Gå til innhold

Kvinners instinkter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest om kvinners instinkter, og lest får instinkter til å være utro etter de har vært lenge med fast partner. Har opplevd mange kvinner slår opped typene for å finne ny flørt.. men er altså dette instinkter?

Anonymkode: 6cd27...3f5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det gjelder for både kvinner og menn som er et forhold der de mangler bekreftelse. og det skjer jo ofte med mange par etter mange år sammen

Anonymkode: fc669...ad6

• Liker 2
Skrevet

Mitt innstinkt er ikke sånn hvertfall.  Trodde det var velkjent at det var menn som oftest var utro i langvarige forhold jeg. 

Anonymkode: fa29c...08b

• Liker 1
Skrevet

Nei, enste årsak jeg kan tenke meg er et hanglende forhold der man ikke blir sett, hørt eller elsket.

Anonymkode: da58c...df5

Gjest DuVetHvem
Skrevet (endret)

De blir bare lei rett og slett. På samme måte som at en mann med bil ikke er interessant når de blir eldre, så blir den mannen de har hatt en stund lite interessant. Instinktene deres er at de hele tiden må fore sine følelser og selvfølelse. Gjennom menn, eller gjennom andre. Hva resten av gruppa prioriterer blir hennes prioriteringer. 

De har også et behov for sosial status og det å bli inkludert av gruppen. De har også en evne til å dolke andre i ryggen om det er krise. Selvpreservasjonen er på topp. 

Gjelder de fleste kvinner som ikke har selvinnsikt. Som er en del der ute. Ellers kan man være heldig å møte en som faktisk har noen verdier som er verdt å ta vare på. Og som jeg er klar over sine instinkter og horemoner, og klarer å beherske seg for sin egen og din del. 

Endret av DuVetHvem
Skrevet

Fra en undersøkelse gjort av Folkehelseinstituttet

4 minutter siden, DuVetHvem skrev:

De blir bare lei rett og slett. På samme måte som at en mann med bil ikke er interessant når de blir eldre, så blir den mannen de har hatt en stund lite interessant. Instinktene deres er at de hele tiden må fore sine følelser og selvfølelse. Gjennom menn, eller gjennom andre. Hva resten av gruppa prioriterer blir hennes prioriteringer. 

De har også et behov for sosial status og det å bli inkludert av gruppen. De har også en evne til å dolke andre i ryggen om det er krise. Selvpreservasjonen er på topp. 

Gjelder de fleste kvinner som ikke har selvinnsikt. Som er en del der ute. Ellers kan man være heldig å møte en som faktisk har noen verdier som er verdt å ta vare på. Og som jeg er klar over sine instinkter og horemoner, og klarer å beherske seg for sin egen og din del. 

Fra en undersøkelse gjort av Folkehelseinstituttet: 

«I 2002 svarte 29 prosent av mennene og 23 prosent av kvinnene at de har hatt sidesprang en eller annen gang mens de var gift eller samboende. 

Hva så med utroskap i nåværende forhold? 16 prosent av mennene og 11 prosent av kvinnene har vært utro mot den de er gift eller samboer med.»

Anonymkode: c1f0c...48d

• Liker 3
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker said:

«I 2002 svarte 29 prosent av mennene og 23 prosent av kvinnene at de har hatt sidesprang en eller annen gang mens de var gift eller samboende. 

Hva så med utroskap i nåværende forhold? 16 prosent av mennene og 11 prosent av kvinnene har vært utro mot den de er gift eller samboer med.»

http://www.tv2.no/a/3437943/

"I undersøkelsen kommer det fram at i aldersgruppen 25-44 år er det flere kvinner enn menn som har vært utro.

Totalt 1038 kvinner og menn i alderen 25-65 år er intervjuet om sine holdninger til ekteskap, flørting og utroskap. Jo yngre de spurte kvinnene er, jo mer tilbøyelige er de til å bedra partneren."

Endret av Katten.2.0
Gjest DuVetHvem
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner er mer utro enn menn. Utroskap er noe de tar med seg i graven. 

Nå begynner undersøkelser endelig vise at kvinner er mer utro, men skal ikke forundre meg om tallene er enda høyere i virkeligheten. 

Livet er en karusell med nytelse og bekreftelse/selvrealisering for unge kvinner. 

Skrevet

Sier seg selv at damer er mer utro enn menn, det er jo alltid en dame og en mann i situasjoner hvor noen er utro.

Hva gjelder menn så er det en mye større andel som ikke får sex i det hele tatt enn det er for damer hvor enhver kan finne seg en sexpartner hvis de vil, slik er det ikke for menn der bare de kjekkeste mennene (10-20%) har lett for å få seg sexpartner. Og det er disse mennene (ofte single siden de får sex ofte) forskjellige kvinner deler på (også gifte).

Så ja, damer er faktisk mer utro enn menn, og de begir seg i tur og orden hen til det lille fåtallet av menn.

Anonymkode: 4f2d2...4b3

Skrevet
7 hours ago, DuVetHvem said:

Syns r/incel ble lagt ned

Anonymkode: 7f8af...c25

Skrevet

Hva har det for seg å sammenligne statistikk? Prosentene ligger uansett nære hverandre, og det er snakk om et mindretall, for begge kjønn. Flertallet viser altså at vi, menn og kvinner, er kapable til å styre både hormoner, instinkt og impulser. Mistenkeliggjøring av et helt kjønn har lite for seg. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier seg selv at damer er mer utro enn menn, det er jo alltid en dame og en mann i situasjoner hvor noen er utro.

Hva gjelder menn så er det en mye større andel som ikke får sex i det hele tatt enn det er for damer hvor enhver kan finne seg en sexpartner hvis de vil, slik er det ikke for menn der bare de kjekkeste mennene (10-20%) har lett for å få seg sexpartner. Og det er disse mennene (ofte single siden de får sex ofte) forskjellige kvinner deler på (også gifte).

Så ja, damer er faktisk mer utro enn menn, og de begir seg i tur og orden hen til det lille fåtallet av menn.

Anonymkode: 4f2d2...4b3

Men jeg kjenner flere menn som er single som aaaaldrio får sex! Har dette noe med singel å gjøre da? Hm

Gjest DuVetHvem
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Syns r/incel ble lagt ned

Anonymkode: 7f8af...c25

?

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest om kvinners instinkter, og lest får instinkter til å være utro etter de har vært lenge med fast partner. Har opplevd mange kvinner slår opped typene for å finne ny flørt.. men er altså dette instinkter?

For noe tull. Er det noen som fra naturens side har slike instinkteter er det vel mannen som absolutt må spre sæden sin overalt. 

Kvinner er generelt monogame og trofast. Et eksempel: Hvis jeg som kvinne drar ut på byen å sjekker opp menn vil 95% si ja til å bli med meg hjem. Uavhengig om de er single eller opptatt. Så jeg vil heller påstå at mannen ikke klarer å styre impulsene sine når anledningen byr seg. Jeg møter på masse menn som vil ha med meg hjem og sier alltid NEI. Jeg er monogam og trofast. 

Anonymkode: 58180...b04

Skrevet
10 timer siden, Katten.2.0 skrev:

http://www.tv2.no/a/3437943/

"I undersøkelsen kommer det fram at i aldersgruppen 25-44 år er det flere kvinner enn menn som har vært utro.

Totalt 1038 kvinner og menn i alderen 25-65 år er intervjuet om sine holdninger til ekteskap, flørting og utroskap. Jo yngre de spurte kvinnene er, jo mer tilbøyelige er de til å bedra partneren."

Folkehelseinstituttet har intervjuet 3600 mennesker.

Undersøkelsen du linket til, utført av damebladet "Stella", har intervjuet 1038 mennesker.

Hvis du skal motbevise en undersøkelse med en annen, må det være en mer solid en, med bedre omfang og større relevans. Den du legger frem er langt mindre relevant.

Anonymkode: ee1a9...4f9

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Folkehelseinstituttet har intervjuet 3600 mennesker.

Undersøkelsen du linket til, utført av damebladet "Stella", har intervjuet 1038 mennesker.

Hvis du skal motbevise en undersøkelse med en annen, må det være en mer solid en, med bedre omfang og større relevans. Den du legger frem er langt mindre relevant.

Anonymkode: ee1a9...4f9

Undersøkelsen ble utført av Synovate. Et firma betraktelig større enn Folkehelseinstituttet.

Du trenger ikke mer enn tusen mennesker for å få et høvelig representativt utvalg. I tillegg er folkehelseinstituttets undersøkelse fra 2002, noe som overhodet ikke er representativt for dagens situasjon. Selv Synovates fra 2011 blir snart utdatert slik endringene i samfunnet er nå.

Point being: Kvinner har ikke bedre moral enn menn. Vi er jevnt over like dårlig på dét punktet.

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Er det noen som fra naturens side har slike instinkteter er det vel mannen som absolutt må spre sæden sin overalt. 

Kvinner er generelt monogame og trofast. Et eksempel: Hvis jeg som kvinne drar ut på byen å sjekker opp menn vil 95% si ja til å bli med meg hjem. Uavhengig om de er single eller opptatt. Så jeg vil heller påstå at mannen ikke klarer å styre impulsene sine når anledningen byr seg. Jeg møter på masse menn som vil ha med meg hjem og sier alltid NEI. Jeg er monogam og trofast. 

Anonymkode: 58180...b04

MEN jeg kjenner mange kvinner som har fristelse på å være utro, til og med edrue. Og kjenner mange menn som kødder med å ha med kvinner hjem, og flørter med masse damer når de er fulle, uten at det skal bety noe. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...