AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #1 Skrevet 21. november 2017 Et vennepar gav etter for tenåringsjenta sitt ønske om å få flytte til en annen - og etter hennes mening,mer spennende by for å gå på videregående skole. Hun var da 17.5 år og mente at vennene, byen og hjemmet hun bodde ikke var bra og overtalte foreldrene til å la henne få flytte for seg selv i egen leilighet i en annen by der hun hadde noen andre venner for å gå på skole der. De kjørte henne halve landet med flyttelass og hjalp henne med det hun trengte. Etter kort tid sa hun at det var kjedelig å bo alene der og ønsket å flytte inn i et kollektiv med flere jenter. Hun flyttet da inn sammen med disse,men allerede etter 1 måned eller 2 ville hun hjem. Foreldrene forsøkte å si at hun måtte i hvert fall fullføre skoleåret, men gav etter før det var gått et halvt år og reiste opp og hentet henne og flyttelasset hjem. Jenta har på denne tiden skiftet mening og mener nå at hun har det helt ypperlig hjemme.. Noen mener at det er en dårlig lærepenge å ikke fullføre, at de skjemmer henne ut, andre mener at det er en god erfaring.. Hva tenker dere og hva ville du gjort i denne situasjonen? For det første - ville dere latt datter fått flytte før hun var 18 år? Og ville dere hentet henne hjem før hun hadde fullført det som var planen? Anonymkode: 39e03...46f
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #2 Skrevet 21. november 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Et vennepar gav etter for tenåringsjenta sitt ønske om å få flytte til en annen - og etter hennes mening,mer spennende by for å gå på videregående skole. Hun var da 17.5 år og mente at vennene, byen og hjemmet hun bodde ikke var bra og overtalte foreldrene til å la henne få flytte for seg selv i egen leilighet i en annen by der hun hadde noen andre venner for å gå på skole der. De kjørte henne halve landet med flyttelass og hjalp henne med det hun trengte. Etter kort tid sa hun at det var kjedelig å bo alene der og ønsket å flytte inn i et kollektiv med flere jenter. Hun flyttet da inn sammen med disse,men allerede etter 1 måned eller 2 ville hun hjem. Foreldrene forsøkte å si at hun måtte i hvert fall fullføre skoleåret, men gav etter før det var gått et halvt år og reiste opp og hentet henne og flyttelasset hjem. Jenta har på denne tiden skiftet mening og mener nå at hun har det helt ypperlig hjemme.. Noen mener at det er en dårlig lærepenge å ikke fullføre, at de skjemmer henne ut, andre mener at det er en god erfaring.. Hva tenker dere og hva ville du gjort i denne situasjonen? For det første - ville dere latt datter fått flytte før hun var 18 år? Og ville dere hentet henne hjem før hun hadde fullført det som var planen? Anonymkode: 39e03...46f Hvordan tror du egentlig det funker for de som bor ute i distriktene og har lang vei til nærmeste videregående skole med den aktuelle linjen? (eller nærmeste skole i det hele tatt) Enten flytter ungen når den er 15/16 ellers står den uten vgs. Anonymkode: 84ab5...cf7 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #3 Skrevet 21. november 2017 Jeg ville oppfordret til å gå ferdig det året. Anonymkode: 7d648...20d 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #4 Skrevet 21. november 2017 Min sønn ville flytte for og gå på vgs, det var totalt uaktuelt! Han våget heldigvis ikke trosse oss. Siste året takket han meg for det. Da hadde han besøkt hybelvenner, og sett hvor nitrist hybellivet faktisk var. Men hadde han flyttet og angret, så hadde jeg nok hentet han hjem igjen. Det er for stort til å holde på prinsipper... barna mine skal alltid føle seg velkomne hjemme, og vite at vi elsker de betingelsesløst. Anonymkode: d5edc...aa3 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #5 Skrevet 21. november 2017 Jeg flyttet på hybel da jeg var 17 år. Bodde der ett år mens jeg gikk andreåret. Det var bare 2 timer unna, så kanskje litt annerledes. Bodde hjemme på tredje året. Etter det, på samme tid som jeg fylte 19, flyttet jeg på andre siden av landet. Jobbet først ett år og tok høgskole etter det. Bor fortsatt der den dag i dag etter 7 år, fast jobb. Dst er bra for ungdommer(nesten voksne) å få erfaring med å bo for seg selv, styre egen økonomi osv.. man kan lære mye på ett år. Det var nyttig for meg i hvertfall. Da jeg flytta som 19 åring, visste jeg hvordan det var å bo for seg selv og styre egen økonomi. Jeg ville sagt at en 17 åring(som snart er myndig) skal få flytte for seg selv på hybel hvis det er ønskelig, men med krav om å fullføre året(da det er utrolig viktig å lære seg å fullføre ting, også når man sliter litt ekstra - aldri gi opp) Anonymkode: 768e4...644 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå