Gå til innhold

Jeg er nødt til å gå tre minutter før jobben jeg er tilbudt stenger. Innafor å forvente dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snakk om butikk som stenger kl 21 og der det ikke går buss etter. Jeg har ikke tilgang på bil før i mars. Jeg synes det blir feil å be kjente hente meg når de bor 45 minutters kjøretid unna og det er bare to ganger i uken dette hadde blitt et problem for de andre dagene er det flere som stenger butikken samtidig som kan skysse meg. Jeg sa ifra med en gang jeg ble tilbudt jobben at det var eneste mulighet for meg hvis noen av mine senvakter faller på disse to dagene og butikksjefen sa det skulle gå helt greit, vi kunne bare skru frem klokken tre minutter(vi har et digitalt ur like ved inngangen i butikken) Men den assisterende butikksjefen mener dette er å gå over streken og hinter til sjefen om at hun burde ansatte en mer fleksibel person. Sjefen vil veldig gjerne ha meg vet jeg, fordi jeg har jobbet i helt lik butikk før og kjenner alle rutiner og praksis i driften så jeg trenger ikke den opplæringen, noe som sparer sjefen masse tid nå i førjulstiden. Synes du det er drøyt? Ingen rekker å handle hos oss på tre minutter uansett(er ikke dagligvare) og jeg bruker max 2 minutter fra butikken til bussholdeplassen.

Anonymkode: 4c03d...c1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skjønner den assisterende sjefen.

Du får skaffe deg en annen jobb.

Anonymkode: ea4ed...1f5

• Liker 30
Skrevet

Hvor langt er det å ta drosje fra butikken og til nærmeste sted der det går buss etter kl 21?

Har de du jobber sammen med bil, slik at du evt kan sitte på til nærmeste bussforbindelse etter kl 21?

Anonymkode: 6604b...ac0

Skrevet

Jeg ville tatt drosje til nærmeste bussforbindelse etter kl 21. Du får vel også trekt fra reiseutgifter på skatten. Spar på kvitteringene.

Anonymkode: 6604b...ac0

• Liker 5
Skrevet

Men du skal vel telle opp kassen og sånt etter 21, rekker du bussen da? Kan du sykle til nærmeste bussholdeplass? 

Anonymkode: 03e6a...4c9

• Liker 12
Skrevet

Nei sånn fungerer det ikke. Voksne mennesker kan ikke gå 3 minutter før tiden. Prøv å regn ut hvor mange minutter det utgjør hver måned inntil mars måned. Dessuten er jeg enig med sjefen, det viser lite fleksibilitet fra din side. Enig i at det er en ugunstig løsning for deg, men du har valgt den jobben vel vitende om at det ville bli slik. Da må du finne deg en ny jobb.

• Liker 22
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke greit å gå tidligere hver kveldsvakt, en gang i halvåret ja, men ikke på fast basis. Da må du enten skaffe deg bil, skyss eller flytte, 

Anonymkode: 68977...829

• Liker 11
Skrevet

Dette er jo ikke greit. Jeg er enig med den assisterende sjefen. 

Anonymkode: 6a0fa...a79

• Liker 10
Skrevet

Sjefen er jo helt rar! Stille fram klokka? Nei, her er jeg enig med assisterende. Makan. 

Kan du ikke kjøpe en billig bil nå? Moped? Ta taxi? Sitte på med noen?

• Liker 9
Skrevet

men det er dårlig gjort at den andre sjefen å godta den avtalen uten å høre med den andre sjefen.-

jeg synes da den assisterende burde å ta det med sjefen og ikke la det gå utover deg, selvom jeg forstår henne.

