Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg drar opp denne tråden igjen jeg! Jeg har nettopp fått et sinnsykt utbrudd av PD. Det kom omtrent over natta og det var/er veldig utbredt i ansiktet. Jeg møtte krype til korset å be legen om antibiotika etter ei ukes tid, da Rozex (både krem og gel) ikke tok knekken på det. 

Så jeg fikk antibiotika (Tetracyclin) med beskjed om å ta 2 tabeletter i 2 dager, deretter en tabelett om dagen til kuren var over. De første to dagene så roet huden min seg betraktelig, men når jeg gikk over til å kun ta en tabelett om dagen så begynte utslettet gradvis å bygge seg opp igjen 🙄.

Fredagsmorgen (altså for 2 dager siden) våkner jeg opp og er omtrent like ille som før jeg begynte på antibiotikaen. Underveis har jeg kun smurt med Rozex-gel på utslettet. Uten at det heller har hjulpet noe.. Fader så lei jeg blir. 

Så natt til lørdag før jeg hopper til køys er jeg desperat, rød og hoven i kvarte ansiktet. Så jeg smører et TYKT lag med Weleda Calendula sin Nappy change creem. Jeg så ut som jeg skulle prøvespille for rollen som Operafantomet i Phantom of the opera.. mannen holdt på å le seg ihjel. Ikke uten grunn, kan jeg vel si. (Jeg la et håndkle over putevaret mitt, i tilfelle kremen skulle trekke ned i det.) 

Lørdagsmorgen kom og huden min var KJEMPEFIN! 😳 helt oppriktig. All den røde huden som framstod barr tørr og flassete, uten «kviser» inni, var borte. Helt sinnsykt. Så jeg vasket ansiktet og smurte på et nytt, tykt lag. Og det har jeg gjort nå i to hele dager. (Ja, jeg har holdt meg innendørs 😂) og nå er utslettet nesten helt tørket inn, og er på god vei til å forsvinne helt. 

Så jeg måtte bare igjen slå et slag for sinksalve/nappy change krem. Den funker!! 👏🏻 

Ps: beklager den lange avhandlingen.. 😜

• Liker 1
  • 2 år senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var jeg som startet tråden for leenge siden. Fikk utslettet tilbake, brukte tetracykliner i 2-3 mnd. Utslettet var borte, men ser ut som noe arr under nesen ig litt på haka. Gikk ett par uker, og disse knallrøde nuppene dukket opp igjen. :( Nå har jeg begynt på antibiotikaen igjen. Det blir barr mer utslett for hver gang, og jeg er livredd for at antibiotikaen heller ikke skal virke til slutt. Kan jo ikke gå på den året rundt heller. Blir så fortvilet! Legen sa jeg burde gå over til Rozex når jeg var ferdig med antibiotika. Tenk hvis ddt bare kommer igjen og igjen. Og for hver gang sprer det seg mer og mer. Blir helt desperat. Bruker ikke dminke lenger. Har prøvd zink, funker ikke. :(

Anonymkode: 0f654...896

AnonymBruker
Skrevet

Har du forsøkt kremen Inotynol fra apoteket?

Jeg gikk selv på antibiotika i to måneder av samme grunn. Inotynol hjalp meg å holde utslettet i sjakk. Canesten fungerte litt og, men jeg måtte på antibiotika for å bli kvitt det helt.

Rosex hadde ingen effekt på meg.

Anonymkode: ecc67...448

AnonymBruker
Skrevet

Er det den tannkjøtt sykddommen? Den får man vel egene produkter for på apotek. 

Anonymkode: bf9ef...8da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er det den tannkjøtt sykddommen? Den får man vel egene produkter for på apotek. 

Anonymkode: bf9ef...8da

Nei det er ikke noe tannkjøttsykdom.

Anonymkode: 0f654...896

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...