Gå til innhold

Hvordan ville du kategorisert et slikt forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo 100.000 tråder om hva fyren vil, om han bare vil ha sex, om han er interessert i seriøst forhold eller ikke osv osv.

Jeg er "fyren" som selv er usikker på hva jeg vil eller hvordan jeg ville formulert meg.
Jeg kunne aldri tenkt meg å bare ha følelsesløse ONS, og vil ha mer enn bare sex. Jeg er ute etter noe som utvikler seg med følelser, der vi er eksklusive, at vi er mye sammen og mye på besøk hos hverandre og finner på andre kjekke ting ute. Jeg vil gjerne bruke mye tid på denne personen og finne på ting på fritiden, reise på turer og annet. Være følelsesmessig åpen med hverandre og ha daglig kontakt.
Men samtidig så er jeg usikker på hvor langt jeg ønsker å ta det i fremtiden med tanke på f.eks. å skulle kjøpe bolig sammen, få barn og å forplikte meg til så alt for mye. Men slikt kommer vel kanskje mer på sikt. Men i utgangspunktet så tenker jeg at det stopper med at vi offisielt er sammen, forelsket, eksklusive og trofast, har sex og er et kjærestepar uten å binde og forplikte meg til noe som ikke kan brytes senere dersom det skulle ryke. 

Så da spør jeg, hvilken "kategori" havner dette forholdet i? Bare "et forfold?" et "seriøst forhold"? "å ha en kjæreste"? "pulevenn"? "flørt"?

Anonymkode: 8d4b5...00f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med slike holdninger kommer du ikke langt.. kjærlighet spør ikke.

Anonymkode: 99b1f...811

• Liker 2
Skrevet

Et useriøst forhold, og med mindre du er åpen om det med henne at du ikke nødvendigvis ser noen fremtid eller vil etablere deg med henne, så er du en egoistisk tankeløs utnyttende drittsekk i tillegg. 

Anonymkode: d0651...31b

• Liker 8
Skrevet

Det er et slags kjæresteforhold med begrensninger. Vil tippe det ville skremt bort en del partnere om du delte dette fra begynnelsen. 

Anonymkode: c4db4...7a0

• Liker 2
Skrevet

Jeg er kvinne, og føler det litt slik som deg. Jeg vil bare ha en kjæreste, og slippe å tenke på forpliktelser som å flytte inn sammen etc. Ser ikke poenget med å skulle kategorisere alt og ingenting da, så lenge man er enig med hverandre om hvor man står.

Anonymkode: df0e5...905

• Liker 5
Skrevet

Du må i alle fall være ærlig om dette. Spesielt fordi mange damer er ute etter mann og barn og det å sløse vekk hennes fruktbare år er noe av det verste du kan gjøre mot en kvinne. 

• Liker 6
Skrevet

"kjæreste med forpliktelsesangst"

Om du virkelig møter den rette så kan nok det der endre seg. Men jeg er enig med andre her om at du bør være ærlig om at du ikke er klar for de stor forpliktelsene den nærmeste tida. Vet ikke hvor gammel du er da. Er du i begynnelsen av 20 åra så bør ikke dette være noe problem, er du 30+ så kan det nok være litt verre.

Anonymkode: 280ad...b57

• Liker 1
Skrevet

Slapp av. Du er ute etter et forhold. Det er ikke som man ser inn i det uoverskuelige fra begynnelsen. Helt fint å ta det som det kommer. Man har jo tross flere enn ett forhold gjennom livet.

Anonymkode: 40577...40b

• Liker 2
Skrevet

Det du er ute etter, er å ha et forpliktende forhold som særboer og barnløs. Det er helt ok, men tross alt ikke så kjempevanlig, og det kan være vanskelig å treffe noen som har den samme innstillingen som du har, selv om det sikkert er en del av dem der ute. Jeg har det akkurat som du, med unntak av bosituasjonen. Jeg bor sammen med kjæresten min og synes det er helt strålende. Dersom det plutselig hadde blitt snakk om at han skulle kjøpe seg inn i leiligheten min, derimot, vet jeg ikke helt hva jeg hadde ønsket, men heldigvis føler han det på samme måte som jeg. Vi er enormt glad i hverandre og er sammen , men vi har ingen spesielle planer for fremtiden sammen. Kanskje kommer vi til å dele den, kanskje ikke. Vi vet begge at vi aldri skal bli foreldre, verken sammen eller hver for oss, og det er vel nærmest en forutsetning for at et forhold som vårt skal kunne gå på skinner. Vi er begge i 30-årene.

Anonymkode: 70494...207

• Liker 1
Skrevet

Det er et forhold. Så enkelt er det. 

Ingen har noen garanti for om et forhold blir til samboerskap, ekteskap og foreldre. 

For alles skyld ville jeg uansett vært åpen om dette fra starten. Om dere snakker på generell basis, skyt inn at du ikke vet om du vil ha barn eller noensinne bo med noen.

• Liker 1
Skrevet

Ja nettopp. Det er ikke slik at jeg fra første stund kan si at jeg ønsker både barn, bikkje, stasjonsvogn, minibuss, hus og gård og ferieparadis i mallorca.
Men jeg skal heller ikke si at jeg ikke ønsker noe av det. Dette går mer på det at jeg har litt vanskelig med å stole på folk, og med tanke på konsekvensene ved et brudd. Man kan ikke stole på andre enn seg selv, er det noe som heter.

