Gå til innhold

Smart-TV, Apple TV, Chromeast etc. på edouram-nettverk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i studentbosted og bruker derfor det trådløse nettverket til edouram til det vanlige. Slik jeg har forstått det fungerer ikke verken SMART-TV eller chromecast med edouram fordi disse enhetene har innloggingsløsninger som ikke passer med edouram. For å logge på nettverket her må en både taste brukernavn og passord, og jeg forstår det sånn at på SMART-TV og chromecast så får en bare opp at en kan taste inn passord, altså ikke brukernavn. Gjelder det samme Apple TV?

Jeg har planlagt å kjøpe meg en større TV og skulle gjerne hatt en enkel løsning på streamingtjenester sånn som Viaplay og Netflix etc. Hadde lyst å kjøpe meg en Smart-TV, men dette er nå utelukket pga. nettverket. Er ganske kjipt at det ikke går å bruke chromecast heller. Så jeg lurer på om det finnes løsninger til dette annet enn å koble dataen til vanlig TV? Jeg har overgangkabel fra TV til data som fungerer helt fint, men jeg ser helst etter en løsning uten kabel, slik at jeg slipper å måtte bruke pcen og styre med å koble til med kabel hver gang jeg skal streame noe på skjerm. Noen idéer? 

Anonymkode: a2342...94c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Edit: eduroam* :)

Anonymkode: a2342...94c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...