• Liker 10
Skrevet

Enig, dette blir bare tull. Du kan ikke påta deg en jobb hvor du ikke evner å fullføre arbeidsdagen. Selv om det kun er snakk om noen minutter. Om dette er en butikk av en større kjede handler det om hvordan dere «representerer» hele kjeden. Hadde vår lokale Rema 1000 konsekvent stengt noen minutter før eller alltid åpnet noen minutter for seint ville de fleste falt det påfallende og sett på det som at «Rema 1000 åpner og stenger ikke til angitt tid».

• Liker 6
Skrevet (endret)

Personlig synes jeg dette er ditt problem og at du ikke kan forvente å gå tidlig. 

Men, så virker det som om sjefen syns det er greit? Jeg regner med at sjefen sitt ord veier tyngre enn assistenten, sjefen er jo tross alt sjef og bør ha myndighet, så gratulerer. Dette løste seg visst. 

Fleksibel sjef, dette bør du sette pris på. Virkelig. Det er langt fra alle sjefer som hadde godtatt dette. 

Endret av Guile
Skrevet
1 minutt siden, veggteppe skrev:

Enig, dette blir bare tull. Du kan ikke påta deg en jobb hvor du ikke evner å fullføre arbeidsdagen. Selv om det kun er snakk om noen minutter. Om dette er en butikk av en større kjede handler det om hvordan dere «representerer» hele kjeden. Hadde vår lokale Rema 1000 konsekvent stengt noen minutter før eller alltid åpnet noen minutter for seint ville de fleste falt det påfallende og sett på det som at «Rema 1000 åpner og stenger ikke til angitt tid».

Enig. Det er slik med nærbutikken. Det gjør at jeg heller drar på andre butikker, særlig på kveldstid da stengetiden er så upålitelig. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, veggteppe said:

Nå er det jo hovedsjefen som har godtatt denne avtalen, og sagt det er greit (uten å høre med den assisterende sjefen) 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Guile skrev:

Personlig synes jeg dette er ditt problem og at du ikke kan forvente å gå tidlig. 

Men, så virker det som om sjefen syns det er greit? Jeg regner med at sjefen sitt ord veier tyngre enn assistenten, sjefen er jo tross alt sjef og bør ha myndigheter, så gratulerer. Dette løste seg visst. 

Fleksibel sjef, dette bør du sette pris på. Virkelig. Det er langt fra alle sjefer som hadde godtatt dette. 

Nå har jo også sjefen en overordnet. Å stille klokken er jo en utrolig fordummende løsning. 

• Liker 9
Skrevet

Her må du finne en løsning eller en annen jobb. Har aldri jobbet i en eneste butikk hvor man kan gå akkurat på stengetid. 

Man skal telle kassen og rydde, sjekke lokalet, stenge. Og om det er for eksempel en liten matbutikk så skal man kvitte seg med brød, aviser m.m. Vet ikke hvordan det er med pengene nå lengre , men på den tiden jeg jobbet i butikk så måtte jeg også gå til banken og legge dagens penger i den der innskuddsboksen. Tror aldri jeg var ferdig før tidligst 20-30 minutter etter stengetid

Anonymkode: da1c9...960

• Liker 10
Skrevet (endret)

Regner med at daglig leder kan ordne ansettelser og avtaler i drift av egen butikk uten å involvere noen høyere opp. 

Men ja, det er en tåpelig løsning på et problem som ikke angår butikken. 

Endret av Guile
Dette var svar til anonym a79
Skrevet

Som sjef hadde jeg ikke godtatt det. Sjefen din godtar det kanskje, men du kommer ikke til å bli populær blant de andre på skiftet.

Anonymkode: 3ec63...f91

• Liker 9
Skrevet

Hadde ikke godtatt det jeg heller. 

Anonymkode: f0fdb...4ad

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Guile skrev:

Regner med at daglig leder kan ordne ansettelser og avtaler i drift av egen butikk uten å involvere noen høyere opp. 

Men ja, det er en tåpelig løsning på et problem som ikke angår butikken. 

Du skal ikke være så sikker på det når det florerer misnøye blant de andre ansatte. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...