikke nøyaktig hva jeg gjorde for å bli kvitt hjemlengselen, det skjer vel naturlig når du blir kjent med folk og kommer inn i ny rutine <3 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...