Jeg eier egen leilighet og har det grunnleggende på stell. Jeg vet hva jeg har, og jeg vet at ingen andre enn meg selv kan rote det til slik ting er i dag. Så det blir da en risiko å plutselig skulle selge dette (eventuelt la samboer kjøpe seg inn), kjøpe felles hus og få barn. Da er på en måte den grunnleggende tryggheten borte uten noen retrettmuligheter om ting skjærer seg. Hun måtte gjerne flyttet inn her, da det er mer enn nok plass til et samboerpar (og gjerne 2 unger også) å bo her. Men det kan jo godt være at det synet endrer seg når man har vært sammen en stund, man stoler mer på hverandre og man begynner å tenke videre fremover. 

Med andre ord så er jeg interessert i et forhold der bare tiden vil vise hva forholdet blir til. Vet ikke om det er dette noen definerer som å være en som "bare er ute etter sex" når det ikke finnes noen konkrete ønsker for fremtiden. Men jeg er da ute etter en genuin kjæreste.

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo 100.000 tråder om hva fyren vil, om han bare vil ha sex, om han er interessert i seriøst forhold eller ikke osv osv.

Jeg er "fyren" som selv er usikker på hva jeg vil eller hvordan jeg ville formulert meg.
Jeg kunne aldri tenkt meg å bare ha følelsesløse ONS, og vil ha mer enn bare sex. Jeg er ute etter noe som utvikler seg med følelser, der vi er eksklusive, at vi er mye sammen og mye på besøk hos hverandre og finner på andre kjekke ting ute. Jeg vil gjerne bruke mye tid på denne personen og finne på ting på fritiden, reise på turer og annet. Være følelsesmessig åpen med hverandre og ha daglig kontakt.
Men samtidig så er jeg usikker på hvor langt jeg ønsker å ta det i fremtiden med tanke på f.eks. å skulle kjøpe bolig sammen, få barn og å forplikte meg til så alt for mye. Men slikt kommer vel kanskje mer på sikt. Men i utgangspunktet så tenker jeg at det stopper med at vi offisielt er sammen, forelsket, eksklusive og trofast, har sex og er et kjærestepar uten å binde og forplikte meg til noe som ikke kan brytes senere dersom det skulle ryke. 

Så da spør jeg, hvilken "kategori" havner dette forholdet i? Bare "et forfold?" et "seriøst forhold"? "å ha en kjæreste"? "pulevenn"? "flørt"?

Et forhold er et forhold. La oss ta to unge tosker på 18. De forlover seg og flytter sammen. De er likevel ikke mer et par enn de to på 18 som har vett til å ha det moro og kalle seg pulevenner. Alle rundt dem vet at de ender opp på samme sted om få år: på jakt etter ny partner/pulevenn/kjæreste/e.l.

Det at du innser at partneren din etter 2-4 års lykkelig forhold kan vise seg å være en gal psykopat betyr ikke at du har vansker for å forplikte deg. Det betyr bare at du er realistisk. Intet forhold varer for evig. Det varer inntil en vil få et bedre lov uten sin partner enn med. Og det er en bra ting. 

Anonymkode: 0af51...15b

Skrevet

Det er mange som ønsker å ha et slikt forhold ts. Du er ikke alene om det. Og så tror jeg de fleste av disse bor hver for seg, særbo.

Jeg tror faktisk det ville vært det beste for svært mange par istedenfor å bo sammen og at forholdet ryker pga det.

Skrevet
1 minutt siden, yeans skrev:

Det er mange som ønsker å ha et slikt forhold ts. Du er ikke alene om det. Og så tror jeg de fleste av disse bor hver for seg, særbo.

Jeg tror faktisk det ville vært det beste for svært mange par istedenfor å bo sammen og at forholdet ryker pga det.

For mange tells ikke særbo som et forhold da. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det at man deler samme adresse som avgjør om man har et forhold eller ei. I såfall er plutselig svært mange her inne single...

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med slike holdninger kommer du ikke langt.. kjærlighet spør ikke.

Anonymkode: 99b1f...811

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et useriøst forhold, og med mindre du er åpen om det med henne at du ikke nødvendigvis ser noen fremtid eller vil etablere deg med henne, så er du en egoistisk tankeløs utnyttende drittsekk i tillegg. 

eh? hadde en mann tenkt ettablering så tidlig i et forhold hadde jeg nok pakka snippesekken og dratt

Anonymkode: bf697...4a9

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

for noen tells det ikke. for andre tells det

Anonymkode: bf697...4a9

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri vært borti noen som mener at man ikke er i et forhold om man ikke bort sammen.

Anonymkode: 70494...207

Skrevet

åh, herregud. Det er da helt naturlig å ikke ønske å bo med hvem som helst...Man vet ikke sånt før man har møtt personen

Anonymkode: cf2e4...67b

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må i alle fall være ærlig om dette. Spesielt fordi mange damer er ute etter mann og barn og det å sløse vekk hennes fruktbare år er noe av det verste du kan gjøre mot en kvinne. 

Dette ! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...