Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 21. november 2017 #1 Skrevet 21. november 2017 Nesten hver gang jeg drikker kaffe kjenner jeg at jeg blir urolig og nervøs. Jeg har tenkt at det er koffeinen, men jeg drikker mye Pepsi Max og Cola og føler ikke det samme. Er det noen annet i kaffen som får meg til å reagere sånn?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #2 Skrevet 21. november 2017 Kaffeskjelven heter det. Du reagerer på koffeinet tenker jeg. Er sikkert ekstra mye koffein i noen kaffetyper. Anonymkode: c5727...d2a
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 21. november 2017 #3 Skrevet 21. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kaffeskjelven heter det. Du reagerer på koffeinet tenker jeg. Er sikkert ekstra mye koffein i noen kaffetyper. Anonymkode: c5727...d2a Jeg har tenkt på det samme, men som sagt så reagerer jeg ikke på Cola og Pepsi Max som også inneholder masse koffein.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #4 Skrevet 21. november 2017 Akkurat nå, Jegskulleønskeat skrev: Jeg har tenkt på det samme, men som sagt så reagerer jeg ikke på Cola og Pepsi Max som også inneholder masse koffein. Kaffe inneholder som regel veldig mye mer koffein enn cola. Anonymkode: c5727...d2a 4
T-Rex Skrevet 21. november 2017 #5 Skrevet 21. november 2017 15 minutter siden, Jegskulleønskeat said: Nesten hver gang jeg drikker kaffe kjenner jeg at jeg blir urolig og nervøs. Jeg har tenkt at det er koffeinen, men jeg drikker mye Pepsi Max og Cola og føler ikke det samme. Er det noen annet i kaffen som får meg til å reagere sånn? Jeg har det også sånn, og tror at det er noe annet enn (og i tillegg til) koffein som gjør det. To kopper kaffe er dagsrasjonen for meg, og det er egentlig i overkant. Det skal veldig mye coladrikker til før jeg får samme skjelven.
heiheilillemei Skrevet 21. november 2017 #6 Skrevet 21. november 2017 Ca 4-5 ganger så mye koffein i kaffe som i cola.
Chizue Skrevet 21. november 2017 #7 Skrevet 21. november 2017 Helt normalt Men det finnes jo koffeinfri kaffe, for de som ikke tåler koffein, eller reagerer på det, men som likevel ønsker å nyte en kopp kaffe Jeg blir dårlig og kvalm av svart kaffe ._. Derfor nyter jeg heller en cappuccino eller latte en gang i blant. 1
T-Rex Skrevet 21. november 2017 #8 Skrevet 21. november 2017 (endret) 13 minutter siden, heiheilillemei said: Ca 4-5 ganger så mye koffein i kaffe som i cola. Ja, men jeg skal opp i fem liter cola før det gir samme skjelven som fire kopper kaffe. I forhold til rent koffeininnhold, stemmer det ikke. Koffein har en halveringstid på rundt 8 timer (etter hukommelsen), så tidskonsentrasjon av koffeininntak er heller ikke forklaringen, tror jeg. Men hva det egentlig skyldes, spiller jo ikke så stor rolle. Det er bare å holde seg unna det man ikke tåler. Endret 21. november 2017 av T-Rex
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 21. november 2017 #9 Skrevet 21. november 2017 Tusen takk alle sammen. Her var det mange gode svar 😘
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #10 Skrevet 21. november 2017 Friele er den kaffen jeg personlig har en teori om at har mest koffein i seg. Anonymkode: 6ab10...275
Djungelvrål Skrevet 21. november 2017 #11 Skrevet 21. november 2017 Det finnes visstnok andre stimulerende stoffer i kaffe enn koffein også har jeg lest et sted...
Pearl2.0 Skrevet 21. november 2017 #12 Skrevet 21. november 2017 Jeg tåler heller ikke kaffe🙈 ei heller energidrikker som monster etc.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #13 Skrevet 22. november 2017 Normalt sterk kaffe har ca 60 mg koffein pr dl. Pepsi og coladrikker har 15 mg koffein pr dl, altså betraktelig mindre. Koffein har halvveringstid på 8 timer, ja, men det er likevel grenser for hvor mange liter coladrikke man klarer bøtte på en time eller to. Det er også andre stoffer enn bare koffein i kaffe som du kan reagere på. Om du har sukker i kaffen, kan det være du reagerer på det også. Jeg har ingen problemer med vanlig kaffe, men iskaffene fra Tine kan jeg ikke drikke lenger. Jeg får voldsom hjertebank og uregelmessig puls av dem, kjennes ut som jeg skal besvime til tider. Selv om jeg ikke reagerer på samme måten om jeg drikker cola med sukker (noe jeg bare gjør om det er krise, sukkerlake er æsj). Anonymkode: 66ee4...f3f
Atea Skrevet 22. november 2017 #14 Skrevet 22. november 2017 On 21.11.2017 at 5:48 PM, T-Rex said: Ja, men jeg skal opp i fem liter cola før det gir samme skjelven som fire kopper kaffe. I forhold til rent koffeininnhold, stemmer det ikke. Koffein har en halveringstid på rundt 8 timer (etter hukommelsen), så tidskonsentrasjon av koffeininntak er heller ikke forklaringen, tror jeg. Men hva det egentlig skyldes, spiller jo ikke så stor rolle. Det er bare å holde seg unna det man ikke tåler. Det var mye brus. Fem liter cola? ER det virkelig noen som drikker så mye brus?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #15 Skrevet 22. november 2017 Hva slags kaffe drikker du? Får du hjertebank uansett hva slags kaffe det er? Anonymkode: 9d3a5...091
T-Rex Skrevet 22. november 2017 #16 Skrevet 22. november 2017 28 minutter siden, Atea said: Det var mye brus. Fem liter cola? ER det virkelig noen som drikker så mye brus? Nei.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #17 Skrevet 22. november 2017 37 minutter siden, T-Rex skrev: Nei. Feil. Jeg har en venninne som bøtter innpå litervis av Pepsimax hver dag. Forundrer meg ikke om det er 5 liter. I hvertfall flere liter. Og hun slutter ikke med å tilby meg et glass Pepsimax når jeg er på besøk. For meg, smaker det høgg og kjemikalier. Nei takk. Anonymkode: fe0cc...5aa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå