lemoncake Skrevet 21. november 2017 #1 Del Skrevet 21. november 2017 Vurderer på å male soverommet igjen, men så var det hvilken farge jeg ønsker da... Ønsker en farge som føles litt varm og lun som passer på et soverom. Fargen vi har i dag er blå. Mener den heter Jeans eller dongeri. Fargen er fin, men er jo en kald farge. Skal på sikt også friske opp et gjesterom så litt farge råd trenger jeg! 😄 Så er det noen der ute som har noen gode fargetips, så er det bare å komme med dem 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 21. november 2017 #2 Del Skrevet 21. november 2017 På soverom skal man vel ha kalde farger som blått, grått etc. Hvis du ønsker lunt, hva med en kald cappuccinofarge el? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 21. november 2017 #3 Del Skrevet 21. november 2017 (endret) Er det blue demin du har? Synes den er fin, men ville ikke hatt alle veggene så mørke. Denne: https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=ttaN5Gry&id=AD2B242CEEBC6338F5D45A16384542D9F1BF7E32&thid=OIP.ttaN5Gry_-Q898ZjrUnO1wEnDT&q=blue+demin+farge&simid=607999953214899089&selectedIndex=16&qpvt=blue+demin+farge&ajaxhist=0 Endret 21. november 2017 av Atea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 21. november 2017 Forfatter #4 Del Skrevet 21. november 2017 40 minutter siden, Atea skrev: Er det blue demin du har? Synes den er fin, men ville ikke hatt alle veggene så mørke. Denne: https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=ttaN5Gry&id=AD2B242CEEBC6338F5D45A16384542D9F1BF7E32&thid=OIP.ttaN5Gry_-Q898ZjrUnO1wEnDT&q=blue+demin+farge&simid=607999953214899089&selectedIndex=16&qpvt=blue+demin+farge&ajaxhist=0 Nei, tror ikke det er den, men den ligner. Butinox har to farger som heter Jeans og Dongeri. Det er nok Jeans vi har på veggene og Dongeri på noen vegghyller som vi malte over. Vi har ikke hodegavl bak sengen og har jo tenkt at vi kunne kjøpt eller laget en flott litt stor gavl som brøt litt opp det blå. Mye gøy man kan gjøre der, men så var det den kreativiteten da. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #5 Del Skrevet 21. november 2017 Har du fargekoden på fargen du har? Vi har retroblå, som er en rengang blåfarge. Fargekoden er 4020-B. Det betyr at 40% er svart og 20% er kulør - ren blå (B=blå). De resterende 40% er hvit. Jeg ønsker meg Nordisk hav 6020-R90B, som har 60% svart, 20% hvitt og 20% kulør (kulørdelen har 90% blå og 10% rødt). Det vil si at den er mørkere og roligere enn fargen vi har nå. Den er også noe varmere. Jeg har hørt at lilla er en god farge på soverom, f.eks aubergine. Spør Jotun fargevelger på bloggen Lady interiørblogg. De er fargekonsulenter og har svært god kunnskap om farger. Anonymkode: 8edf6...fac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #6 Del Skrevet 21. november 2017 Jeg er avhengig av kaldt soverom, så varm rød eller sånt hadde ikke funket for meg. Vi har en mørk blågrå farge og den er toppers Anonymkode: b05a2...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 21. november 2017 #7 Del Skrevet 21. november 2017 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Har du fargekoden på fargen du har? Vi har retroblå, som er en rengang blåfarge. Fargekoden er 4020-B. Det betyr at 40% er svart og 20% er kulør - ren blå (B=blå). De resterende 40% er hvit. Jeg ønsker meg Nordisk hav 6020-R90B, som har 60% svart, 20% hvitt og 20% kulør (kulørdelen har 90% blå og 10% rødt). Det vil si at den er mørkere og roligere enn fargen vi har nå. Den er også noe varmere. Jeg har hørt at lilla er en god farge på soverom, f.eks aubergine. Spør Jotun fargevelger på bloggen Lady interiørblogg. De er fargekonsulenter og har svært god kunnskap om farger. Anonymkode: 8edf6...fac Rødt er viktig når det gjelder blått. Blått er ikke bare blått. Blue demin har rødt i seg og virker ikke kald, som et eksempel. Endret 21. november 2017 av Atea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 21. november 2017 #8 Del Skrevet 21. november 2017 Sjekk ut en farge som heter muskatnøtt. Den er utrolig fin og jeg har planer om å ha den i stua også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 21. november 2017 #9 Del Skrevet 21. november 2017 Et godt tips er å ikke ha flere enn to, toppen tre farger i boligen. Kommer an på størrelse, men to farger bruker være nok. Som basis synes jeg hvit poesi er fin, den passer til alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 21. november 2017 Forfatter #10 Del Skrevet 21. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du fargekoden på fargen du har? Vi har retroblå, som er en rengang blåfarge. Fargekoden er 4020-B. Det betyr at 40% er svart og 20% er kulør - ren blå (B=blå). De resterende 40% er hvit. Jeg ønsker meg Nordisk hav 6020-R90B, som har 60% svart, 20% hvitt og 20% kulør (kulørdelen har 90% blå og 10% rødt). Det vil si at den er mørkere og roligere enn fargen vi har nå. Den er også noe varmere. Jeg har hørt at lilla er en god farge på soverom, f.eks aubergine. Spør Jotun fargevelger på bloggen Lady interiørblogg. De er fargekonsulenter og har svært god kunnskap om farger. Anonymkode: 8edf6...fac Fargen heter 5866 jeans, men fargekode finner jeg ikke. Prøvde å Google. Har ikke tatt vare på koden dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 21. november 2017 #11 Del Skrevet 21. november 2017 Jeg har Band Stone på alle vegger på soverommet. Maler ristet på hodet, og mente det ble for mørkt, men måtte innrømme at soverommet er lekkert da det ble ferdig. Har høy flott sengegavl i brunt, og brune gardiner. Svarte møbler ellers, men tak, vinduer og døren er hvit. Skikkelig hotell følelse, og føler det er en lun hule, hvor jeg fort finner roen. Aldri sovnet så fort før. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 21. november 2017 Forfatter #12 Del Skrevet 21. november 2017 11 minutter siden, Atea skrev: Et godt tips er å ikke ha flere enn to, toppen tre farger i boligen. Kommer an på størrelse, men to farger bruker være nok. Som basis synes jeg hvit poesi er fin, den passer til alt. I hele boligen? Oki. Vi har enebolig på to etasjer. Så da er det kanskje greit å ha Max 3 farger pr etasje kanskje? Da har vi kanskje litt for mange allerede... 😉 Stue og gang var hvit, men vi malte stuen i Kalkgrå + en fondvegg malt i Diskret kalkmaling. I gangen er det hvitt panel (både hoved etasje og kjeller). Så har vi et lite gjesterom som vi ikke har malt etter at vi flyttet inn. Der er det en farge som kan minne om Sand. Så har vi soverommet da med Jeans blå... Dette er kun i hoved etasjen. Litt mange farger 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 21. november 2017 Forfatter #13 Del Skrevet 21. november 2017 48 minutter siden, EvaLena skrev: Sjekk ut en farge som heter muskatnøtt. Den er utrolig fin og jeg har planer om å ha den i stua også. Det var en farge på soverommet før som minnet litt om den, men vi syntes den var litt for brun. Men det er mange fine nyanser i bruntoner. Da vi malte over så ønsket vi å forandre litt og malte blå. Nå når det er kaldt ute og så føles det ekstra kaldt med det blå. Så nå vurderer jeg blant annet jordfarger igjen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #14 Del Skrevet 21. november 2017 Svarte vegger er noe jeg selv kunne tenkt meg Anonymkode: e7bf5...2b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykkebamsen Skrevet 21. november 2017 #15 Del Skrevet 21. november 2017 Hva med mosegrønt eller grønn turkis? Eller bør det helst være jordfarger/himmelfarger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 21. november 2017 Forfatter #16 Del Skrevet 21. november 2017 23 minutter siden, Trolltunge skrev: Jeg har Band Stone på alle vegger på soverommet. Maler ristet på hodet, og mente det ble for mørkt, men måtte innrømme at soverommet er lekkert da det ble ferdig. Har høy flott sengegavl i brunt, og brune gardiner. Svarte møbler ellers, men tak, vinduer og døren er hvit. Skikkelig hotell følelse, og føler det er en lun hule, hvor jeg fort finner roen. Aldri sovnet så fort før. Den var flott! Som jeg svarte en annen så har vi hatt brunlige toner før, men syntes det ble for mye brunt da. Kan jo være at vi hadde likt det bedre hvis det var mer gjennomført stil. Vi har jo ikke gavl foreløpig, men må få på plass en slik så blir det raskt penere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 21. november 2017 Forfatter #17 Del Skrevet 21. november 2017 1 minutt siden, 17snart20 skrev: Hva med mosegrønt eller grønn turkis? Eller bør det helst være jordfarger/himmelfarger? Jeg er åpen for mange farger jeg. Turkis tror jeg ikke er for meg, men mange flott grønnfarger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #18 Del Skrevet 21. november 2017 Vi har en fondvegg i fargen "dempet sort". Resten er hvit-aktig. Utrolig fint syns jeg. Men det spiller vel en rolle hva slags interiør man har og slikt. Anonymkode: b7e6c...7cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 21. november 2017 #19 Del Skrevet 21. november 2017 8 minutter siden, Jolen77 skrev: Den var flott! Som jeg svarte en annen så har vi hatt brunlige toner før, men syntes det ble for mye brunt da. Kan jo være at vi hadde likt det bedre hvis det var mer gjennomført stil. Vi har jo ikke gavl foreløpig, men må få på plass en slik så blir det raskt penere. Band Stone er mørk varmegrå. Jeg tenker liksom ikke på soverommet mitt som brunt, for kun gavl og gardiner som er det. Men alt passer sammen. Ja alt blir finere om man gjennomfører stilen. Gavlen har jeg laget selv. Det er faktisk ganske lett. Det eneste som er farlig er at man risikerer å måtte lage til hele familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 21. november 2017 Forfatter #20 Del Skrevet 21. november 2017 Soverommet er ikke så stort. Så av interiør så er det i grunnen seng og nattbord (hylle). Så mye mer annet enn en gavl er det i grunnen ikke plass til. Stort hvitt og speil garderobeskap på den ene veggen. Og på den motsatte siden er det vindu og altandør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå