AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #1 Skrevet 21. november 2017 Hvordan forandret/var kroppen din etter fødselen? Folk som skriver at dem kunne ikke vært mer fornøyd er ikke velkommen til å kommentere Gikk kroppen din tilbake til det normale/vekt osv?. Anonymkode: f00bd...e12 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #2 Skrevet 21. november 2017 Hvorfor er de ikke velkommen til å kommentere? Alle kropper er jo forskjellig, også hvordan de er etter fødsel. Men for å svare på spørsmålet ditt, ja den gikk tilbake til det normale, med litt mer løs hud på magen og større pupper. Ikke rett etter fødsel selvfølgelig, det kan ta opp mot 1 år for mange. Anonymkode: 9d502...055 13
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #3 Skrevet 21. november 2017 Var ganske fornøyd etter første svangerskap, men la lettere på meg etter fødsel, og særlig på magen. Måtte endre kosthold kontra før graviditet for å holde vekten. Etter to år ble jeg gravid med tvillinger, og har ikke blitt helt fornøyd etter dette. Magen er blitt større, selv fire år etter fødsel, mer utstående. Fornøyd med pupper og rompe Anonymkode: b9018...370
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #4 Skrevet 21. november 2017 Brystene endret seg merkelig nok ikke, selv etter tre barn og tre ammeperioder. Mulig en fordel med å ha en beskjeden B-cup? Magen endret seg, fikk en del løshud på magen. Men ikke nok til å operere. Hoftene ble bredere, jeg økte fra strl 26 til 27. Vekten min ble den samme igjen. Føttene også. Anonymkode: 9f1d9...461 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #5 Skrevet 21. november 2017 Kroppen min er som før, med unntak av brystene som har strekkmerker og magen som har litt løsere hud. Var redd for å miste midjen og de små føttene mine (de er liksom «meg»), men gjorde heldigvis ikke det. Er litt slappere nedentil også, på tross av bekkenbunnstrening. Anonymkode: 34643...7c9 1
FantasDick Skrevet 21. november 2017 #6 Skrevet 21. november 2017 (endret) Jeg har født to barn, den siste er 5 mnd gammel. Litt bredere hofter, gått opp én tomme-størrelse i jeans. Litt større og "mykere" pupper. Gått opp en halv størrelse i sko. Ellers har jeg fremdeles 5-ish kg å gå ned før startvekt. Magen blir aldri helt flat lengre heller, men det kan hende det bedrer seg litt når de siste kg er borte? Jeg er forresten ulydig og legger til at jeg er veldig fornøyd! Endret 21. november 2017 av FantasDick 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #7 Skrevet 21. november 2017 Lurer på hvorfor det ikke er greit å si at man føler seg vel i egen kropp etter fødsel? Kunne vært en fin tråd, men ble helt feil premisser når det ikke er "lov" å si man er fornøyd.. Dumt. Anonymkode: bcf14...f0f 16
bib_84 Skrevet 22. november 2017 #8 Skrevet 22. november 2017 Min kropp var nok omtrent som før etter første fødsel, til tross for veldig stor vektoppgang i graviditeten. Var nok noen kg tyngre og litt mer slapp i fisken, men det var fordi jeg aldri kom i gang med trening igjen. Og jeg blåser også i forbudet: jeg er fornøyd Er gravid med nummer to nå, og satser på å være mere aktiv i tiden etterpå denne gangen. Ikke for å endre kroppen, men for å få mer overskudd og livsglede. 2
