AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #1 Skrevet 21. november 2017 Hei. Jeg er ei jente på 21 år som skriver veldig mye. Jeg har skrevet masse manuser og bøker, men aldri gitt ut. Jeg synes det bare er gøy og ha egne prosjekter. Jeg har en favorittbok som jeg vil skrive en manus ut av, og kanskje gå videre med det, men da må jeg kanskje ha rettigheter til den boken? Hvordan får man man det? Hva skal jeg da gjøre? Jeg har planer om og endre navn og justere handlingen litt så den ikke er like gjenkjennelig, men det kan kanskje være vanskelig så jeg tror det er lurt å ha rettighetene til den uansett. Det er en bok om en hendelse som er virkelig. Alt i boken skal være sann. Så jeg vil være veldig forsiktig i dette prosjektet og lurer derfor på råd. Anonymkode: 921eb...3b7
Gjest lykkebamsen Skrevet 21. november 2017 #2 Skrevet 21. november 2017 Du tar kontakt med forfatteren av boken, og legger frem ønsket ditt for ham/henne. Hvis forfatteren er død, så er det familie som skal kontaktes. Hvis ikke personen hadde egen familie/nær familie, så er det slektningene som blir de neste på listen. Eventuelt så er det agenten til forfatteren/forlaget som kan kontaktes, og de videreformidler så beskjeden din til forfatteren/eieren av rettighetene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå