AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #21 Skrevet 21. november 2017 Er det snakk om en assisterende butikksjef eller assistenten til butikksjefen? Det har faktisk ganske mye å si. Anonymkode: 490ae...0c6 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #22 Skrevet 21. november 2017 Jeg tenker at dette mest sannsynlig blir veldig problematisk for deg. Om det er du som skal stenge hele butikken så kommer du jo ikke til å rekke å gjøre det på 3 minutter. Og hva om der er en kunde rett før stengetid som følger sin egen klokke? Det kan ta tid å begynne å jage ut folk og kunder flest regner ikke med at det er noe hastverk å gjøre seg ferdig. Hva om det plutselig er ti kunder der? Skal du da jage ut alle? Det kan jo ta litt tid. Nå vet ikke jeg hvilken type butikk dette er, men tenker at dersom du skal stenge så tar vel bare det ti minutter. Anonymkode: e6348...cd1 11
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #23 Skrevet 21. november 2017 Det er ikke en optimal løsning, men det er midlertidig. Du har uansett ditt på det tørre når du informerte butikksjefen allerede i løpet av jobbintervjuet, og det er kun snakk om to dager i uka HVIS seinvaktene faller på akkurat de dagene. Anonymkode: fa7ef...acd 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #24 Skrevet 21. november 2017 Hva er planen dersom det er kunder i butikken tre på ni? Kan ikke jage folk ut for at du skal hjem. Synes det var lite gjennomtenkt av sjefen. Anonymkode: 384aa...fc4 7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #25 Skrevet 21. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er planen dersom det er kunder i butikken tre på ni? Kan ikke jage folk ut for at du skal hjem. Synes det var lite gjennomtenkt av sjefen. Anonymkode: 384aa...fc4 Han satser vel på at kundene ikke har klokker (hvem er det som forresten ikke har det i 2017?). Anonymkode: 6a0fa...a79 1
Silje92 Skrevet 21. november 2017 #26 Skrevet 21. november 2017 Som du skriver ble dette sagt når du fikk tilbudet, da bør det i prinsippet ikke være noe problem disse to dagene i uka 🤔 Finnes det en annen løsning mtp på kollektiv da? Kan du ta en buss fra et annet stopp? Bytte buss en ekstra gang? Så lenge det ble gjort en avtale på forhånd så skjønner jeg egentlig ikke hva som er problemet. 1
Hactar Skrevet 21. november 2017 #27 Skrevet 21. november 2017 (endret) Men er oppgavene dine over idet gitteret går ned? Om du nå skulle være heldig at siste kunde kommer seg ut til den fremskutte klokka 21, er det bare å låse og gå? Ingen rydding eller kassaoppgjør? Jeg tenker løsningen om å stille frem klokka blir for useriøs. Det blir jo også et vanvittig stressmoment for deg å skulle eventuelt kaste folk ut av butikken på minuttet. Nå har sjefen gått med på begrensningen din, men da tenker jeg det er mer naturlig å løse det ved at du ikke kan få senvakter disse to dagene det gjelder frem til mars. Endret 21. november 2017 av Hactar 4
daemonia Skrevet 21. november 2017 #28 Skrevet 21. november 2017 Dette virker som en mindre god sjef. Uansvarlig som ikke respekterer de rutinene som er i kjeden, og ser ikke helt ut til å ha tenkt særlig gjennom det hele. Som andre sier; det kan komme kunder akkurat i det du skal gå. De følger selvfølgelig sine egne klokker. Mobilklokka stilles jo automatisk og er korrekt. Det kan du ikke diskutere når kundene står der. Hvorfor i all verden kan hun ikke bare la være å sette deg opp på de vaktene frem til du har bil? Så kan heller du kompensere for det ved å ta de fleste av de vaktene når du er mer fleksibel. Det hadde vært en langt bedre løsning som ikke går utover kjeden, og som ikke gjør at butikksjefen går i mot rutiner og sitt ansvar for driften. 3
Gjest Coolaid Skrevet 21. november 2017 #29 Skrevet 21. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er snakk om butikk som stenger kl 21 og der det ikke går buss etter. Jeg har ikke tilgang på bil før i mars. Jeg synes det blir feil å be kjente hente meg når de bor 45 minutters kjøretid unna og det er bare to ganger i uken dette hadde blitt et problem for de andre dagene er det flere som stenger butikken samtidig som kan skysse meg. Jeg sa ifra med en gang jeg ble tilbudt jobben at det var eneste mulighet for meg hvis noen av mine senvakter faller på disse to dagene og butikksjefen sa det skulle gå helt greit, vi kunne bare skru frem klokken tre minutter(vi har et digitalt ur like ved inngangen i butikken) Men den assisterende butikksjefen mener dette er å gå over streken og hinter til sjefen om at hun burde ansatte en mer fleksibel person. Sjefen vil veldig gjerne ha meg vet jeg, fordi jeg har jobbet i helt lik butikk før og kjenner alle rutiner og praksis i driften så jeg trenger ikke den opplæringen, noe som sparer sjefen masse tid nå i førjulstiden. Synes du det er drøyt? Ingen rekker å handle hos oss på tre minutter uansett(er ikke dagligvare) og jeg bruker max 2 minutter fra butikken til bussholdeplassen. Anonymkode: 4c03d...c1b Du har vært ærlig fra første stund av. Forhold deg til sjefen, dette ordner seg.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #30 Skrevet 21. november 2017 Herlighet, det er snakk om usle 3 minutter og sjefen har sagt det er greit. Ser ikke problemet. Anonymkode: f01bc...d0a 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #31 Skrevet 21. november 2017 Jeg hadde kvidd meg mest til å jobbe for en slik juksemaker av en sjef. Lyser jalla og uansvarlighet. I tillegg risikerer man å bli et irritasjonsmoment for andre ansatte. Anonymkode: f3d80...843 4
mjauritz Skrevet 21. november 2017 #32 Skrevet 21. november 2017 3 minutter er jo ikke så himla mye, så om dere er flere på jobb samtidig så burde det vel være greit for en kort periode hvis sjefen sier det er greit HVIS du skulle måtte jobbe akkurat de dagene. Men jeg selv jobber på en butikk på et senter som stenger 7. Bussen går 19:03, og hadde jeg gått akkurat 19 hadde jeg rukket den, men det er jo mer som må gjøres etter steningen enn å bare heise gitteret ned. Jeg står som regel til MINST ti over stengetid for å gjøre oppgjøret, legge ut kontanter, ordne prøverom, legge vekk hengere, ta søpla, osv. Sånne ting som gjerne tar bittelitt tid og som jeg ikke kan gjøre med kunder i butikken. Dessuten skjer noe noen ganger at det kommer noen inn 5 på stenging, og da kan jeg ikke husje dem ut fordi jeg har dårlig tid 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #33 Skrevet 22. november 2017 Går det ingen busser i det hele tatt? Selv jobber jeg på kjøpesenter som stenger kl. 9. De gangene jeg ikke har bilen venter jeg en time på bussen. Løper ikke av gårde 2 minutter før stengetid bare for å rekke bussen min (Her teller vi om morgenen). Er det fint nok vær så går jeg, men det tar bare en og en halv time. Er det gangavstand til noen andre busser som går senere? Er det en Peppes pizza i nærheten? Kjenner en som har bestillt hjemmelevering flere ganger for å sitte på hjem. Vet ikke om det er noe alle kan gjøre eller om han bare skryter. Eventuelt kan du kanskje bytte til dagvakten. Anonymkode: 109a8...70f 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #34 Skrevet 22. november 2017 Forstår frustrasjonen din, men sånn er det bare! Er få jobber jeg kan søke på fordi jeg ikke har bil og det går få busser. Så lar bare være å søke. Anonymkode: 7c087...e30
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #35 Skrevet 22. november 2017 Da jeg jobbet i en butikk, med reisevei på 40 minutter, så måtte jeg faktisk GÅ 20 min til neste holdeplass fordi jeg ikke rakk bussen som gikk rett etter stengetid. Da måtte jeg reise nesten 1,30 timer HVER kveld - 5 dager i uken. Tenk på det. Slutt å sutre. Anonymkode: 9ee75...912 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #36 Skrevet 22. november 2017 I og med at det er midlertidig, at det ikke er hver dag, og at sjefen sier ok, så er det vel greit? Anonymkode: cb30d...870 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #37 Skrevet 22. november 2017 Er dette en selvstendig butikk eller del av en kjede? Anonymkode: 5e27d...9e1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #38 Skrevet 22. november 2017 Hahaha. 3 minutter. Nordmenn, ass, alle kommer til å ende opp gamle, bitre og alene. Dersom man ikke vil ansette noen pga 3 minutter, hvordan kan dere innbille dere at mennesker på uføre ville blitt ansatt av noen? Syke eller med nedsatt arbeidsevne. Dere lever jo i en vrangforestilling Anonymkode: 34415...d26 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #39 Skrevet 22. november 2017 Jeg jobber i butikk jeg og (ikke dagligvare) på et kjøpesenter. Der går gitterene ned omtrent samtidig hos alle, så det hadde sett fryktelig rart ut om noen plutselig tok det ned 3 på stengetid. I min butikk så står det klokkeslett både på bankavstemning og kassaoppgjør, så om ikke sjefen min hadde sett det, så ville andre sett det. Ikke at det hadde vært aktuelt å stenge tre minutter før heller, men hvis sjefen min hadde godtatt det så ville det nok blitt månelyst en eller annen gang fra øvrig hold. Da tror jeg at jeg kunne sett langt etter jobben min.. Anonymkode: ab7e9...430 3
exictence Skrevet 22. november 2017 #40 Skrevet 22. november 2017 (endret) Synd for deg, men butikkene stenger kl 21.00. Men er du sammen med en annen på det tidspunktet, kan dere kanskje gjøre en avtale at du gjør noe ekstra for ham/henne mot at du alltid går 3 minutter før 21.00. Derimot er du alene, så må du være til 21.00 hvis du ikke da kan gjøre noe med vaktene dine, at du aldri skal stenge alene? Du kan tilby deg noe annet evt? Sier butikken at de er åpen til 21.00, må de være det. Selv om det høres firkantet ut. Endret 22. november 2017 av exictence
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå