Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere menn: hvordan tar dere det om en jente sier hun egentlig ikke tør å gå hjem til deg på andre/tredje date? Tenker spesielt på situasjoner hvor man treffes via Tinder og ikke har noen felles bekjente. Blir du fornærmet?

Har hatt hjemmedater ganske raskt etter at jeg har truffet mannfolka tidligere, men begynner å se at jeg kanskje har vært heldig og bør være mer forsiktig. 

Når pleier dere damer å si ja til hjemmedates? 

Og for Guds skyld, ikke dra #metoo inn i dette her! 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må man bruke ordet "tør ikke " da? Hvorfor ikke bare si "nei syns heller du kan invitere meg på en aktivitet ute :)

Jeg drar hjem til menn når jeg føler meg trygg på og liker de godt nok for å ha sex med de. 

Hva har metoo å gjøre med å dra hjem/ikke dra hjem til noen man dater? 

Anonymkode: 3b904...fe9

• Liker 10
Skrevet
41 minutter siden, Eplemos skrev:

Og for Guds skyld, ikke dra #metoo inn i dette her! 

For sent. Det har du alt gjort.

Anonymkode: 0927f...e4e

• Liker 8
Skrevet

Om hun ikke umiddelbart drar hjem til menn hun ikke kjenner ville jeg strengt tatt bare sett på det som et sunnhetstegn. 

• Liker 5
Skrevet

Ikke dra #metoo inn i dette? #metoo er jo hvorfor kvinner ikke tørr bli med menn hjem.

Hjemmedate betyr ikke sex, men mange menn antar det. Hjemmedate er en flott måte å bli bedre kjent på. Jeg ville ikke ha dratt på en slik date før etter mange offentlige møter. Hvorfor? Som kvinne er man så mye mer utsatt i en slik situasjon. Menn som ikke tar nei for et nei på hjemmedate. #metoo

Anonymkode: cdfa4...fb0

• Liker 14
Skrevet

Jeg kan dra på hjemmedate, men ikke første gang vi møtes. 

For min del er det viktig at mine grenser respekteres, og jeg er ikke sånn som hopper til sengs med noen med engang. Så ville nok ha ventet noen ganger, og sett det hele an. 

Jeg har vært på hjemmedater før, og da har det skjedd ganske tidlig. Så det kan være en fin måte å bli kjent med noen, men det er også dessverre sånn at jeg er blitt mer skeptisk til det enn tidligere. 

Skrevet

Da tenker jeg vel noe i retning av:

1:at jeg ikke har klart å etablere det som gjør at hun kjenner seg trygg på meg.
2:vi er ikke kommet dit at hun mener det er "verdt risikoen" (noe i retning: (hun) hva kan gå galt? Han tar på meg og har sex med meg, det er det verste som kan skje, men er det ikke helt greit? Sjøl om jeg ikke får den maten han inviterer på.)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hei ts, Jeg har vært ganske heldig selv, har vært på veldig få nach, men da har jeg alltid hatt med venniner, alene tør jeg ikke! Og hjemmedater gjennom tinder har bare vært 3 ganger av ca 30 gutter. De virket genunit greie gutter, etter 2-3 dater. Men ja det er skummelt Ts, jeg er sykt redd selv. Man klandrer seg selv hvis voldtekter skjer, da tør man ikke anmelde det heller siden du frivilig dro hjem til han. 

Jeg skulle vikrleig ønske jeg hadde lært et eller annen form for selvsforvsvar, uansett så har jeg hårspray i veska :P

Endret av Charlene87
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, draug 75 skrev:

Da tenker jeg vel noe i retning av:

1:at jeg ikke har klart å etablere det som gjør at hun kjenner seg trygg på meg.
2:vi er ikke kommet dit at hun mener det er "verdt risikoen" (noe i retning: (hun) hva kan gå galt? Han tar på meg og har sex med meg, det er det verste som kan skje, men er det ikke helt greit? Sjøl om jeg ikke får den maten han inviterer på.)

"Det er det verste som kan skje."??? Det kan jo være ganske ille hvis hun f eks ikke vil og han ikke respekterer det. Det er jo hele problemet! Det er DET kvinner er redde for! 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er sikkert en risikotaker da, for jeg kan fint reise på hjemmedate allerede første gang jeg møter noen. Da har jeg som oftest pratet med fyren en god stund, så det er ikke stress. Har så langt bare gode erfaringer med det. Men så analyserer jo en de ulike personene. Etter å ha møttes et par ganger burde en iallefall kunne møtes i en hjemmesetting også.

