Gå til innhold

Ikea kjøkken men annen benkeplate??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal pusse opp og kjøpe nytt kjøkken. Jeg har fallt for ett ikea kjøkken men har sett at crown kjøkken har en helt unik benkeplate. Kan man kjøpe kjøkkenet på ikea og benke plate ett annet sted??

Anonymkode: b0a69...bf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går fint det :) 

Anonymkode: b91e2...f71

Skrevet

Ikke noe problem det 😉 Du kan bruke hvilken benkeplate du vil

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal pusse opp og kjøpe nytt kjøkken. Jeg har fallt for ett ikea kjøkken men har sett at crown kjøkken har en helt unik benkeplate. Kan man kjøpe kjøkkenet på ikea og benke plate ett annet sted??

Ikea sine kjøkken er ikke samme dybde som andre, standard benkeplater er laget for. Det ene er at de er litt dypere, det andre er at de kommer ca.1cm ut fra veggen når de monteres. 

Skrevet

Vi kjøpte benkeplate fra kvik, og kjøkken fra ikea, det gikk fint med litt triksing og miksing. Blandt annet var ikke benkeplata dyp nok, da hadde den blitt dobbelt så dyr, så vi la dobbel gips fra benkeskapene og opp til taket, da fikk vi den ekstra cm vi trengte. Viktig også å tenke på hvor skjøtene på benkeplata blir i forhold til skapstammene hvis dere må ha skjøter. 

Skrevet

Vi har kjøkken fra IKEA og benkeplate fra Sigdal. Jeg var nøye med å ta korrekte mål (blant annet med tanke på overheng), og det ble veldig bra.

Anonymkode: c91b3...80e

Skrevet
4 timer siden, tdm900 skrev:

Ikea sine kjøkken er ikke samme dybde som andre, standard benkeplater er laget for. Det ene er at de er litt dypere, det andre er at de kommer ca.1cm ut fra veggen når de monteres. 

Helt riktig! Jeg har ikea kjøkken, men benkeplate fra en annen leverandør.

Standard dybde på benkeplater er 62 cm, men på et ikea kjøkken må du ha 63 cm dybde.

Anonymkode: ff7bc...5ff

Skrevet

Ok så da blir det fort litt vanskeligere. Men til dere som har kjøpt ringer man da bare opp den andre leverandøren og sier man skal ha en benkeplate mål sånn og sånn ? ( vet det er teit spørsmål men første gang jeg bytter kjøkken )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...