dyptvann Skrevet 21. november 2017 #1 Skrevet 21. november 2017 I nyhetene i oktober kunne vi lese at det var innført en ny forskrift ved innreise til USA og dette medfører at passasjerer må regne ekstra god tid ved avreise grunnet nye sikkerhetsrutiner. Noen som har reist den siste måneden som kan fortelle hvor lang tid dette tok? Jeg klarer virkelig ikke å finne frem hva som er anbefalt av oppmøtetid (foruten den generelle anbefalingen på to timer)
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #2 Skrevet 21. november 2017 Fløyet til USA. flere og flere sier flydd med det er faktisk feil Anonymkode: 313d3...964
dyptvann Skrevet 21. november 2017 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2017 (endret) Takk for et totalt meningløst innlegg som ikke medførte noe fylde til spørsmålet mitt. Og hvilken kunnskap sitter du på, som Utdanningsdirektoratet ikke har 🤔? http://lexin.udir.no/?&ui-lang=nbo&dict=nbo-maxi&search=fly&checked-languages=E&checked-languages=N Endret 21. november 2017 av dyptvann Autocorrect 3
Sunnysun Skrevet 22. november 2017 #4 Skrevet 22. november 2017 Jeg har hørt at man bør være på Gardermoen 4 timer før, men jeg kan ikke bekrefte det da det er noen mnd siden jeg dro til USA. Håper noen andre kan hjelpe deg 😊
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #5 Skrevet 22. november 2017 On 21/11/2017 at 5:49 PM, dyptvann said: Takk for et totalt meningløst innlegg som ikke medførte noe fylde til spørsmålet mitt. Jeg blir litt imponert av den takknemmeligheten og ydmykheten du viser her når du ber om hjelp. Får meg virkelig til å ville hoppe opp og hjelpe deg. Anonymkode: a6cdb...2aa
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #6 Skrevet 22. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir litt imponert av den takknemmeligheten og ydmykheten du viser her når du ber om hjelp. Får meg virkelig til å ville hoppe opp og hjelpe deg. Anonymkode: a6cdb...2aa Du kunne jo svart på spørsmålet heller? Om det står fløy eller flydd eller fløge eller hva som helst, så BURDE du skjønne spørsmålet.....eller??? Dessverre ts, har ikke reist ennå, så har intet svar. Anonymkode: d7d48...3dd 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #7 Skrevet 22. november 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg blir litt imponert av den takknemmeligheten og ydmykheten du viser her når du ber om hjelp. Får meg virkelig til å ville hoppe opp og hjelpe deg. Anonymkode: a6cdb...2aa Hvorfor skal han være takknemlig og ydmyk når han ikke får svar? Jeg lurer på det samme, men jeg skal fly via et annet land. Må man da fortsatt beregne mer tid på Gardermoen, eller vil de ekstra rutinene foregå på den neste flyplassen? Håper i hvert fall flyselskapet har tatt høyde for dette. Anonymkode: f3955...9b6 1
Lady Lovelylocks Skrevet 23. november 2017 #8 Skrevet 23. november 2017 Jeg fløy til USA for to uker siden. Var på flyplassen fire timer før, innsjekkingen tok to minutter. Ingenting nytt. Var ikke kø i innsjekkingen heller, hvis det hadde vært så hadde det jo tatt lengre tid.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #9 Skrevet 23. november 2017 snart er jobben for usa reiser på nivå med tv serien 3% Anonymkode: 32872...d14
moroklompen Skrevet 23. november 2017 #10 Skrevet 23. november 2017 Fløy til usa for tre dager siden og var på Gardemoen 1,5 time før og hadde virkelig ikke dårlig tid. Innsjekking og innvendig passkontroll gikk fort.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #11 Skrevet 23. november 2017 1 time siden, moroklompen skrev: Fløy til usa for tre dager siden og var på Gardemoen 1,5 time før og hadde virkelig ikke dårlig tid. Innsjekking og innvendig passkontroll gikk fort. https://www.dagbladet.no/nyheter/passkoen-pa-gardermoen-ble-sa-lang-at-passasjerene-matte-vente-utendors---dette-er-livsfarlig/67634116 Anonymkode: 32872...d14
T-Rex Skrevet 23. november 2017 #12 Skrevet 23. november 2017 On 21.11.2017 at 5:49 PM, dyptvann said: Takk for et totalt meningløst innlegg som ikke medførte noe fylde til spørsmålet mitt. Og hvilken kunnskap sitter du på, som Utdanningsdirektoratet ikke har 🤔? http://lexin.udir.no/?&ui-lang=nbo&dict=nbo-maxi&search=fly&checked-languages=E&checked-languages=N Flydd kan du skrive, men du må nesten forklare "medførte noe fylde til spørsmålet". Den tror jeg bare det er du selv som skjønner. 1
Jerry Lee Skrevet 23. november 2017 #13 Skrevet 23. november 2017 På Tuesday, November 21, 2017 den 15.29, AnonymBruker skrev: Fløyet til USA. flere og flere sier flydd med det er faktisk feil Anonymkode: 313d3...964 *men
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #14 Skrevet 24. november 2017 11 hours ago, AnonymBruker said: https://www.dagbladet.no/nyheter/passkoen-pa-gardermoen-ble-sa-lang-at-passasjerene-matte-vente-utendors---dette-er-livsfarlig/67634116 Anonymkode: 32872...d14 Dette var i mai, det er ikke samme situasjonen nå. Dessuten var dette ved ankomst og ikke avgang. 2 timer holder selv om man skal til USA. Anonymkode: be1e3...7f2
Aryamili Skrevet 24. november 2017 #15 Skrevet 24. november 2017 Var noen ekstra spørsmål, jeg fikk spørsmål om hvor jeg jobber, hvor jeg tok bussen fra, samt beskrive jobben min. Tok noen minutter ekstra når alle ved innsjekk av bagasje ble avhørt. Så var det ekstra sikkerhet ved gaten også, der noen ble plukket ut og måtte ta tester av håndbagasjen. Men fire timer før? Høres mye ut. Jeg møtte opp 2 timer før, hadde god tid.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #16 Skrevet 29. november 2017 Jeg fløy med mellomlanding i stockholm for 2 uker siden (med norwegian), og da var det en del kø. Boardinga startet godt over en time før og vi ble en halvtime forsinket, men da skulle hele flyet (det svære dreamlinerflyet) gjennom ny kontroll hvor alle måtte ta av oss sko også sjekket de skoa, oss og veskene for sprengstoff med en slags stang med registrering på, deretter ble vi spurt om hvor vi skulle, hva vi skulle, litt om jobben hjemme osv. Tilslutt var det passkontroll. Alt dette for å komme inn på gaten. Selve kontrollen og alt det tok kort tid, men det var vanvittig mye folk som skulle gjennom det. Anonymkode: ac9a0...613
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå