AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #1 Skrevet 20. november 2017 Jeg føler meg ofte ukomfortabel hvis jeg får komplimenter for foreksempel klærne mine. Det er greit å si så fin du er, men føler ofte folk overdriver og da blir jeg litt utilpass. Særlig hvis det er mange folk. Føler også at det blir mer fokus på hvordan jeg ser ut og ikke meg som person. Kan si at jeg ser helt vanlig ut og kler meg helt vanlig, men det er ofte mye sånn der jeg jobber. Skjønner selvfølgelig at folk bare mener å være hyggelige, og jeg høres sikkert utakknemlig ut, men det er sånn jeg føler det. Og jeg prøver å ikke vise at jeg blir utilpass. Skulle gått mer med kjoler hvis jeg våget. Flere som føler det sånn= Anonymkode: 7439e...20b 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #2 Skrevet 20. november 2017 Absolutt! Jeg misliker komplimenter for utseende. Jeg forventer ikke at folk jeg møter for førstegang skal gi meg komplimenter for min personlighet. Men folk jeg har kjent i mange år, ville ALDRI gjort det. Fordi de er too shallow. Jeg er høflig å sier takk, men jeg kjenner at jeg kunne ønske at de ikke hadde sagt noe. Kun på grunn av at det kun går på utseende. Anonymkode: 6ec2b...6dd
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #3 Skrevet 20. november 2017 Sliter og med det der, men er blitt bedre med alderen. Anonymkode: 7d7e7...1c8 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #4 Skrevet 21. november 2017 Skjønner hva du mener og føler det på samme måte!!! Jeg er 43 og det har IKKE blitt bedre med alderen! Har gått ned ca 20-25 kg i vekt og begynt å trene litt. Hver gang jeg møter folk som overdriver sånn får jeg mest lyst til å gå igjen!! Jeg vrir meg i stolen av ubehag. Hater det fokuset! Si "du ser godt ut" og ferdig med det! Ikke gnål og skrik og haus det opp som om jeg har gått ned 80 kg på 3 mnd.😳😳 Kan virkelig ikke fordra dette og har sagt det rett ut. Vegrer meg for å være sammen med disse, selv om det er gode venner av meg😕 Anonymkode: 9984d...b67 1
bortebra Skrevet 21. november 2017 #5 Skrevet 21. november 2017 Ok... Det føles vel konstruert. Det er normal omgang å gi komplimenter. Og hvis det er venner som er så plagsomme å si fine ting til deg/dere, så er det bare å si fra at dere ikke liker det. Da jeg var yngre og mer beskjeden, syntes jeg komplimenter var ubehagelige, men det handla mer om egen selvfølelse enn noe annet. Det er fint ment.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #6 Skrevet 21. november 2017 Jeg ELSKER det synes alle bør ta til seg komplimanger de får. Anonymkode: a0594...c59
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #8 Skrevet 25. november 2017 På 21. november 2017 den 1.56, bortebra skrev: Ok... Det føles vel konstruert. Det er normal omgang å gi komplimenter. Og hvis det er venner som er så plagsomme å si fine ting til deg/dere, så er det bare å si fra at dere ikke liker det. Da jeg var yngre og mer beskjeden, syntes jeg komplimenter var ubehagelige, men det handla mer om egen selvfølelse enn noe annet. Det er fint ment. Jeg forstår at folk mener å være hyggelige, og jeg mener ikke at de er fæle mot meg. Men for meg er det vanskelig, og jeg blir veldig utilpass. Særlig når det er av typen ÅÅåå! Så fin du er! Har du pynta deg?! ÅÅåå! Er det ny dame i dag? Oppfatter det også som litt barnslig måte å snakke til meg på. Da skulle jeg ønske folk ikke s noe. Tror ikke jeg blir vandt til det noen gang. Anonymkode: 7439e...20b 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #9 Skrevet 25. november 2017 Jeg føler det også skikkelig sånn. Gjelder alle slags komplimenter men mest fra venner og ikke så mye fra fremmede eller menn. Hvis en venn sier at jeg var flink, ser bra ut, inspirerer, er kul eller lignende så er det som hele meg fryser til is med en gang og jeg greier ikke å tro på det eller ta det til meg. Anonymkode: 65579...6a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå