Gå til innhold

Katten min sier dubio

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en katt som sier ofte mhr når han vil hilse, men ellers sier han dubiiio. Ofte når han kommer til oss for kos eller oppmerksomhet. Jeg har en kattebok der det står om språket, men den nevner ingenting om noe som engang ligner på dubiiio. Noen som vet?

Anonymkode: 79214...50f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr at Timmy har falt ned i brønnen! :sjokkert:

Anonymkode: 3d53a...532

• Liker 8
Skrevet

Google translate sier at "Dubio" betyr "utvilsomt" på latin.

Anonymkode: 8d4a7...418

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Google translate sier at "Dubio" betyr "utvilsomt" på latin.

Anonymkode: 8d4a7...418

Ja. Og dubious betyr tvilsomme på engelsk.

Anonymkode: e64c2...ad6

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en katt som sier ofte mhr når han vil hilse, men ellers sier han dubiiio. Ofte når han kommer til oss for kos eller oppmerksomhet. Jeg har en kattebok der det står om språket, men den nevner ingenting om noe som engang ligner på dubiiio. Noen som vet?

Så søtt!!

Min katt sier mhrrr? når han hilser og Eh! når han er sulten og utålmodig. Og Eeeeh! når han vil ut.  Map! sier han ofte hvis han er sur fordi jeg har vært lenge borte, og et stille Waow hvis han ikke får nok kos. 

Det Mhrr-lyden er en vanlig hilselyd, men jeg tror katter ofte har et veldig individuelt språk ellers, at de utvikler bestemte lyder som betyr visse ting for dem. De bruker de lydene stort sett bare til å kommunisere med menneskene sine. 

Anonymkode: b477c...214

• Liker 3
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så søtt!!

Min katt sier mhrrr? når han hilser og Eh! når han er sulten og utålmodig. Og Eeeeh! når han vil ut.  Map! sier han ofte hvis han er sur fordi jeg har vært lenge borte, og et stille Waow hvis han ikke får nok kos. 

Det Mhrr-lyden er en vanlig hilselyd, men jeg tror katter ofte har et veldig individuelt språk ellers, at de utvikler bestemte lyder som betyr visse ting for dem. De bruker de lydene stort sett bare til å kommunisere med menneskene sine. 

Ok, takk for godt svar! Jeg ser jo nå at innlegget mitt inviterer til å køddes med😂 Men jeg har ikke hatt katt før, og har bare denne ene katteboka å støtte meg til. Og i boka beskrives forskjellige varianter av mjau, men nevner ingen andre lyder....men da er det kanskje som du sier, katten min har bare laget seg en favorittlyd han bruker på oss. Han sier det så ofte at vi har egentlig begynt å kalle han for Dubio også😂

• Liker 3
Skrevet

649f4cb50b77038bfe457c56bd299f58.jpg

Anonymkode: af089...efa

• Liker 14
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Ok, takk for godt svar! Jeg ser jo nå at innlegget mitt inviterer til å køddes med😂 Men jeg har ikke hatt katt før, og har bare denne ene katteboka å støtte meg til. Og i boka beskrives forskjellige varianter av mjau, men nevner ingen andre lyder....men da er det kanskje som du sier, katten min har bare laget seg en favorittlyd han bruker på oss. Han sier det så ofte at vi har egentlig begynt å kalle han for Dubio også😂

Innlegget ditt var supersøtt. Dubio høres ut som riktig navn på den katten! :ninuskapus:

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes du skal prøve å filme at han sier "dubio" og legge det ut her. Jeg klarer virkelig ikke å tenke meg fram til hvordan det høres ut :fnise:

• Liker 18
Skrevet

Jeg ler så jeg griner, virkelig! :skratte:

• Liker 3
Skrevet

Kanskje du kan lære noe her?

• Liker 2
Skrevet

Kan du legge ut film av katten som sier dubio?:ninuskapus:

Anonymkode: e6370...d86

• Liker 3
Skrevet

Han høres herlig ut :ninuskapus: 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en katt som en gang kom inn etter å ha vært ute i lang tid, spiste noe voldsomt, gikk så inn på soverommet, snudde seg i døra og spurte "mrrao rrao?", jeg tror det betydde "skal du legge deg også?" :)

Kan som de andre her ikke forestill meg "dubio", må høre det! :laugh:

Anonymkode: 456b7...48a

• Liker 1
Skrevet

Skal prøve å få det på film😊👍🏻

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...