AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #1 Skrevet 21. november 2017 Jeg bor med tre katter for øyeblikket og den ene er min. De to andre hører til mamma. Min er mye mer interessert i oppmerksomhet fra de andre kattene enn oss eiere, og det er greit nok, men han er "slem" med de. Vi har en hunnkatt som jager han bort når han begynner å nærme seg, men han andre sliter vi litt med. Det han gjør er å følge etter dem over alt, ta over matskåla når de spiser(vi har 3 for øyeblikket så de kan ha en hver, det har hjulpet litt). I en periode drev han med noe vi tror var selskapsspising hvor han spiste hver gang de gjorde det i tillegg til når han var sulten selv. Det resulterte i at han ofte kastet opp ren mat. Når han følger etter de andre og de prøver å løpe vekk begynner han også å løpe og etterhvert stopper han foran dem så de ikke kommer lenger og dytter hodet sitt oppunder haka deres. Han legger seg også oppå hannkatten. Hunnkatten blir veldig aggressiv og lar han ikke få lov, mens hankatten ikke tør å gjøre noe. Han prøver innimellom men kommer ikke så langt med det. I starten synes jeg det var koselig at han likte dem så godt og ville gi dem så mye oppmerksomhet, men nå føler jeg det er en form for dominanse han driver med. Har tatt han bort fra dem, skilt dem fra hverandre, "straffet" han når de ikke får noe fred, men det er ingenting som funker. Er det noen om har opplevd det samme? Eller noe liknende? Anonymkode: 007d2...47f
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #2 Skrevet 21. november 2017 Jeg har en hankatt og to hunkatter. Når de kjeder seg eller er sultne, "jakter" hankatten på de to andre, og den ene hunkatten på den andre. Det eneste som hjelper er å skille dem eller slippe dem ut. Anonymkode: d1a1c...df5
Perle Skrevet 21. november 2017 #3 Skrevet 21. november 2017 Han er sjalu og dominant. Er han kastrert og dette innekatter?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #4 Skrevet 21. november 2017 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har en hankatt og to hunkatter. Når de kjeder seg eller er sultne, "jakter" hankatten på de to andre, og den ene hunkatten på den andre. Det eneste som hjelper er å skille dem eller slippe dem ut. Anonymkode: d1a1c...df5 De spiser mye så tror ikke det er problemet, men det kan jo hende han vil leke ja.. må vel kanskje bare fortsette med å ha dem avskilt når det trengs. Prøver så godt jeg kan og aktivisere dem alle. Han krever kanskje mer enn jeg har mulighet til å gi. Anonymkode: 007d2...47f
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #5 Skrevet 21. november 2017 9 hours ago, Perle said: Han er sjalu og dominant. Er han kastrert og dette innekatter? Alle er kastrert og utekatter. Anonymkode: 007d2...47f
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #6 Skrevet 21. november 2017 Hvis de er utekatter så hiv ut den som plager de andre. Her blir det ekstra ille når det er kaldt for da vil de gjerne ut og så er det for kaldt, og så plager de hverandre. Anonymkode: d1a1c...df5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #7 Skrevet 22. november 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis de er utekatter så hiv ut den som plager de andre. Her blir det ekstra ille når det er kaldt for da vil de gjerne ut og så er det for kaldt, og så plager de hverandre. Anonymkode: d1a1c...df5 Samme her hos oss. Når det er kaldt eller regn eller vind, vil kattene ut. Men de kommer løpende inn igjen etter et par minutter pga været. Og da kjeder de seg inne, og blir skikkelige bøllekatter. Småsloss, og plager hverandre. Anonymkode: c0b12...96b
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #8 Skrevet 22. november 2017 7 hours ago, AnonymBruker said: Samme her hos oss. Når det er kaldt eller regn eller vind, vil kattene ut. Men de kommer løpende inn igjen etter et par minutter pga været. Og da kjeder de seg inne, og blir skikkelige bøllekatter. Småsloss, og plager hverandre. Anonymkode: c0b12...96b Haha, nettopp Den som blir mest plaget her pleier å rømme inn på badet, der er det varmekabler og hun koser seg. Jeg har også gått tur med dem når det har vært mye snø, måkt veier til dem i hagen og tatt dem med på tur. Anonymkode: d1a1c...df5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #9 Skrevet 23. november 2017 Ja, det er godt mulig han oppfører seg litt bøllete, dessverre Har fått en ny katt som kan være litt plagsom mot den eldre katten jeg har. Den nye katten er ganske rastløs og trenger mye stimuli, så med en gang han kjeder seg plager han den andre katten som er litt mer beskjeden og sky. Vi viser den selvsagt mye positiv oppmerksomhet ellers, koser med den osv, men han er litt bøllete når han ikke får det som han vil. Vi forsøker å være litt streng mot han når han maser på den andre katten og sette grenser. Håper han blir litt bedre etterhvert. Vi kjefter og tar han ut av stua når han blir sånn. Katter er ulike, noen litt mer bøllete, men jeg tror at man kan oppdra dem til en viss grad om man er tolmodige Anonymkode: 49723...9be
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #10 Skrevet 23. november 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, det er godt mulig han oppfører seg litt bøllete, dessverre Har fått en ny katt som kan være litt plagsom mot den eldre katten jeg har. Den nye katten er ganske rastløs og trenger mye stimuli, så med en gang han kjeder seg plager han den andre katten som er litt mer beskjeden og sky. Vi viser den selvsagt mye positiv oppmerksomhet ellers, koser med den osv, men han er litt bøllete når han ikke får det som han vil. Vi forsøker å være litt streng mot han når han maser på den andre katten og sette grenser. Håper han blir litt bedre etterhvert. Vi kjefter og tar han ut av stua når han blir sånn. Katter er ulike, noen litt mer bøllete, men jeg tror at man kan oppdra dem til en viss grad om man er tolmodige Anonymkode: 49723...9be Ikke mine, har hatt dem i 6 år. Anonymkode: d1a1c...df5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #11 Skrevet 23. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Ikke mine, har hatt dem i 6 år. Anonymkode: d1a1c...df5 Kanskje du er dårlig på oppdragelse Anonymkode: 49723...9be
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #12 Skrevet 23. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kanskje du er dårlig på oppdragelse Anonymkode: 49723...9be Vi får se da, når du har hatt dem noen år Anonymkode: d1a1c...df5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #13 Skrevet 23. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Vi får se da, når du har hatt dem noen år Anonymkode: d1a1c...df5 Min gamle katt på 9 år oppfører seg bra. Den forrige katten som ville blitt 10 oppførte seg bra. Alt lover bra så langt Anonymkode: 49723...9be
ddhcjl Skrevet 23. november 2017 #14 Skrevet 23. november 2017 Har jo hatt mange katter tidligere og man kommer ikke unna at de sloss og krangler, de bor jo under samme tak. Det som er spesielt i denne situasjonen er at han er utrolig klengete, og han er slem, men ikke på en "voldelig" måte. Det hender de småsloss også, sånn som andre katter. Når de to andre tar igjen fortsetter han bare med kosingen. Han har vært sånn siden jeg kjøpte han og jeg har vurdert å omplassere pga dette. Kommer nok ikke til å gjøre det, men er urettferdig at han holder på sånn ovenfor de andre kattene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå