AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #1 Skrevet 21. november 2017 Jeg har skikkelig angst for tiden. Jeg kjenner det i hele kroppen, men det værste er kvalmen. Klarer så vidt å drikke vann uten å kaste opp. Hva kan hjelpe? Anonymkode: 4abe1...1f8
Sh999 Skrevet 21. november 2017 #2 Skrevet 21. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har skikkelig angst for tiden. Jeg kjenner det i hele kroppen, men det værste er kvalmen. Klarer så vidt å drikke vann uten å kaste opp. Hva kan hjelpe? Anonymkode: 4abe1...1f8 Jeg ville gått til legen og hørt om du kan få utskrevet afiphran (kvalmestillende) Jeg har de som behovsmedisin og de er helt super mot kvalme, tar det med en gang, Men når det er sagt så bør du jo få hjelp til selve problemet/angsten.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #3 Skrevet 21. november 2017 Gjør pusteøvelser. Anonymkode: 48e6e...205
Gjest Chevy Skrevet 22. november 2017 #4 Skrevet 22. november 2017 Jeg hadde det sånn for noen uker siden. Lammende angst som kjentes ut som en stor ball i magen. Mistet matlysten og bare hadde det grusomt.det som hjelper meg er og ha en god dialog med fastlegen. Hadde sobril i den perioden men tror at den bare gjorde alt verre. Så sobril var ikke noen løsning for min del. Har ikke det lengre. Og angsten er også bedre. Men som sagt, og ha noen og snakke med, som feks legen, kan være til stor hjelp. Ellers hjelper afipran som nevnt av andre her.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #5 Skrevet 22. november 2017 Afipran/zofran (men selv syns jeg ikke det hjelper så mye på kvalme jeg får av angst). Ellers er det jo å jobbe med angsten da. Får du behandling? Anonymkode: 15194...e8a
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #6 Skrevet 22. november 2017 Hei, jeg hadde så angst for bare halvannet år siden at jeg var fysisk kvalm bare jeg skulle gå i postkassen. Var livredd alt og alle. Siden jeg har ME tenkte jeg det kunne være knyttet opp mot det, så tenkte derfor aldri på angstdempende medisiner da ME tross alt ikke er en psykisk sykdom. Derimot begynte jeg ved en tilfeldighet på magnesiumtilskudd (for å lette ME-symptomer) og plutselig forsvant angsten og. Så ikke sammenhengen før det hadde gått en stund og jeg var tom for magnesium og ikke gadd kjøpe ny boks fordi det ikke hadde lettet på ME-symptomene. Da kom angsten for fullt tilbake! Bestemte meg for å begynne på magnesium igjen og bam! innen en halvtime - helt borte. Magnesium er et sporstoff som skilles ut via urin, svette og pust. Tisser, svetter eller hyperventilerer man mye på grunn av uro vil kroppen skille ut magnesium og da er angst et av symptomene. Samme med kramper i leggene. Jeg kan fortsatt kjenne meg usikker og urolig, men har aldri angst lenger. Så fort uroen kommer krypende tar jeg en dagsdose magnesium og så forsvinner det innen en halvtime. For å forebygge tar jeg derfor magensium nesten hver dag. En annen ting jeg tenker på, når jeg leser det du skriver, er høyt stoffskifte. Ironisk nok kan man få angst både ved for lavt og for høyt, men kvalme er typisk høyt stoffskifte. Kunne det vært en idé å ta en blodprøve for å finne ut du har hyperthyreose? Ville jeg gjort i hvert fall, hvis jeg var deg. Hvis ikke noe av dette hjelper håper jeg at du finner ut av det, for dette høres ikke godt ut! Anonymkode: f55c0...4c7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #7 Skrevet 22. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg hadde så angst for bare halvannet år siden at jeg var fysisk kvalm bare jeg skulle gå i postkassen. Var livredd alt og alle. Siden jeg har ME tenkte jeg det kunne være knyttet opp mot det, så tenkte derfor aldri på angstdempende medisiner da ME tross alt ikke er en psykisk sykdom. Derimot begynte jeg ved en tilfeldighet på magnesiumtilskudd (for å lette ME-symptomer) og plutselig forsvant angsten og. Så ikke sammenhengen før det hadde gått en stund og jeg var tom for magnesium og ikke gadd kjøpe ny boks fordi det ikke hadde lettet på ME-symptomene. Da kom angsten for fullt tilbake! Bestemte meg for å begynne på magnesium igjen og bam! innen en halvtime - helt borte. Magnesium er et sporstoff som skilles ut via urin, svette og pust. Tisser, svetter eller hyperventilerer man mye på grunn av uro vil kroppen skille ut magnesium og da er angst et av symptomene. Samme med kramper i leggene. Jeg kan fortsatt kjenne meg usikker og urolig, men har aldri angst lenger. Så fort uroen kommer krypende tar jeg en dagsdose magnesium og så forsvinner det innen en halvtime. For å forebygge tar jeg derfor magensium nesten hver dag. En annen ting jeg tenker på, når jeg leser det du skriver, er høyt stoffskifte. Ironisk nok kan man få angst både ved for lavt og for høyt, men kvalme er typisk høyt stoffskifte. Kunne det vært en idé å ta en blodprøve for å finne ut du har hyperthyreose? Ville jeg gjort i hvert fall, hvis jeg var deg. Hvis ikke noe av dette hjelper håper jeg at du finner ut av det, for dette høres ikke godt ut! Anonymkode: f55c0...4c7 Et flott tips, bare husk at magnesium ikke løser problemet for alle (virker som du mente her at magnesium er en åpenbar løsning som fungerer litt for bra ettersom du mener den fjerner angst helt i løpet av 30 min - for virkeligheten er at for de fleste så vil det "enkle" faktum at de har hatt ETT angstanfall skape angst for at det skal skje igjen - og her vil selvsagt magnesium og troen på at den fjerner det også være veldig god på placebo). Selv har jeg tatt magnesium i åresvis, men har likevel rukket å være invalidisert av angst også. Ettersom tråden handler om kvalme: Selv blir jeg kvalm og må ofte på do/kaste opp når jeg har angst - og da kan det også være verdt å merke seg at magnesium kan virke avførende for en del mennesker. Anonymkode: 15194...e8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå