Gå til innhold

Blir ofte irritert på svigerfaren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få dette ut. Kanskje høre om det er meg det er noe med, eller om jeg faktisk har noe å reagere på. 

Svigerforeldrene min er supre de altså, og svigermor har jeg et bedre forhold til. Men en del ganger synes jeg at svigerfaren min er spesiell på mange måter. Men han er så herlig når han er i slaget. 

For eksempel så HATER han å ta feil. Hvis han har bestemt seg for at noe er riktig, og noen retter på han, så blir han sur og bare nekter å høre og tro det vi sier. Han irriterer seg over den minste ting med samboeren min. For eksempel da vi var på hytta hos svigers og satt ved spisebordet, så sa samboer at han kunne vaske opp stekepanna etter frokosten, og mens vi satt der så spurte samboer om hvor zaloen var. Da klikka det for svigerfar(ikke totalt klikk, men jeg kaller det for klikk) og bare herregud du har da øyne til å se. Greit nok, men her spurte samboer bare generelt hvor den var før han i det hele tatt begynte å lete. Det som er så irriterende her, er at hver gang svigerfar leiter etter noe og ikke finner det, nei da må alle lete og ingenting er galt med han som spør og leter etter ting som han ellers bare skulle ha sett bedre etter. 

En annen gang var vi på middag hos de, og vi diskuterte litt forskjellige ting alle mann. Tidligere den dagen så var han veldig hakkete på ting jeg sa som ikke gikk etter "hans bok" hvis dere skjønner. Så var det ett eller annet jeg var uenig med svigerfar om. Og jeg synes det er greit å ikke være enig i alt, og at man faktisk kan si det man mener, uten å være ufin selvsagt! Og det tålte han ikke den dagen, og plutselig hvisker han småhøyt for seg selv at "du skal krangle/diskutere om alt du". Og den tonen han hadde der har han hatt en god del ganger før, og det er bare for å være frekk mot meg(og ellers andre i familien). Så jeg bare "Unnskyld meg, hva er det for noe?!?" og så gikk jeg på rommet og la meg. Det som irriterte meg mest var at svigerfar latet som ingenting dagen etter oog at samboer ikke sier ifra at nok er nok! Og da blir jeg jo så irritert på samboeren min og ja. 

Tror jeg kunne holdt på i en evighet om ting haha. Men det er så mye småting som ikke barer irriterer meg heller. Jeg vet at han egentlig bare "er sånn". Men litt irettesetting må da gå an. Har jeg "lov" å si noe til han hvis han begynner å være ufin igjen? Er det en uskreven regel om at svigerbarn ikke får si ifra og være irritert tilbake? Det må da være flere her som har hatt/har et anspent forhold til svigerforeldre(hehe?). Samboeren min har prøvd en gang å si ifra, men da lurer han seg bare unna.. help.

Anonymkode: 239f7...317

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg bare "Unnskyld meg, hva er det for noe?!?" og så gikk jeg på rommet og la meg. Det som irriterte meg mest var at svigerfar latet som ingenting dagen etter oog at samboer ikke sier ifra at nok er nok!

Skjønner godt at det ikke er noe tema dagen etter.

Skulle du kommentere måtte du gjort det der og da. It's take two to tango hadde vært en fin kommentar :-)

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, Liven_ said:

Du er drama queen.

Høres slik ut ja.

Anonymkode: dbaf2...b9a

Skrevet

Jeg liker ikke svigerfaren min, og jeg svarer han kvast når han er frekk og ufin. 

Anonymkode: d891f...9f9

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan ikke fordra min svigerfar, han er et oppkomme av dumme kommentarer. Skal hele tiden fortelle meg hva som er best, og en del ting er direkte frekke og ufine. Kan ikke gjengi, det blir for gjenkjennelig. Men han kommenterer blant annet hva han liker og ikke liker med utseendet mitt. 

Jeg svarer tilbake så det flagrer, han tar ingenting til seg. Kan ikke fatte at denne mannen er faren til min kjære ektemann. Min mann prøver å forsvare meg han også, men det preller av. 

Poenget mitt er at ja, du kan svare tilbake. 

Anonymkode: 6ec62...15d

• Liker 4
Skrevet

Skjønner godt hva du mener!

Høres litt ut som min svigerfar. Han hakker på dama mi hele tiden, men hun har gitt meg klar beskjed om å ikke blande meg når han gjør det, noe jeg synes er VELDIG vanskelig!!

Anonymkode: 0f667...f75

• Liker 1
Skrevet

Du har din fulle rett å svare tilbake. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hater min svigerfar og. Han vet best og skal ha siste ord. For meg er han en alkis og jeg har valgt å ikke snakke til/med han. Denne mnd er det et år siden jeg sist sa noe til han. Vi treffer de en til to ganger i uken. Jeg kunne valgt å ikke kjørt bort til de, men blir feil å la det gå ut over svigermor. 

Anonymkode: 529eb...f7a

Skrevet

Jeg også hater svigerfar. Frekkere og surere kar skal du lete lenge etter. Når han kommer med spydighetene sine til meg så svarer jeg har surt tilbake. Setter han sv og til på plass, for han skal ikke få hærse med meg. Han er i tillegg veldig mye gamlere enn meg, men kan finne på å ta meg langt opp på låret hvis vi må sitte tett i familiebirsdager f.eks. Og han sier ting som at han liker kroppen min. Jeg blir så jævelig kvalm. 

Anonymkode: d891f...9f9

• Liker 1
Skrevet

Sånn oppførsel skal man sette foten ned ovenfor så tidlig som mulig. Det er en ting som gjelder i dagens samfunn ,det er å sette grenser for dårlig oppførsel, hvis ikke blir man kjørt over. Det kan også utvikle seg til vold om man lar personer som behandler en dårlig fortsette. 

Anonymkode: 09200...ed3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...