• Liker 2
Skrevet
56 minutter siden, Ulla Ullsokk said:

"Det er det verste som kan skje."??? Det kan jo være ganske ille hvis hun f eks ikke vil og han ikke respekterer det. Det er jo hele problemet! Det er DET kvinner er redde for! 

OG det skjer med hele 1 av 100 000 kvinner som blir med på hjemmedate, så det er ikke akkurat noe å være hysterisk for, selv om det selvsagt er lite greit om man skulle både ikke greie å lese partneren og samtidig være en av disse 100 000

Anonymkode: d4959...a07

• Liker 3
Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Hadde ikke blitt fornærmet om en dame så nei eller at hun ikke var komfortabel med å komme hjem til meg. Har invitert og hatt dater hjemme både 3.date og flere, det betyr ikke at sex står på agendaen. Begge parter skal jo føle seg komfortable når de er på date, stoler ikke dama på meg så står hun fritt å velge hva og hvor. 

Skrevet
2 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Så var det litt klossete formulert av meg.

Hvis hun gjør seg opp tanken: "det verste som kan skje, er jo at..." og at hun i bunn og grunn mener det er like greit. Altså at hun vet med seg selv at tar han iniativet til sex, så kommer hun til å følge etter.

Skrevet

Jeg kan gjerne dra hjem til noen på andre date, men jeg er ikke typen til å ha sex såpass tidlig. For min del trenger jeg mer klare følelser for at det skal blir bra sex for meg - altså jeg må kjenne fyren bedre og vite at jeg liker ham godt. Men det er jo ikke noe i veien for å si ifra på et et eller annet tidspunktet under datingen at en liker å ta ting sakte. Og om det ikke kommer et tidspunkt hvor det er naturlig å få frem så klarer en jo uansett å stoppe seg selv om det f.eks blir litt kyssing på sofaen da... Det er ikke slik at en rettslig forpliktet til å ha sex med en fyr kun fordi en sier ja til å komme til ham og se en film. 

Anonymkode: 0714f...df9

Skrevet

Mulig jeg er prippen, men jeg drar aldri hjem til en date før det har gått en stund. Rekorden min er 4mnd😂

Hvis noen begynner å bli utålmodig, dumper jeg dem og finner meg bare en ny. 

Anonymkode: c748f...4af

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan invitere på hjemmedate tidlig, men det betyr ikke at det ligger noen forventning om sex der. Jeg blir selvsagt ikke fornærmet over at hun ønsker å vente litt. Samtidig begynner jeg selvsagt å lure dersom det drøyer for lenge.

• Liker 3
Skrevet

Ble invitert hjem av en fyr jeg dater nå på andre date, og takket nei - inviterte han på kino i stedet. Litt feigt av meg kanskje, men jeg antar egentlig sånn på ren automatikk at når han inviterer til hjemmedate med mat og film så vil sannsynligheten for at han vil enda mer være ganske så stor. 

Si meg gjerne i mot om det ikke stemmer. Nå lurer jeg dessverre på om min reservasjon og tilbakeholdenhet har gjort at han ikke tør å spørre på nytt, for vi har kun møttes "ute" på date siden. Middag, kino, café osv.

Anonymkode: 890c3...278

• Liker 1
Skrevet

om hun ikke vil dra hjem til meg så får hun invitere hjem til seg selv om selv varte opp med middag.

• Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis noen begynner å bli utålmodig, dumper jeg dem og finner meg bare en ny. 

Anonymkode: c748f...4af

så hvis han ikke behandler deg som en prinsesse og du får det akkurat som du vil, så finner du deg en ny.
for et flott bruk og kast samfunn vi har fått når det kommer til dating.

• Liker 4
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må man bruke ordet "tør ikke " da? Hvorfor ikke bare si "nei syns heller du kan invitere meg på en aktivitet ute :)

Jeg drar hjem til menn når jeg føler meg trygg på og liker de godt nok for å ha sex med de. 

Hva har metoo å gjøre med å dra hjem/ikke dra hjem til noen man dater? 

Anonymkode: 3b904...fe9

Har du virkelig ikke lagt merke til alle de som fleiper om metoo-kampanjen? 

Anonymkode: 0229f...1a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...