Gå til innhold

crispi gjendine fjellsko?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har den modellen, har likt dem kjempegodt, men dessverre ikke brukt dem så mye de siste årene. :oops: Har brukt dem både på lengre og kortere fjellturer. Syns de har vært holdbare og gode å gå i, men det er sikkert individuelt hvordan sko man liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar!

Var nemlig innom g-sport og tittet på fjellsko, og jeg likte virkelig Gjndine. Men ekspeditøren gjorde ikke annet enn å fortelle meg hvor dårlige de var og ville heller at jeg skulle kjøpe et par Garmont-sko...G-sports eget merke! Ble utrolig irritert fordi han hadde egentlig ingen gode argumenter for at Garmont var best annet enn at de solgte mye... Noe som ikke var så rart siden utvalget fjellsko var så dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har også Crispi Besseggen. Har ikke prøvd Gjendine. Men generelt virket det på sidene (www.crispi.no) som om den hadde samme type såle og lest som Besseggen. Jeg er VELDIG fornøyd med passformen på Besseggen, i alle fall. Den sitter veldig godt på foten, slutter tett inntil overalt, og jeg har (kryss i taket) fortsatt til gode å få gnagsår, også etter tredagersturer med etapper på inntil 11 timer.

Læret på Gjendine er litt tynnere i forhold til Besseggen, og skaftet er litt lavere, men ellers ser det ut til å være en god støvel til den prisen.

Men det viktigste er at du finner en støvel som passer på din fot. Får du gnagsår, hjelper det aldri så lite om støvelen varer i femten år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjendine

ar vurdert Besseggen, men det er ikke akkurat den type sko jeg er ute etter. Den er litt for tung for bare småturer i marka og lett fjelllterreng. Tror jeg satser på Gjendine. Den virket god på foten og lett, men likevel stødig nok for mitt formål. Jeg driter i at butikkekspeditørern "slaktet" hele skoen! Men jeg handler i en annen butikk, det er ihvertfall sikkert!!!

Takk for innspill alle sammen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pepita i.i.
ar vurdert Besseggen, men det er ikke akkurat den type sko jeg er ute etter. Den er litt for tung for bare småturer i marka og lett fjelllterreng.

Hvis det er det du skal bruke den til, virker den faktisk litt i overkant kraftig, spør du meg. Da ville jeg nok heller satset på en litt lettere trekkingsko. Fjellstøvler i marka blir fort litt for stivt, særlig hvis du skal innom en del grusveier o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjendine

Har faktisk sett på lette typer trekkingsko, men de gir ikke nok støtte. I tillegg har jeg ikke funnet noen som er gode på foten. Mulig at jeg burde skrevet skog, kutråkk, steinet og kupert fjellterreng, mente jo ikke akkurat oppkjørte grusveier heller :-) Men jeg går ikke på lange turer i høyfjellet, så tunge fjellsko er for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crispi er god kvalitet, men lesten er nokså smal. Jeg har hatt Garmont med goretex-membran de siste årene, og er veldig fornøyd. LOWA er også et bra merke , som først har vært til salgs i Norge de siste årene. Hadde etbra par som jeg kjøpte i Tyskland. Er gammel klatrer og tinderangler, så jeg er nokså kresen på fjellsko. Går du over 1500 kroner er det meste god kvalitet. Det som er viktig er at du finner en lest som er bra for akkurat din fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Jeg har Crispi Gjende, og er veldig fornøyd. Jeg har brukt dem både i skog og småstier, på fjelltopper med glatt svaberg og små fotfester, og på lette brekryssinger (uten stegjern). Jeg bruker dem også som vintersko på veien hvis jeg skal ut og gå et stykke og det er kaldt. Ypperlig! Har aldri hatt gnagsår heller.

Må innrømme jeg ikke helt ser forskjellen på Gjende og Gjendine, ser like kraftige ut for meg. Hvis magefølelsen og foten din sier Gjendine, så gå for dem! De er i allefall solide nok til ditt bruk. Du vil angre dersom du velger noe du ikke har lyst på.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjendine

Det ble crispi gjendine på meg og jeg er faktisk kjempefornøyd! Lette, men likevel god støtte i ulendt terreng. Liker også at de ikke har tykt fôr, blir utrolig varm på beina. Måtte noen runder til i butikkene før jeg bestemte meg, men passformen på denne modellen sammenlignet med andre var perfekt for min fot!

Eneste forskjell på gjende og gjndine er at gjende er herremodell, mens gjendine er en damemodell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...