AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #1 Skrevet 21. november 2017 Hei Jeg jobber som resepsjonist for et lite firma. Det er en 20% stilling, og jeg studerer ved siden av. Saken er den at det er veldig lite å gjøre der, og ender opp med å surfe på Internett meste parten av tiden. Noen ganger tar jeg med meg skolesaker og får gjort litt skolearbeid noe som passer seg ypperlig, men jeg får så sykt dårlig samvittighet. Hver gang de ansatte går forbi sitter jeg som regel foran PC'en eller med nesa nede i læreboka, og jeg er redd de skal tro jeg sluntrer unna, eller at jeg ikke gidder å gjøre noe. Jeg sorterer og rydder det jeg kan, men det er begrenset hva jeg kan gjøre da jeg er jo bundet ved resepsjonsdisken I TILFELLE det skulle komme noen besøkende eller telefonsamtaler. Fikk jo beskjed fra arbeidsgiver at det var rolig der, men får allikevel dårlig samvittighet. Noen som har en lignende jobb? Hvordan takler dere det? Anonymkode: 2eea9...9c0
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #2 Skrevet 21. november 2017 Ta en prat med sjefen din og si fra om at du har ekstra kapasitet, og at dersom de har oppgaver du kan løse ved resepsjonen så gjør du gjerne dem. Derosm de ikke har noen: spør rett ut om det gjør noe at du leser eller gjør skolearbeid i dødperiodene. Da har du tilbudt deg og fått klarering. Dersom de ikke har oppgaver til deg er det nemlig ingen grunn til at du ikke diskret skulle kunne gjøre private ting. Det er helt normalt i jobber som involverer å være «på vent». Anonymkode: 50986...e9e 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå