AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #1 Skrevet 21. november 2017 Hva slags kosete kjæledyr kan man da ha som ikke tar stor plass, som ikke er nattaktiv og som ikke lager støy? Anonymkode: 940d7...812
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #2 Skrevet 21. november 2017 Gullfisk... Dyr må få lage lyd. Ellers må du skaffe deg et utstoppet dyr du kan kose med. Du er pliktig å aktivisere dyret ditt. I tilfelle smådyr, innebærer det at de har leker de kan romstere med, som løpehjul eller andre ting. Det bråker nødvendigvis litt, og det må man tåle når man skal gi et levende vesen det det trenger for å ha det bra. Anonymkode: 75007...7a1 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #3 Skrevet 21. november 2017 Dyr lager lyd. Det må du bare finne deg i med en gang. Du skal ikke skaffe deg et dyr bare fordi du vil ha NOE men at det ikke må gjøre noe annet en å sitte å puste. Skaff deg slange. da må du ha diger plass men. Eller fisk. Anonymkode: e4455...7f2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #5 Skrevet 21. november 2017 Vi bort tett i tett med folk og her er lytt mellom leilighetene om natten. For min del må dyr gjerne lage lyd, men vi vil gjerne ha et dyr som normalt sett sover når det er natt. Marsvin, rotter og mus er nattaktive i hjul ikke sant? Anonymkode: 940d7...812
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #6 Skrevet 21. november 2017 Rotte? Krever stort bur og du må ha minst to (av samme kjønn), rotter skal ikke bo alene. De kan være litt våkne på natten, men pleier å tilpasse seg eieren sin, sover når du sover/er på jobb, og rr våken når du er våken. Spesielt gutterotter er veldig daffe og kosete. Rotter skal ha utetid av buret hver eneste dag, hvor de blir aktivisert og får løpt av seg litt, utforsket, sovet på fanget ditt på sofaen etc. Om du skal ha rotte, kjøp av oppdretter, ikke fra dyrebutikk. Da får du rotter som allerede er menneskevandt og har hatt en bedre start på livet. Anonymkode: f6d8a...367 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #7 Skrevet 21. november 2017 Rotter skal ikke ha løpehjul, disse er alt for små og ødelegger skjelletet til rotten. De bråker heller ikke mye. Da jeg hadde mine rotter kunne de innimellom være våkne på natten, men da var det bare for å spise litt før de la seg til å sove igjen. Naboene kan garantert ikke høre dem samme hva de gjør. Anonymkode: f6d8a...367 1
Gjest Vevila Skrevet 21. november 2017 #8 Skrevet 21. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi bort tett i tett med folk og her er lytt mellom leilighetene om natten. For min del må dyr gjerne lage lyd, men vi vil gjerne ha et dyr som normalt sett sover når det er natt. Marsvin, rotter og mus er nattaktive i hjul ikke sant? Anonymkode: 940d7...812 Rotter og mus er vel skumringsaktive, mens marsvin er aktive på dagen. Ellers aldri hatt hjul til verken marsvin, rotter eller mus, men de bør aktiviseres utenfor buret i tillegg til å ha nok å drive på med inni buret også. Slår et slag for rotter, de er veldig undervurderte. Intelligente, sosiale og lager lite lyd. De kan trenes på å komme på kommando og enkle triks.
Gjest Catalina Culès Skrevet 21. november 2017 #9 Skrevet 21. november 2017 (endret) Skal du ha et dyr som ikke lager lyd, er akvarium med fisk eneste alternativ. Endret 21. november 2017 av Catalina Culès
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #10 Skrevet 21. november 2017 1 minutt siden, Calandria skrev: Hamster Hamster er nattaktivt, i likehet med veldig mange av gnagerne. Men om de bråker så mye om natten at det er til sjenanse for naboer i andre leiligheter, tviler jeg sterkt på. Anonymkode: 75007...7a1
Gjest Catalina Culès Skrevet 21. november 2017 #11 Skrevet 21. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hamster er nattaktivt, i likehet med veldig mange av gnagerne. Men om de bråker så mye om natten at det er til sjenanse for naboer i andre leiligheter, tviler jeg sterkt på. Anonymkode: 75007...7a1 Jeg endret svaret mitt i stad.
Gjest NotNaomi Skrevet 21. november 2017 #12 Skrevet 21. november 2017 Enda godt at du ikke skal ha kanin! Fatter ikke at folk har burdyr i det hele tatt,men det er en annen diskusjon. Rotte er vel det beste,for den kan være ute av buret veldig mye samtidig som den er intelligent og sosial. Du bør ha to da. Og ha de fritt ute av buret så mye som bare mulig.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #13 Skrevet 21. november 2017 Marsvinbur lukter fort og krever endel stell og matsvin bør bo 2 sammen fordi de er flokkdyr. Marsvin lager veldig lite lyd. Anonymkode: 00e20...8da
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #14 Skrevet 21. november 2017 Minigris? Anonymkode: c87b9...d8a 1
Sirah Skrevet 21. november 2017 #15 Skrevet 21. november 2017 2 timer siden, Vevila skrev: Marsvin? Marsvin er nattaktivt og lager mye lyd Hilsen ho som har hatt marsvin og holdt på å bli sprø av "skravling" natterstid 😂 De fleste dyr lager mye lyd TS, det må du bare finne deg i om du ønsker å ha et kjæledyr. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #16 Skrevet 21. november 2017 1 time siden, NotNaomi skrev: Enda godt at du ikke skal ha kanin! Fatter ikke at folk har burdyr i det hele tatt,men det er en annen diskusjon. Rotte er vel det beste,for den kan være ute av buret veldig mye samtidig som den er intelligent og sosial. Du bør ha to da. Og ha de fritt ute av buret så mye som bare mulig. Kanin er ikke burdyr, bare så det er sagt. Anonymkode: e4455...7f2 1
Gjest NotNaomi Skrevet 21. november 2017 #17 Skrevet 21. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanin er ikke burdyr, bare så det er sagt. Anonymkode: e4455...7f2 Ok. Men vet jo om de som har kanin i bur. Innendørs. Men vil ikke avspore tråden med mitt syn på burdyr.
lemoncake Skrevet 21. november 2017 #18 Skrevet 21. november 2017 Våre katter er rolige om natten når vi sover. De tilpasser seg eierne de. Sover når vi sover!
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #19 Skrevet 21. november 2017 synes ikke en person som bare vil ha et dyr burde få seg et dyr. Anonymkode: 4d1a1...557
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #20 Skrevet 21. november 2017 13 minutter siden, NotNaomi skrev: Ok. Men vet jo om de som har kanin i bur. Innendørs. Men vil ikke avspore tråden med mitt syn på burdyr. Det er misshandling. Men som du sier, det blir litt Off topic. Anonymkode: e4455...7f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå