AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #1 Skrevet 21. november 2017 Vet ikke hva Tryg forsikring driver med for tiden, men nå har vi nettopp hørt om bekjente som har vært i en sak med dem, og så får vi også brev om et krav fra langt tilbake. Våre bekjente fikk et krav på nesten 30 tusen etter tre og et helvt år hvor Tryg ikke har fått sendt ut Avtalegiro. De var gjennom forferdelig mye for å slippe å betale purregebyr, renter, inkasso osv og måtte til slutt i Tingretten - hvor de fikk fullt medhold. Det er ikke like ille for oss, det gjelder et atskilling mindre krav og "bare" 1,5 år for sent. De skriver: "Når det gjelder avtale XXXXX, har du faktura XXXXX på kr 3.9992 som ikke er innbetalt. Det var feil i vårt system og vi beklager at vi ikke har purret deg vedrørende denne fakturaen som gjelder for perioden fra 01.07.2016 til 01.07.2017. Krav er riktig og du må innbetale dette beløpet." Går ut fra de mener 3992,- og ikke 39992 da dette er en liten reise/innboforsikring, men beløpet er uansett altfor høyt da det vanligvis er på ca 2600,-. De har vel kastet på gebyrer da. Jeg synes ikke akkurat det holder å skrive "krav er riktig og du må betale" og så skal vi bare godta det, uten noen form for redegjørelse eller spesifisering. Kan de i det hele tatt kreve inn beløpet når det er de som har gjort feil, og så sent etterpå? I tillegg - eneste grunnen til at de oppdaget dette nå er at jeg sendte dem en henvendelse. Det samme skjedde med våre beskjente, de kontaktet Tryg om noe annet og fikk kravet i fleisen like etterpå. dette er da helt utrolig useriøst av Tryg, og ikke spesielt pålitelig av et stort selskap. Har vi noen rettigheter? Anonymkode: d49dd...663
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #2 Skrevet 21. november 2017 Har de ikke en frist på tre år å kreve inn? Jeg sjekker hver mnd at forsikring er trekt. Livredd det skal være feil en plass.Så du burde vel oppdaget at det ikke var betalt Anonymkode: 4ccdc...5e2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #3 Skrevet 21. november 2017 Du har også selv ansvar for å følge opp fakturaene dine og også sørge for at de faktisk blir trukket. Og jo, dette kan de full rett til å kreve inn. Anonymkode: 99cf7...f99
Hmmmmmm Skrevet 21. november 2017 #4 Skrevet 21. november 2017 Har skjedd meg at de for et år siden overførte penger til meg som jeg ikke skulle ha. Og plutselig fikk jeg et krav på 3000 kr. Jeg vær ikke klar over det. De bør rydde opp i systemet litt oftere tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå