Gå til innhold

Trekk fra skyvedør til veranda. Lister skadet. Med kniv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skyvedør ut til verandaen. I det siste har det kommet mye trekk og jeg oppdaget at en del av listen er skadet. Det ser ut som noen har skjært i gummilista med kniv. En jeg snakket med mente lista var morken. Men da ser det vel ikke ut som noen har skjært rene kutt med en kniv? Og når jeg kjenner på den, er den myk og elastisk, men når jeg dro litt der det var kutt, var det lett å rive nedover, altså langs såret.

Bor i borettslag og skal kontakte styret. Men hvis det er blitt gjort hærverk på lista, vil forsikringsselkapet dekke det på innboforsikringa? Og må jeg betale egenandel når andre evt. har gjort dette? Som alle andre har jeg hatt besøk her. Hvem som evt. har gjort dette har jeg ingen formening om.

TS

Anonymkode: 045f5...760

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke...  De gummilistene jeg ser for meg nå, sånne som vi har, kjøper vi jo på rull på Jula for en hundrings eller noe (vi kjøper sånne ofte siden katten driver å klorer dem i stykker hele tiden).

Anonymkode: 4f514...9da

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke...  De gummilistene jeg ser for meg nå, sånne som vi har, kjøper vi jo på rull på Jula for en hundrings eller noe (vi kjøper sånne ofte siden katten driver å klorer dem i stykker hele tiden).

Anonymkode: 4f514...9da

Det er ikke sånne, og jeg har hørt at borettslaget ikke godkjenner at man bytter lister selv. Disse er runde og beige og det ser ut som det er hulrom inni. Jeg forsøkte å rive i gummilista lenger opp der det ikke er skader, og den virker helt fin og ikke noe morken.

Jeg har ikke katt. :) Det er rene kutt, som med kniv om du skjønner.

Ts

Skrevet

Har tatt et bilde av det. Litt uskarpt og noe er revet bort. Området med skader er på cirka 15 cm.

Ts

23798709_10203538399977314_445784473_o.thumb.jpg.ac70b8b4446e8cb150442ca70dd18ab5.jpg

Skrevet

23798709_10203538399977314_445784473_o.thumb.jpg.acde8273353cbc44bf570b343cd311f5.jpg

Skrevet

DSC02487.thumb.JPG.4e04e7e1fe93b80a79ea929d3e06a496.JPG

Skrevet

Beklager dobbelposting av bilder.

Ts

Skrevet

Pratet med vaktmesteren nå og må vente til våren før det kommer en som tar oppdrag fra borettslaget når det gjelder lister til vinduer og dør. Han anbefalte å tette med sånne lister som ble anbefalt av en her over. Det jeg egentlig vil ha svar på, er om dette ser ut som hærverk eller om bare en del på 15 cm. av lista kan ha skadet seg selv?

Ts

Skrevet

Jeg vil tro det er slitasje. Jeg har sett lignende før. Hvis det ikke bare er morkent, kan det kanskje ha fryst fast og blitt revet opp når dere har åpnet døra? Uansett må det vel være vanskelig å komme til for å gjøre hærverk..?

Anonymkode: da012...781

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil tro det er slitasje. Jeg har sett lignende før. Hvis det ikke bare er morkent, kan det kanskje ha fryst fast og blitt revet opp når dere har åpnet døra? Uansett må det vel være vanskelig å komme til for å gjøre hærverk..?

Anonymkode: da012...781

Nei, det har ikke vært fryst fast. Det er lett å skjære i lista innenfra, altså ikke fra utsiden. Jeg vet ikke hva som har skjedd. Hvis noen har gjort dette med vilje, er det enkelt og kjapt å få til.

Ts

Skrevet

Ser ut som at det har vært morkent ja. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...