kanelsnurr Skrevet 22. november 2017 #9 Skrevet 22. november 2017 Jeg fikk barn for 10 måneder siden. Har et par kg igjen til startvekt. Det at vekta "renner av" når man ammer stemte ikke for meg, de månedene jeg fullammet så var jeg ekstrem sulten hele tiden, og vekta sto bom stille. Ble mye lettere da ungen begynte å spise fast føde etter 6 måneder. Både fordi den vanvittige sulten avtok, men også fordi det ble lettere å overlate han med sin far for å stikke ut på løpetur. Magen er større og slappere enn før. De ekstra 2 kiloene er samlet der. I tillegg står det nok dårligere til med magemusklene etter svangerskap og keisersnitt. Puppene er også større, men så ammer jeg jo fortsatt. Den største forskjellen er imidlertid at føttene er større. Tok ikke konsekvensen av det i starten, og brukte alle mine gamle sko. Så nå har jeg inngrodd tånegl, som er noe skikkelig skit. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #10 Skrevet 22. november 2017 Magen har fått litt løsere hud, litt vondt i halebeinet innimellom, store poser under øynene tiltider, forandringer nedetil, puppene er litt mykere og mindre. Jeg veier det samme som før graviditet, tror jeg? Graviditeten, barseltiden, amming, lite søvn.. alt setter sine spor! Jeg er fornøyd med kroppen min, det må vel være lov å si, til tross for alle forandringene? Anonymkode: b9218...b39 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #11 Skrevet 22. november 2017 Tja... etter første svangerskap gikk kroppen tilbake til det normale ganske raskt. Var muligens enda slankere enn før, magen var flat etc. Etter andre svangerskap var det sånn nogenlunde normalt, men etter tredje gang (relativt kjap etter andre fødsel) kom forandringene. Hovedsakelig rundt magepartiet. Har mistet litt troen på at magen noen gang blir flat igjen, og jeg har lagt på meg rundt lårene også, så er vel opp en str i bukser. Når dette er sagt: Jeg tror ikke alt dette bare skyldes svangerskapene, men en kombinasjon av dette, lite tid til å trene (med tre små), dårlig nattesøvn over mange år som muligens påvirker metabolismen noe (uten at jeg vet det sikkert), samt at jeg har rundet 40 år med alt det innebærer av redusert forbrenning. Jeg forsøker å trøste meg med at jeg kanskje kan komme tilbake til min gamle kropp om noen år når overskuddet og tida kommer litt tilbake. I mellomtiden satser jeg på sånn nogenlunde vedlikehold av kroppen... Anonymkode: dc4a1...9bc
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #12 Skrevet 22. november 2017 Her er det ca halvannet år siden fødsel (KS). Ved gradviditetens begynnelse veide jeg rundt 72 kg, og gikk opp 13. Fikk sprengte blodkar i ansiktet Magen har strekkmerker og løs hud, i tillegg til at KS-arret går ganske langt inn, så vulva og buken er på en måte hvert sitt fjell, med KS-arret som en dal mellom. Nå veier jeg under 65 kg (eller, håper det i hvert fall, fordi jeg ikke har tilgang på vekt) Puppene er de samme, altså småååå. Ingen amming, men tror ikke det har noe å si. Jeg hater de sprengte blodkarene og den ekle magen. Etter graviditeten har jeg også begynt å få smerter under eggeløsning Anonymkode: 8662f...7ba
Gjest Teta Skrevet 23. november 2017 #13 Skrevet 23. november 2017 Det tok et års tid, men da var kroppen ganske lik som før svangerskap. Eneste forskjellen er en liten hudfold over keisersnittarret på ene siden. (Tillater meg å svare ettersom jeg ikke er fornøyd med kroppen ;), til tross for minimale endringer).
Minlillelykke Skrevet 23. november 2017 #14 Skrevet 23. november 2017 Pløsete, stiv og sliten. To dager siden fødsel. Følte meg sprekere etter samme tid med førstemann.
Vera Vinge Skrevet 23. november 2017 #15 Skrevet 23. november 2017 Jeg hadde forberedt meg på at kroppen ville bli svært annerledes, med mye strekkmerker, løs hus, hengepupper osv. Jeg hadde aldri trodd kroppen skulle se så lite forandret ut etter to barn. Gikk raskt tilbake til før-vekt uten å gjøre noe annet å amme og gjenoppta treningen igjen noen uker etter fødsel, fikk ingen strekkmerker eller løs hud. Det var en stund sånn begge ganger at jeg ble litt vel tynn pga. ammingen. Det må jo være noen forandringer, men jeg syns de har vært vanskelig å se selv. Det eneste er at puppene nok er noe mindre faste (men ikke stor forskjell, tror jeg) og at magen kan bule litt ut hvis jeg har spist mye eller jeg har måttet veldig tisse, noe som nok skyldes at magemusklene aldri kom seg helt tilbake der de var før. Nå er jeg gravid igjen, og må igjen bare forberede meg på at det kan bli store endringer, man vet jo aldri.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #16 Skrevet 23. november 2017 On 11/21/2017 at 10:29 PM, AnonymBruker said: Hvordan forandret/var kroppen din etter fødselen? Folk som skriver at dem kunne ikke vært mer fornøyd er ikke velkommen til å kommentere Gikk kroppen din tilbake til det normale/vekt osv?. Anonymkode: f00bd...e12 Hvorfor får man ikke kommentere om man ikke kunne vært mer fornøyd? Idiotisk. Det kan være ålreit for kvinner som ikke har fått barn å også få positive historier. Derfor gir jeg blaffen i Ts restriksjon: Jeg var slank, ble enda litt slankere (med ikke mager), magen ble flat igjen, puppene holdt fasongen tross ett drøyt års amming. Endring: Kan kjenne når jeg har eggløsning. Inkontinens frem til jeg sluttet med ammingen. Var til og med over 40, men har bare en unge da. Hadde aldri trodd kroppen skulle bli så fort så bra etter svangerskap så sent, så jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Anonymkode: 89649...a57 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #17 Skrevet 23. november 2017 På 21.11.2017 den 22.58, AnonymBruker skrev: Lurer på hvorfor det ikke er greit å si at man føler seg vel i egen kropp etter fødsel? Kunne vært en fin tråd, men ble helt feil premisser når det ikke er "lov" å si man er fornøyd.. Dumt. Anonymkode: bcf14...f0f Jeg leste det som at TS ville unngå poster av "Moder Jord"-kvinner som skriver at "Kroppen har endret seg men er likevel sååå fornøyd for nå er lille prinsen/prinsessa kommet og det er meningen med livet <3 <3 " og som unngår spm. totalt. Anonymkode: 4209a...958 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #18 Skrevet 23. november 2017 Jeg hater kroppen min etter barn. Har alltid hatt fin kropp uten å måtte jobbe mye for det med synlige muskler i magen, midje, stump og bryster. Vært griseheldig. Nå ser jeg ikke ut...15 mnd etter fødsel og var tilbake til startvekt men er blubbete, har ikke midje eller rumpe. Magen min ser alltid oppblåst deigete ut og puppene mine har synke sånn 20 cm og blitt tomme...i tilegg til strekkmerker sånn over alt...trent beinhardt etter fødsel men uten hell...til å spy av. Nevnte jeg at jeg plutselig har fått dobbelthake? Nå er jeg gravid igjen. Gleder meg vilt til å se om det er noe som helst igjen av meg etterpå. Uansett, når ungen er ute så skal jeg under kniven....klarer ikke ha det som det her iallfall. Anonymkode: 4862c...834
Gjest Geirfuglen Skrevet 23. november 2017 #19 Skrevet 23. november 2017 Kroppen min har egentlig ikke endret seg veldig mye, men jeg har ikke gått ned alle kiloene, og jeg har keisersnittarr på magen med heng over. Hadde flat mage og smal midje før, så jeg kan glatt innrømme at jeg synes det er kjipt. Men ei heller så viktig som jeg syntes det var før.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #20 Skrevet 24. november 2017 utseendemessig var jeg tilbake til normalen nesten med en gang. Fysisk var jeg et vrak! bekkenplager, prolaps i ryggen, alt var et helvete det første året egentlig. Kunne ikke brydd meg mindre om utseendet, men at helsen var så skranten var tungt å takle... Anonymkode: 35a9d...ea5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå