Gå til innhold

barnehagelærer som barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere ansette en barnehagelærer som barnevakt? Jeg mener å la henne inn i huset og se seg rund? Ikke at jeg har et lik i fryseren eller lignende, vanlig, litt rotete hjemm, men...

Og for å si det sånn, blir den enten henne eller ingen. Har ikke familie til å be om barnevakt og vil ikke la barna være alene med en fremmed. Og med en fremmed mener jeg noen, som barna mine kjenner ikke og som ikke er kjent med dem. Alle venner har små barn selv og kan ikke sitte barnevakt hos oss.

Barna er 6 of 2,5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, om ikke familie kunne være barnevakt, ville jeg sett på en kvalifisert person som beste alternativet. Mye bedre med det enn en eller annen tenåring..

Anonymkode: bc8a2...6a7

• Liker 3
Skrevet

Ja, skjønner ikke hvorfor ikke det skulle være et godt alternativ.

Anonymkode: 6792d...9be

• Liker 2
Skrevet

Ja, ville foretrukket noen med pedagogisk bakgrunn over nesten hvem som helst andre. 

Skrevet

Søsteren min bruker lederen i bhg til å passe tantebarna mine. De har også vært på overnatting. 

Anonymkode: 573da...b1c

Skrevet

Ser ikke noe problemer med det, men jeg ville vel ryddet, uansett hvem som skulle inn i huset mitt. :)

• Liker 1
Skrevet

Er det en voksen fra barnets barnehage? 

Ei venninne av meg passet ofte barna i barnehagen, før hun selv fikk barn. En grei ekstrainntekt.

Anonymkode: 338f7...09d

Skrevet

Ja, hun jobber på en avdelingen til min yngste datter, og den eldre som går på skolen nå kjenner henne også fra før, fra barnehage.

Skrevet
4 timer siden, evelynn skrev:

Ville dere ansette en barnehagelærer som barnevakt? Jeg mener å la henne inn i huset og se seg rund? Ikke at jeg har et lik i fryseren eller lignende, vanlig, litt rotete hjemm, men...

Og for å si det sånn, blir den enten henne eller ingen. Har ikke familie til å be om barnevakt og vil ikke la barna være alene med en fremmed. Og med en fremmed mener jeg noen, som barna mine kjenner ikke og som ikke er kjent med dem. Alle venner har små barn selv og kan ikke sitte barnevakt hos oss.

Barna er 6 of 2,5

Du blander ikke lærere og andre du skal ha et profesjonelt forhold til med med private forhold, enten du har lik i skapet eller ikke. (Lik i fryseren var din omskriving av et gammelt uttrykk.) 

Skjer det noe som kan skape gnisninger eller andre ting på det private plan så er dette uheldig på det profesjonelle plan. Og en profesjonell offentlig ansatt som jobber med barn har etiske retningslinjer å forholde seg til der å blande offentlige og private roller er brudd på de etiske retningslinjene. Så ikke utfordre læreren på dette omårdet med å spørre. 

Anonymkode: 7b0fa...eb3

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du blander ikke lærere og andre du skal ha et profesjonelt forhold til med med private forhold, enten du har lik i skapet eller ikke. (Lik i fryseren var din omskriving av et gammelt uttrykk.) 

Anonymkode: 7b0fa...eb3

Du tar feil. Det er skjeletter man pleier å ha i skapet.

Anonymkode: 79bb7...cfa

• Liker 3
Skrevet

Ryddet for latterliggjøring.

Raven Emerald, mod.

Skrevet

Takk for alle svar, og foresten, hva er timepris til en barnevakt?  

Skal jeg forbered mat til henne? Ha en pizza i fryseren eller lignende?

Hva med transport hjemm? Skal jeg spandere drosje om det er veldig sent? Eller kjøre henne hjemm? Denne dama jeg tenkte på bor på samme nabolaget, men fikk vite at hun er sykemeldt til jul. Nå er det en vikar for henne, og tenkte at jeg kan be vikaren, men vet ikke hvor hun bor. Mulig at hun må pendle en del.

Skrevet

Barnehagelærere er fine å ha! Svogeren og svigerinna mi jobber offshore begge 2, og har ei uke de er borte samtidig. Da bor jenta deres hos en bhg lærer hun har kjent i 7 år (jenta er 10 år i dag). Dette fungerer meget bra, og bhg læreren får selvsagt greit betalt for dette 😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...