Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg studerer og har to jobber foreløpig. En ekstrahjelp jobb og en fast jobb. Jeg er veldig misfornøyd med den faste jobben og føler at det er på tide å slutte der. Eneste er at den faste jobben er fleksibel ift. studiene mine og jeg får alltid jobbe de vaktene jeg ønsker. 

Men siden alt annet er så vanskelig der, har jeg ikke lyst til å bli der lenger. Har fått et tilbud om en annen jobb, men den er også en ekstrahjelp jobb. Sjefen sier at jeg kan få jobbe 1-2 ganger i uken om jeg ønsker det (men av erfaring så er det alltid litt farlig når man ikke har en kontrakt med definerte timer). 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Angrer litt på at jeg søkte en ny jobb fordi jeg er i en eksamensperiode og orker ikke det stresset, og jeg liker heller ikke å si nei til jobber mtp. om jeg ønsker/trenger å søke jobb der i fremtiden...

Har ingen lånekassen så er avhengig av stabilitet....

Hva skal jeg gjøre?:vetikke:

Anonymkode: 20021...f24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan be om kontrakt med antall timer du skal jobbe pr.uke/mnd. Si at du gjerne ønsker å jobbe der, men at du må ha litt forutsigbarhet. Du skal jo uansett ha en kontrakt med hva du skal få i lønn osv. 

Hvor mye kan du få jobbe på den ekstrahjelpjobben du har i dag? Hva står i kontrakten din? Er det mulig å jobbe mer der?

Anonymkode: 6250c...e63

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan be om kontrakt med antall timer du skal jobbe pr.uke/mnd. Si at du gjerne ønsker å jobbe der, men at du må ha litt forutsigbarhet. Du skal jo uansett ha en kontrakt med hva du skal få i lønn osv. 

Hvor mye kan du få jobbe på den ekstrahjelpjobben du har i dag? Hva står i kontrakten din? Er det mulig å jobbe mer der?

Den ekstrahjelp jobben jeg har, går ikke an å be om faste dager, men jeg har muligheten til å jobbe mer, men det er vanskelig å si om det vil alltid være nok jobb til meg en måned.

Den nye jobben sa til meg at de ikke gir faste kontrakter for små stillinger som dette, men jeg får selvfølgelig en kontrakt. Glemte å nevne at lønna er nesten 30 kr mindre per time enn i min nåværende jobb :vetikke:

Skrevet

Da hadde jeg nok beholdt den faste jobben en stund til. Den nye jobben høres ut som et tapsprosjekt. Søk heller andre jobber.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg nok beholdt den faste jobben en stund til. Den nye jobben høres ut som et tapsprosjekt. Søk heller andre jobber.

Ja, det er risikofylt å gå fra en fast jobb til noe så usikker. Hva burde jeg si til denne nye arbeidsgiveren? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...